Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh z roku 1898 sleduje britského důstojníka Harryho Favershama (Heath Ledger), který se odmítne postavit do čela svého pluku, když zjistí, že jeho regiment odchází do Súdánu kvůli vojenskému konfliktu s "mohamedánskými fanatiky". Přátelé a snoubenka mu pošlou čtyři bílá pírka, která symbolizují zbabělost. Aby znovu získal ztracenou čest, vydá se v převlečení za Araba do Súdánu, aby se mohl dostat za nepřátelskou linii a sloužit britským silám jako špeh a průzkumník. Když je jeho bývalý pluk napaden, Faversham tajně zachrání životy těm, kteří ho předtím označili za zbabělce. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (215)

genetique 

všechny recenze uživatele

Som rád, že ma nepriaznivé hodnotenia a komentáre neodradili pozrieť si tento film. Už sa mi vyslovene žiadalo pozrieť si iný, než klasický vojnový film. A zakomponovaním troška romantiky som sa ho aj dočkal. Príbeh je síce zdanlivo naivný, no zvládnutie bojových ale hlavne púštnych scén sa nie vždy podarí tak dobre. Byť to trošku kratšie a pridať štipku svižnosti hlavne v scénach 'doma', určite by boli hodnotenia priaznivejšie. 70%. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo srovnává Čtyři pírka s Lawrencem z Arábie Leanův velkofilm buď nikdy neviděl nebo se při jeho sledování pořádně zkouřil. Kamera je opravdu strašná, chybí ji barvy i cit pro zajímavé kompozice. Kapur neví kudy kam a zoufale se topí v nefunkčních zpomalených záběrech. Nebýt výborných herců tak jdu ještě níž. ()

Reklama

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Vzepření se vojenské cti a válce nenajde právě pochopení. U nadřízeného, kolegů. Snoubenky. Všichni jej mají za zbabělce. Heath Ledger jako citlivý vnímavý poručík dostane po své rezignaci čtyři pírka, výraz pohrdání za domnělou zbabělost. Je těžké být synem generála a muset jít v jeho šlépějích. „Nechci jít kvůli někomu nebo něčemu bojovat.“ „Teď vím, že jsi zbabělec.“ „Otče, můžeme si promluvit?“ „Já už tě neznám.“ Typická hrdost, nadřazenost, tradice nad city. Válka v Súdánu. Mně ji zastiňoval pohled na Afriku. Poušť je nádherná, tajemná. Barevná, vrstevnatá. Duny mají svá tajemství, hru světel a stínů. Kdo jednou viděl Saharu musí ji milovat do konce života. Tedy jako zhýčkaný turista, to připouštím. Ale fascinuje mne stále víc a víc. Ale zpět k pírkům. Ledger v turbanu fakt k nepoznání. A já si od začátku říkala, proč je tmavovlasý – musel zapadnout mezi místní. Kamarádství má různou podobu, třeba zájem o bývalou snoubenku. Stejně tak strach má mnoho tváří. Pírka podobně jako většina válečných filmů jen ukazují zbytečné masakry, mocenské boje ve jménu něčeho, co po letech vlastně ztratilo smysl. Jen čest, poctivost, statečnost, ty zůstávají. Při největším masakru paradoxně nejromantičtější hudba. No, není divu, James Horner. Některá přátelství jsou ovšem ocelová. Nejen stará, ale i nová, a na barvě pleti přitom opravdu nezáleží. Poslední minuty v poušti bezeslovné a působivé. Poslední – či lépe první- minuty v Anglii příliš sentimentální. Ale jinak to asi být nemohlo. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Ano, ta základní zápletka snad nepůsobí zcela pravděpodobně (ale možná jen nám a dnes), ale jinak je to krásný, dobrodružný snímek, odkazující na klasiku jako Chartům atd. Jinak jsou zde nádherné přírodní záběry, zdařilé bojové scény, barvité kostýmy. Já jsem rád, když vidím takový "klasický" příběh, který by mohl napsat i Rudyard Kipling. Po opětovném shlédnutí jsem přidal *. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Britský režisér indického původu (začínal v Bollywoodu) své režijní kvality přesvědčivě demonstroval již historickou Královnou Alžbětou, a aniž bych převypravoval děj, vše se točí (jak zní název) kolem tradičního symbolu zbabělosti. Přibral australskou hvězdu Heathe Ledgera, vycházejícího Rickyho Fittse z Americké krásy (Wes Bentley) a povinný ženský element, neústupně patriotistickou Kate Hudson (oscarová nominace za Na pokraji slávy). Úvodní zauzlení nepřináší zhola nic, ani napětí, ani sympatie, divák nemá absolutně šanci získat si motivacemi alespoň jednoho z ústředního tria. Chybu na svých bedrech pravděpodobně nenese režisér Kapur, ale producenti, kteří osekali rozsáhlé, zajímavé téma a smrskli jeho úsilí do o něco delší dvouhodinové stopáže. Kostýmní drama totiž mělo četné ambice, rozmáchlé pouštní bitvy mají svoji poetiku a nejsou prostým masakrem řvoucích mas á la ryze řemeslný Patriot Rolanda Emmericha. Nakonec si tak divák musí vystačit „jen“ (vedle hudby Jamese Hornera) s neomylným kameramanem Robertem Richardsonem, před kterým musím (a to velice rád) opět smeknout. Poušť nasnímal jako jeden neklidný obraz a například vedle Oscarů za JFK a Letce se na něj snáší další uznání. Leckterý jeho záběr dychtí nápadem, originalitou, používá ostrý kontrast, a především jeho zásluhou je film nadprůměrným dobrodružstvím. ()

Galerie (23)

Zajímavosti (9)

  • V mnoha záběrech se po boku britských jednotek objevují také jednotky egyptské. Sůdán totiž spadal pod egyptské chedivství, vazalský stát upadající Osmanské říše. Egypt od 70. let 19. století začal prohlubovat svou závislost více na Velké Británii, která měla silný vliv především v Káhiře a závislost na Osmanské říši se tak stávala čím dál více formální. Mahdího sjednocené pouštní kmeny tak stály proti Britům, Egypťanům i Turkům. (stefji)
  • Film se ve skutečnosti nenatáčel v Súdánu, ale v Maroku. (Candice)
  • Dva zahnuté meče, které mohou diváci vidět v některých scénách, byly na aukci filmových předmětů prodány za 100 amerických dolarů. (Jimmy15)

Související novinky

Královna Alžběta jako trilogie?

Královna Alžběta jako trilogie?

25.07.2007

V roce 1998 si Shekhar Kapur se svojí Královnou Alžbětou odbyl svůj dosavadní vrchol. Americká filmová akademie se naučila skloňovat jeho jméno, ač v hlavních kategoriích zůstalo jenom u nominací, a… (více)

Reklama

Reklama