Režie:
Scott HicksScénář:
William GoldmanKamera:
Piotr SobocińskiHudba:
Mychael DannaHrají:
Anthony Hopkins, Anton Yelchin, Hope Davis, Mika Boorem, David Morse, Alan Tudyk, Tom Bower, Celia Weston, Adam LeFevre, Will Rothhaar, Deirdre O'Connell (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Fotograf Bobby Garfield dostává zprávu, že jeho přítel z dětství Sully se zabil při autonehodě. Vydává se na jeho pohřeb do Bostonu a doufá, že tam potká Carol Gerberovou, poslední z partičky tří nerozlučných jedenáctiletých dětských přátel. Na pohřbu se dozvídá, že Carol je již také po smrti. Vzpomínky na mládí ho vedou k domu, kde bydlel. Je to již stará polozbořená ruina, ale dětství bylo nezapomenutelné: Bobby žije sám se svou matkou a ta pronajme první patro domu Tedovi Brautiganovi. Zatímco matka je vždy zaneprázdněna, hlavně sama sebou a svou prací, Ted začíná brát Bobbyho pod svá křídla. Vzniká mezi nimi vztah jako mezi otcem a synem. Brzy se ukáže, že Ted má jakousi telepatickou schopnost číst v myšlenkách a částečně ji předá Bobbymu, když se ho občas dotkne... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (175)
Když vám někdo otevře oči, otevře vám i mysl. A až do chvíle, kdy se starý plešatý švindlíř rozhodne, že už s ním nemáte počítat, není lepšího požehnání.. Nenásilně plynoucí drama o potřebnosti správných vzorů v dětství, ve kterém si mě Hopkins omotal kolem prstu i tehdy, když jen bezděčně civěl z okna. Nadpřirozena se to dotkne jen letmo, ale pozoruhodná je jiná věc. Jonathan Brandis z devadesátkového To, River Phoenix ze Stůj při mně, Nadaný žák Brad Renfro a nedávno Anton Yelchin. Zdá se, že hlavní dětské role v Kingových adaptacích podstatně zkracují trvání dospělosti.. ()
Veľmi príjemný film na víkendové jesenné sychravé popoludnie pri televízii. V tom tkvie ale aj jediné výraznejšie negatívum tejto snímky, pretože na kino je to trochu málo. O nejaký hit sa ale tvorcovia asi nesnažili a Hopkinsovi išlo tentokrát o čistý pôžitok z hrania. Trochu nedotiahnuté, ale svojou príjemnou atmosférou vás môže film okúzliť. ()
Film věrně zobrazuje vroucí, romantickou lásku mezi moudrým starcem a nezkušeným chlapcem. Poklidný příběh je zajímavý zejména tím, že se v něm vůbec nic nestane, ale zase se hodně citují dávno mrtví autoři, mentoruje se a poučuje, díky čemuž malý Jelcin žije až do padesátky dobrým životem čestného člověka. Zdaleka nejlepším hercem je dr. Lecter v roli starého telepata, který všem dramaticky říká, že po něm jdou. Se všemi ostatními si s přehledem a grácií vytírá prdel i ve scénách, kdy kouří cigaretu na terase a nebo se mlčky dívá z okna, takže jsem v závěru nebyl ani nijak zvlášť zklamaný, že mu nevybuchla hlava. ()
HUDBA: Mychael Danna - jedna z horších filmových hudeb, hrozně nudná a nicneříkající. Ovšem to podobné se dá říct o filmu samotném - vztah starého muže a chlapce je nastíněn příliš nepřesvědčive a rychle, vadil mi také překlad záporáků jako nízcí muži, daleko lepší je překlad v knize - ničemní muži. Jedním z plusů byli rozhodně dětští herci, ti byli vybraní vskutku skvěle. Z filmu se úplně vytratila nadpřirozená atmosféra tolik obdivovaná v Kingově předloze. Rovněž konec byl pokažený, úplně vypadla paralela s Temnou věží a bořitely... ach, chudák King, kdo nezná jeho knížky, musí si myslet, že je úplně blbej ()
Zatiaľ moja najobľúbenejšia filmová adaptácia Kinga z tých, čo som videla. Dej knihy nie je obsiahnutý celý, iba prvá časť venujúca sa detstvu Bobbyho a jeho spomienkam na Teda (jaj, znalci Temnej veže vedia). Komorná dráma, ktorá postupne citlivo nahliada do duší postáv, tak ako to vie jedna z postáv. Hopkins klasicky úžasný, veľmi dobre typovo zvolený a v tomto filme som niekedy v roku 2002-2003 objavila Antona Yelchina. No nemôžem ho nemať rada. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (21)
- Do role Bobbyho Garfielda se původně uvažovalo o obsazení Jeremyho Sumptera. (oje)
- Bronislau Nagurski, o kterém vypráví Ted ve filmu, byl skutečný hráč amerického fotbalu. Událost, kterou Ted popisuje, se opravdu stala v roce 1943, kdy fotbalové týmy měly nedostatek hráčů. Nagurski se vrátil ke svému bývalému týmu Chicago Bears na jednu sezónu a dal tento legendární touchdown na finálovém zápase proti Washington Redskins. (Othello)
- Konec filmu je opět převzat z jiné Kingovi povídky a to z „Heavenly Shades of Night Are Falling“ (česky Nebeské stíny noci padají, též vyšla ve sborníku Srdce v Atlantidě). V původní verzi se dospělý Bobby ještě jednou setká s Carol, která se účastní násilných protestů proti válce ve Vietnamu. (Othello)
Reklama