Režie:
Tony ScottScénář:
Brian HelgelandKamera:
Paul CameronHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Denzel Washington, Dakota Fanning, Radha Mitchell, Christopher Walken, Marc Anthony, Giancarlo Giannini, Mickey Rourke, Rachel Ticotin, Roberto Sosa (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Bývalý vládní agent, nyní vyprahlý zabiják Creasy odešel ze služby a neví, co se sebou. Souží ho výčitky svědomí, a tak pití Jacka Danielse prokládá četbou bible, až mu starý kamarád a spolubojovník dohodí kšeft ˗ dělat v Mexiku, kde denně unesou desítky dětí, bodyguarda malé holčičce Pitě, dceři bohatých rodičů. Creasy se proti své vůli s blonďatou holčičkou sblíží, pak ale dojde nevyhnutelně k únosu. Pita zmizí, Creasey je těžce raněn, a ještě navíc obviněn, že se na únosu podílel. Sotva se trochu zotaví, vydává se na cestu pomsty. S pomocí novinářky Mariany Garcii se mu podaří proniknout mezi zkorumpované policisty a dostat se až k hlavě gangsterské organizace, tajemnému muži nazývanému Hlas. Odhalí, že únos měl být fingovaný, že si otec holčičky chtěl pomoci k penězům z pojistky a že se celá akce poněkud zvrtla… (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (763)
Přijde mi, že tento film nikam nepatří. Nejdříve se příběh rozjíždí jako klasické drama, aby se poté přiblížil akčnímu filmu, na úrovni Komanda. Ony vyzdvihované kamery mi až zas tak vynikající nepřijdou, je to zkrátka styl, který teď frčí. A ty nápisy? Scott se snaží moc a moc uchvátit. Hudba by se hodila někam jinam. Lisu Gerrard a hudbu skupiny Dead can Dance mám rád, ale přece jen se hodila více do Baraky. K hereckým výkonům nemám co dodat, ty byly vesměs výborné. Snad jenom postava Ch. Walkena byla téměř přebytečná. Scéna na v tanečním klubu, mi přijde dost a dost laciná. To že se killer prochází mezi pařícími lidmi jsem viděl už mnohokrát a originálněji použito. ()
║Rozpočet $70miliónov║Tržby USA $77,911,774║Tržby Celosvetovo $130,293,714║ Pomsta je sladká, výbušná, drsná,... v podaní Denzela Washingtona ako najatého ochrankára predvádzajúceho nám krvavé divadielko. Tony Scott je rázne pri chuti a okrem pestrého vizuálu nám ponúkne citlivú tém zo strhujúcim príbehom. /85%/ ()
Scott to přeháněl. Na můj vkus exhiboval až příliš, ty jeho nervní kamerové hrátky byly až moc časté, řekl bych, až otravné. Jednoduchý scenář se nevyhnul několika logickým nesmyslům, ovšem nejednoznačný konec celkem příjemně překvapil. Washington se zde herecky opakuje, v podstatě předvedl variaci na svůj oscarový Training Day (pravdu díš, seppe). Potěšilo vidět Walkena v jiné, než tradičně záporné roli a příjemně překvapila ta malá holčička, která podala velmi přesvědčivý a přirozený (na dítě) herecký výkon. Závěrem cool hláška z rozhovoru, který vede Washington (chystající se k atentátu na jednoho z hajzlů) se starým pánem, který tomu přihlíží: "V kostele mluví o odpuštění." -- "Odpuštění je mezi nimi a bohem. Má práce je sjednat jim schůzku." ()
"Odpustit jim může jen Bůh. Zařídím, aby se s ním setkali." Zabil jsem v životě dost málo lidí na to, abych z toho měl trauma. Creasy dopadl hůř. Pije, filozofuje o kulkách mluvících pravdu, dodává spravedlnost místo mexickejch soudů a pouští na svobodu papoušky. Je to prostě sympaťák a mě bavilo projít si s ním cestu za vykoupením. Ta byla svižná a v drobným rozporu s pátým z Desatera Božích přikázání. Nezabiješ prostě Creasymu nešlo, ale já mu to odpouštím a s Bohem si to musí urovnat sám. ()
Tohle me prijemne prekvapilo. Ne tim, ze by byl film tak super, to jsem cekal, ale spis takovou originalitou a celkovym pojmutim snimku. Prvni pulka, nakejch 70 minut, je totiz o sblizovani se mezi alkoholikem, kterej by se nejradsi zabil a nema pro co zit a malou holkou, a samozrejme se oba postupne sprateli. Ackoliv to neni nic noveho, v Scottovo podani to perfektne funguje a naprosto to muze konkurovat druhy, akcnejsi casti. Tady je opet klasickej pribeh, zabily, zmlatily, znasilnily ste mi babicku, strejdu, dite, psa, ale opet to v Scottovo podani pusobi originalne. Neni to totiz takova ta klasika, jako toci Seagal a podobne, ani druha cast filmu totiz neni kdovijak akcni a je to spis takovej smutnej drsnej thriller, kdy Denzel vzdy nekoho vyhmatne, radne zpracuje, tu useknutim prstu, jindy bombou do prdele a postupne se dozvida vic a vic a dostava se az k nejvetsim sefum, co za vse muzou a nekonaj se nejaky zbesily prestrelky. Konec je sice celkem predvidatelnej, ale ten happy-end je zase vyvazenej jinou veci, kterou tu nebudu vykecavat, takze jsem byl spokojenej i s nim. Jinak co se tyce stylu natoceni, samozrejme Tony s kamerou vyvadi psi kusy, ale porad je to v pohode koukatelny a jsou tu zajimavy filtry a zabery, ale v momente, kdy dojde na nejakou akci a muceni, tak dostane kamera epileptickej zachvat a nedovoli si danou scenu uzit naplno. No a co se tyce hercu, Walken potesi, ale jeho role neni kdovijak podstatna, Denzel ma sice drobny pandero a nosi obri kosile jak strejda Seagal, ale jakmile dojde na akci, tak je to ultimatni tvrdak a hraje fakt fantasticky. No a co se tyce Dakoty, opet hraje ukecanou, zvedavou, hodnou a radobyroztomilou holcicku, ale tady mi vadila min nez jinde. Takze celkove nemam prakticky co vytknout, i kdyz treba takova delka by urcite mohla bejt drobet kratsi. Celkove lepsi 4*. ()
Galerie (107)
Zajímavosti (27)
- Zebra v Pitinom (Dakota Fanning) dome patrila skutočnému majiteľovi tohto domu, ktorý ju zapožičal na nakrúcanie. Taktiež mu patrili aj koberce z leoparda. (vander19)
- Tony Scott chtěl film natočit už v roce 1980, ale studio mu příliš nedůvěřovalo, protože ještě neměl na kontě mnoho hitů. Snímek nakonec vznikl pod režijním vedením Elieho Chouaraquiho a hlavní roli ztvárnil Scott Glenn. Scott tehdy natočil Top Gun (1986), který celosvětově vydělal 500krát víc peněz, než Chouraquiův Muž na mušce (Man on Fire, 1987), který měl premiéru rok po leteckém hitu. (imro)
- Na opravách scenára pracoval Harry Bean. (vander19)
Reklama