Režie:
Anthony HickoxScénář:
Anthony HickoxKamera:
Gerry LivelyHudba:
Steve SchiffHrají:
Zach Galligan, Monika Schnarre, Martin Kemp, Bruce Campbell, Michael Des Barres, Jim Metzler, Sophie Ward, Marina Sirtis, Juliet Mills, John Ireland (více)Obsahy(1)
Po děsivé návštěvě ve voskovém muzeu se Mark a Sarah musí zachraňovat zběsilým útěkem. Zanechávají za sebou hořící voskové figury, které náhle ožily a způsobily hrozivou zkázu... A přece jeden voskový svědek unikl ničivým plamenům. Vzápětí je usmrcen nevlastní otec Sarah. Samozřejmě nikdo nevěří příběhu o prožitých ďábelských událostech ve Flaming Behemouth. Sarah je obviněna z vraždy svého otčima. Důkaz o její nevině může poskytnout pouze Mark. Ten vyhledá sira Wilfreda, jediného člověka, který má zkušenosti s pekelnými silami, vládnoucími ve voskovém muzeu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (62)
Opruz galaktických rozměrů. Zatímco na jedničce se znatelně podepsal zub času, tohle bylo slabší už i v těch devadesátkách. Pořád jsem si ale vzpomínal matně na několik scén a doufal, že to bude slabší alespoň v únosných mezích. No bohužel hrozná pičárna to je. Začněme obsazením. Hlavní hrdina zůstal stejný, ale tu krásnou, sladkou holčinu z jedničky vyměnili za totální tlamu. Děj, jak název mylně zmiňuje, není o cestování časem, ale cestováním do filmů, takže tu máme řadu odkazů a narážek na známé horory. Zdá se to v pohodě, ale jednak je to příšerně zrežírované (dokonce i ta scéna s Brucem Cambellem, na kterou jsem se těšil, vyznívala hrozně nevtipně), a jednak to vůbec nedává smysl. No ono to všeobecně vůbec nedává smysl. Ruka z "jedničky" zabije chlapa. Soud obviní dva hlavní hrdiny a ti, aby se očistili před soudem, jdou skrze nějaký strojek cestovat do minulosti a shánět tak důkaz pro svoji obhajobu. Tedy právě onu ruku. Avšak tím, že skutečně necestují minulostí a skáčou do filmů, je to celé, no, jak to říct, prostě výše zmiňovaná pičárna. Asi v polovině filmu děj skočí do středověku a zde nastal okamžik, kdy jsem poprvé u sledování filmu cítil, jak obrůstám mechem a lišejníkem. Každá minuta trvala tak tři hodiny. Neuvěřitelně roztáhnutý S_O_P_E_L. Říkám si fajn, překlikám do konce a vlepím tomu jednu hvězdičku. Pak jsem si vzpoměl, že je tam v závěru nějaká pár minutová scénka se zombies, tak že to třeba ještě zvedne hodnocení. No nebyla to pár minutová scéna, ale pár vteřinová a zase nesmyslná scéna z filmu, tentokrát z Romerova Úsvitu mrtvých. Do toho ještě Godzilla a už jsem, naprosto vyčerpán, dokoukal poslední minuty, že už tam fakt fláknu tu jednu hvězdu a bič a pryč. To jsem ještě nevěděl, že přijde "finish him" v podobě závěrečných titulek, což byl rapový videoklip, kde hlavní hrdinové odcházejí od soudu za doprovodu nějakého rapera a hrozně se u toho sračkoidně kroutí a policajti a soudci tancujou... Fuj, úplně vopruz vopruzáckej hnusnej fialovej. ()
Druhé dobrodružství začíná přesně tam, kde první díl končí, tedy těsně po zničení voskového muzea se Mark a Sára vracejí každý do svých domovů a nová cesta po hororových končinách může začít. Béčkovost z filmu přímo vyzařuje a oproti jedničce se přidal plyn na humornějších situacích a vtipech. Dvojka se skoro celá odehrává v jiných světech, nejdéle se však drží v jakémsi pseudostředověku - to je fakt úlet a neméně ulítlá je i hudba v této části. O veškeré masky se opět postaral mistr ve svém oboru Bob Keen. Výborná je i rolička "Ashe" v černobílé duchařské části. Anthony Hickox opět boduje (nejen jako režisér, ale i zde si střihl menší roli, pobočníka krále Anglie) a oba díly Waxworku spolu s Hellraiserem III patří k jeho nejlepším režisérským zářezům. ()
Anthony Hickox prostě uměl pobavit. Zatím co jednička ještě jakž takž funguje jako horor z komediálními prvky, tak dvojka se zvrhne v nefalšovaný úlet kde se jde doslova z hororu do hororu. Škoda, že ty jednotlivý mikro příběhy jsou kvalitativně nevyrovnaný. Frankenstein se povedl. Duchařskej příběh z Campbellem je naprosto super. Naproti tomu to s tím Vetřelcem mi tam moc nepasovalo a konec ze středověku je až moc natahovanej, ale i tak je to pořád dost dobrá zábava. Pokud máte rádi podobný šílenosti, tak směle do toho! 65% ()
Jednička byla levný, ale dobře vypadající způsob, jak uctít řadu starých hororových historek a vymyslet spojující prvek, atmosféra fungovala a efekty a masky byly výborné. Dvojka má zřejmě stejný rozpočet, možná i o něco štědřejší, ale je z toho spíš hororová komedie nestydatě vykrádající vtipnější momenty Evil Dead a děj slepující jednotlivá prostředí a pocty je natolik debilní, že chcete křičet (stejně jako herecký výkon ústřední dvojice). Efekty a výprava na levné béčko opět zdárně zvládnuté, nechápu, proč si nedal scénárista víc záležet. Závěrečné rapové video je symbolickou kulkou do hlavy diváka. ()
Je pravdou, ako sa píše v niektorom z komentárov k tomuto filmu, že nebol vydarený už v dobe svojho vzniku. S odstupom času po opätovnom pozretí môžem ten názor iba potvrdiť. Pravdou však je, že existujú oveľa horšie filmy. Celý nápad má k názvu Voskové múzeum a pointe takéhoto príbehu ďaleko, ide skôr o tú druhú časť názvu, stratení v čase. Počas príbehu uvidíme hneď niekoľko odkazov na rôzne úspešné filmy, z nich najlepšie vyšli tvorcom "napodobneniny" filmov The Haunting (hlavne striedanie čiernobieleho spracovania s atrapou Votrelca bolo silnejšou stránkou filmu) či Nosferatu, niektoré prestrihy na Godzillu či Star Wars boli skôr trápne. Celkovo druhé pokračovanie za prvým zaostalo, pomerne výrazne.Udelených 50% od užívateľov čsfd je odrazom kvality filmu, ktorý je spolovice tak zlý ako dobrý... ()
Galerie (7)
Photo © DFW
![Voskové muzeum 2: Ztraceni v čase - Covery](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/177/165177121_a47ae7.jpg)
Zajímavosti (2)
- Režisér Anthony Hickox nabídl roli Frankensteina původně Dolphu Lundgrenovi. Ten ji ale odmítl. (Holina)
Reklama