Reklama

Reklama

Černá napínavá komedie Alfreda Hitchcocka o tom, co všechno se může stát, když se bohatá žena rozhodne najmout podvodníčka a falešnou spiritualistku, aby našli jejího nezvěstného synovce. Bruce Dern a Barbara Harris se zde představí jako mazaný pár švindlířů snažící se obrat starou lady o pěknou hromádku peněz tím, že najdou jejího ztraceného dědice (William Devane). Mezitím zlodějský klenotník (Devane) a jeho krásná přítelkyně (Karen Black) unesou řeckého rejdařského magnáta kvůli výkupnému. Všichni se tak ocitají v nezastavitelném kolotoči záhad, vražd a chaosu, ve kterém se střídá napětí s báječnou zábavou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (82)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Jako jo, Hitchcock je zde poznat jen v některých scénách, rozhodně to není úplně ono a na jeho nejlepší filmy to nedosahuje ani náhodou, ale nemůžu si pomoct, mě se to celkem líbilo. Moji pozornost si to dokázalo udržet, vtipných scén tu taky nebylo málo (především ta s nefunkčními brzdami, ta je skutečně nezapomenutelná), zápletka mi přišla zajímavá i s tou vědomou, záměrnou naivitou... Zkrátka, nepřišlo mi to vůbec špatné a ani bych neměl problém si to pustit někdy znova. To si ode mě ty čtyři hvězdy prostě zaslouží. Slabé 4* ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

S Alfredem mám prekérní problém - buď se hantýrkou Wall Street jedná o jednorožce (start-up s valuací nad 1 mld. USD) nebo o ekonomický propadák, jehož účetní závěrku bych z pozice člena představenstva vážně nerad schvaloval. No, a Family Plot je přesně tím druhým případem ergo pokud neuvidíte, nezchudnete. 36 % ()

Reklama

DDT 

všechny recenze uživatele

Oba Hitchcockovy příspěvky k "drsným sedmdesátým" jsou kvalitní (i když "Frenzy" je lepší) a vůbec neprozrazují věk svého autora. Herci a scénář jsou tu pravda trochu slabší než u Hitchových filmů předchozích dekád. Ale podobně jako "keoma26" jsem měl při sledování několika scén ("přechod na přechodu") pocit, že "Rodinné spiknutí" musel Tarantino ve své videopůjčovně sjet minimálně desetkrát. ()

Němi 

všechny recenze uživatele

Mistrovo loučení sice není geniální jako některá jiná díla, v Hitchově filmografii se jedná jen o průměrný kousek, pořád ale stačí na 4* a vysokou kvalitu v rámci svého žánru a doby vzniku. Největší problém vidím v tom, že prostě nikdo ze zúčastněných není James Stewart, Cary Grant nebo Grace Kelly. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Hitchcock sa svojim posledným filmom úplne odviazal a zanechal po sebe bodku, ktorá sa úplne líši od jeho predchádzajúcich diel. Neviem prečo sa rozhodli tvorcovia tak nezmyselne znaivniť príbeh, ktorý by mal bez komických prvkov (práca jasnovidky Blanche, záver) úplne iný nádych. Hlavná zápletka je totiž ako stvorená pre rýdzi thrillerový príbeh a dialógy a niektoré scény sú asi najodvážnejšie a najdrzejšie v Hitchovej filmografii. Celé to však stačí len na slušný nadpriemer, ktorému pomohli aj herci. 70%. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (11)

  • Snímek vycházel z románu „The Rainbird Pattern“ Victora Canninga. Hitchcock požádal Anthonyho Shaffera, jestli by mohl napsat scénář, ale Shaffer to odmítl. Ernest Lehman souhlasil, i když navzdory určitým pochybám o příběhu. Místo děje románu bylo pozměněno a prostředí Kalifornie nahradil anglický venkov. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Během natáčení svého posledního filmu byl již Alfred Hitchcock poměrně vážně nemocen. Musel proto režírovat ze sedadla speciálně upraveného auta. (ČSFD)

Reklama

Reklama