Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapitánu Outlému ještě není ani padesát a už se stává dědečkem. Jeho dcera právě před maturitou porodila syna. Jakoby toho nebylo dost, to dítě navíc nemá otce. A tak se ho dědeček rozhodne vypátrat... Na samém začátku filmové komedie scenáristy Ivo Pelanta a režiséra Karla Kachyni stál jednostránkový divácký dopis. Paní, která pracovala jako sociální pracovnice, v něm vyprávěla příběh těhotné dívky, které pomáhala hledat u jednoho vojenského útvaru otce jejího dítěte. Základní dramatická situace z tohoto dopisu inspirovala scenáristu Ivo Pelanta. Posunul celý příběh do naší současnosti, vypracoval dívce rodinné zázemí, rozšířil téma o souběžnou padesátnickou krizi dívčina otce a doplnil o humorné situace z vojenského života české posádky před vstupem do NATO. V režii Karla Kachyni vznikla komedie z vojenského prostředí, která od své premiéry v roce 2001 vždy znovu dokáže potěšit jak mladé, tak starší diváky. (Česká televize)

(více)

Recenze (70)

kingik 

všechny recenze uživatele

S mistrem Kachyněm to na sklonku jeho života vypadalo po umělecké stránce poměrně bídně, ale i mistr režisér se někdy utne. S Heřmánkem natočil v době minulé pár filmů, co mu přinesly pět minut české filmové slávy, a tak to s ním zkusil po letech znovu, a tentokrát v rámci televizní tvorby. Tentokrát už ovšem v komické poloze otce pátrajícího po otci dítěte své dcery. Po všech stránkách obyčejně napsané. Hlavně mě na příběhu nebavilo skoro nic. Televizní režie se pro Kachyňu stala od poloviny devadesátých let doménou, ale teprve až tady mně bylo líto, že jeden z našich nejlepších režisérů marní čas s takovou hovadskou krávovinou, pro něj zcela nedůstojnou. Herci do jednoho děs, až možná Heřmánek se nesmířil s podprůměrností. Bez něho by to bylo zralé na odpad. Pro mě jeden z nejubožejších výtvorů od režiséra, který dělal takové "osudové" filmy a pak se zahodil s blábolem od Pelanta, který nikdy nedokázal nic napsat tak, aby to vybočovalo z limitu uhozeného televizního formátu. Já osobně neznám od tohoto scénáristy nic zajímavého. 10% ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě, že filmy, kde se dělá legrace z armády beru. Armáda je totiž věc vskutku zbytečná, stejně jako války. Ta Česká tím spíš. Předražené zakázky atd., atd. Ostatně jak je vidno i ve filmu, v armádě se povaluje celá řada budižkničemů, kteří berou státní peníze a leckdy mají na starosti akorát tak rozpadající se sklady. Karel Heřmánek se na roli perfektně hodil a skvěle ji zvládl. Určitě by Miroslav Donutil film ještě o kousek povýšil. Výborný byl i Jakub Zdeněk. Určitě to není kdovíjaká řachanda, ale jeden z nejpohodovějších filmů o armádě. Taková oddychovka s milými hereckými osobnostmi. ()

Reklama

mchnk 

všechny recenze uživatele

Nese to mistrovo jméno, ale ne jeho rukopis. Velmi tuctová režie, možná až na tu snovou realitu, kterou Kachyňa rád používal. Mizerný vedlejší casting, i ten Budař byl prazvláštní a Jakub Zdeněk? Ten už mi zkazil Zdivočelou zemi. Je mi líto, jeho herectví je pro mne jako osolený čajíček. Issová je lehké zpestření a dvojice Heřmánek Konvalinková zajišťují alespoň kousek toho hereckého kumštu. Jinak velmi bídně zpracovaná reklama na povinnou vojenskou službu v počátcích jejího zániku, míchaná kýčovitým románkem o chuligánském a nezodpovědném inseminátorovi a obětavém, přehnaně hodném otloukánkovi. Velmi úsměvná je taky příprava na vstup do NATO, i když dle prasáckého slovníku filmu bych měl napsat do NATA. Mistr obětí tuctové dobové kinematografie. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele

Námět: Marie Valíčková; scénář: Ivo Pelant; hudba: Petr Skoumal. I když je film z vojenského prostředí, tak díky výbornému scénáři je civilně, uvěřitelně podaný. A každodennost odrážející změnu rolí (na dědečka) vyšperkují i přeřeky "pane/soudruhu…" související se změnou role vlivem historických událostí. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Nenápadná komedie se skvělým Karlem Heřmánkem v havní roli. Nenápadná a přitom těžce strčí do kapsy nejeden komediální kinobuster ze současné produkce. Letecké fandy potěší ty pohledy na jednadvacítky, které tenkrát naše letectvo vyřazovalo. Z tohohle na diváka dýchne stará škola českých komedií, kterým se tehdy dalo upřímně smát. * * * * ()

Galerie (10)

Zajímavosti (2)

  • Karel Kachyňa chtěl do hlavní role obsadit Miroslava Donutila. V době, kdy o něm uvažoval, jej potkal v televizi na chodbě a řekl mu, že by s ním potřeboval mluvit a zamýšlel mu roli nabídnout. Donutil mu odvětil, že jestli nespěchá, tak on si odskočí natočit svůj díl televizního pořadu Věšák (od r. 1999), a pak se můžou sejít. Po natáčení se skutečně sešli a Kachyňa mu vysvětlil o čem by role měla být. Donutil však musel s lítostí odmítnout, neboť právě při natáčení Věšáku oznámil divákům, že s rolemi důstojínků končí, což stvrdil pověšením vojenské brigadýrky, ve které odehrál své tři vojenské role (Tankový prapor – 1991, Černí baroni – 1992 a Pelíšky – 1999), na symbolický televizní věšák. (cundak)
  • Film byl natáčen na letišti v Praze - Kbelích a Čáslavi, bydliště kpt. Outlého (Karel Heřmánek) je v Praze - Miškovicích. (rakovnik)

Reklama

Reklama