Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V polovině 90. let v irském Dublinu dosahovala zločinnost vrcholu kvůli nezákonnému obchodu s drogami. V té době začala o tomto ožehavém tématu psát novinářka Veronica Guerinová, známá svými nekompromisními články o církevních skandálech a o korupci. Odvážná žena se pouští do boje s narkomafií a nezalekne se ani mafiánského bosse Johna Gilliana. Má oporu v milujícím manželovi Grahamovi, který se stará o jejich synka, pomáhají jí kolegové z redakce, ale když se ani po několika „varováních“, po nichž skončí v nemocnici, Veronica nevzdá pátrání, stane se terčem surového atentátu. Pohřbu statečné novinářky se účastní tisíce lidí a její vražda vyburcuje celé Irsko k činu. Titulní postavu ve filmu režiséra Joela Schumachera přesvědčivě ztělesnila Cate Blanchetová. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (108)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

nemůžu se nepřidat k ostatním komentářům.Jakkoliv je příběh Veronicy Guerin poutavý a zajímavý,tvůrci nám jej servírují na fádním a sterilním podnose.Nebýt slzopudného konce nedal by mi příběh irské novinářky prakticky vůbec nic.V součtu je to škoda,určitě se z podobně "silného" (navíc na reálném základě postaveného) příběhu dalo udělat něco víc...60% ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Velkolepý producent, velkolepých snímků, které oplývají velkolepými rozpočty, Jerry Bruckheimer, se pustil do vod civilního snímku. Ať už byl ale život Veronicy Guerin, jejíž jméno mi nic neříká, jakýkoliv, tak rozhodně se v něm odehrálo více zajímavých událostí, než kolik nám jich páni tvůrci představili. Režiséru Joelu Schumacherovi pak tedy nelze vytýkat, že alespoň minimální stopáže dosahuje pomocí zbytečných (scéna s irským pobudou Colina Farrella), samoúčelných (na city útočící procházka mezi fetujícími dětmi) a zbytečně natahovaných (celý konec je podán zpomaleně) scén. Schumacher filmu nevědomky navíc podkopne nohy hned na začátku, kam umístil konec, který měl být o minimálně pět vteřin delší. Utahaným dojmem pak působí herecký výkon Cate Blanchett v hlavní roli, který navíc stahuje míru jakékoliv záživnosti téměř na nulu. Jako dokument dostačující, ale jako filmové drama o lidském odhodlání podprůměr. PS: Další úchvatná hudební kompozice Harryho Gregsona-Williamse. ()

Reklama

kinej 

všechny recenze uživatele

Tento film je takový slzopudič. Snaží se dojímat svou mlancholií a líbivou hudbou s irskými motivy. Na to, že to točil tak špatný režisér jakým Schumacher bezesporu je, je film téměř povedený. Je to film lehce nadprůměrný a průměr je laťka, kterou patlal a nikdy originální plagiátor Schumacher málokdy dokáže překonat. Jeho vrcholem jsou Hráči se smrtí, od té doby se již většinou brodí hluboko ve stoce podprůměru. Samozřejmě největším triumfem filmu je skvěle hrající Cate Blanchett, která z role vyždímala maximum. Ale ani to nestačilo, aby se z filmu stal dobrý film. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Zo strany Cate Blanchett výborne zahraná one-woman show, ktorá síce posledných 10 minút nenechá oko suché, no celkový dojem zostane i tak trochu plochý. Že sa scenár snažil byť čo najdôvernejší a najkomplexnejší k reálnym udalostiam je fajn, no aby fungoval čoby naozaj pôsobivý film, potreboval sa pohodlnejšie usadiť v osobnom život hlavnej hrdinky a dvoch hlavných záporákov (miesto oboznamovania s ďalšími piatimi bezvýznamnými). Z Veronicinho vyšetrovania, ktoré i tak nespeje k žiadnej pointe (takže nie je tak detailne dôležité ako v sofistikovaných fiktívnych thrilleroch), sa malo vybrať len to podstatné pre gradovanie filmu. Ten predsa stojí na iných pravidlách než televízna reportáž. Joel Schumacher spravil z Veronicinho príbehu poctivé, chladné svedectvo. Ron Howard by z neho spravil parádnu hollywoodskú limonádu. Najradšej by som niečo medzi. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Tento žánr nebývá moc divácky atraktivní, zejména pro nápadnou podobnost snímků z novinářského prostředí, natočených podle skutečnosti. J.Schumacherovi se ovšem podařilo nezvykle sugestivně odvyprávět příběh statečné ženy, která neváhala riskovat svůj život pro desítky či stovky těch zmařených, vinou drogového bosse Gilligana. Na výsledné kvalitě filmu má kromě skvělé C.Blanchettové svůj podíl kamera, která dokáže zdůraznit výjimečnost konání Veroniky - kdykoliv její vůz protíná šedivě znázorněný svět násilí, lhostejnosti, bezmocnosti a strachu, působí jako ohnivě rudý vykřičník naděje. Pak vás film přinutí položit si otázku, zda jsou lidé jako Veronika spíš šílenci než hrdinové. Myslím, že obojí, ale bez jejich odvahy i obětí by zlo a bezpráví v našem světě narůstalo do rozměrů, které bychom už nebyli schopni zvládnout. Krásná irská muzika jen prohloubí dojetí závěrečné scény, která rozhodně není klišé - tak to prostě bylo. ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno