Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ben a Jo MacKennovi se synem Hankem si užívají prázdnin v Maroku. Poté, co v jednom marakéšském obchodě zemře v Benově náruči francouzský špión, dozvídají se, že jejich syn byl unesen do Anglie. Než se oba manželé nadějí, jsou až po uši zamotaní do mezinárodní špionáže, vražd a teroru. Jak se postupně snaží zjistit pravdu, jejich životy visí na vlásku, zatímco se blíží vyvrcholení v dnes již slavné mrazivé scéně v londýnské Royal Albert Hall. Tímto remakem vlastního filmu se stejným názvem z roku 1934 chtěl Hitchcock původní verzi překonat. Dnes již světoznámá píseň Qué Sera Sera, použita v jedné vypjaté scéně, byla v roce 1956 oceněna Oscarem za nejlepší skladbu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (199)

Eddard 

všechny recenze uživatele

Neviděl jsem anglickou (původní) verzi. Jinak co jsem zatím od Hitche zaznamenal, jedná se o solidní nadprůměr, který ale nedosahuje kvalit vrcholů jeho tvorby. Stewart svého doktova McKennu zvládá podle očekávání výborně, překvapivě se však drží i zpěvačka Doris Day. Pokud jde o námět, přiznejme si, že dnes už je takhle korektně zabalený špiónský thriller poněkud zastaralý, přesto z něj Hitchcock dokázal vytřískat maximum napětí. Po formální stránce nemám co bych vytkl (snad jen do očí bijící zadní projekci v úvodních scénách, i když ta je pomalu Hithcovou značkou), co se týče scénáře, ten už je méně poutavý a ke konci ztrácí dech. 70% ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Hitchockovu sérii uzavírám tímto filmem. Je vidět, že časem trochu zestárnul. Hitchcock má i lepší kousky. Celé to má špionážní zápletku prolnutou únosem syna manželského páru. Ti se za ním ženou z Maroka až do Londýna. Je třeba zabránit atentátu. Určitě chválím skvělý výkon Jamese Stewarta. Teď ti od těchhle filmů dám pauzu. "Zapískej!" ()

Reklama

Freemind 

všechny recenze uživatele

Hitchcock opět perlí. Vynikající začátek, trošku hluchý střed, famózní, i když trochu zbytečně ustřižený závěr - právě v poslední třetině je zahuštěno hned několik scének, které by u jiného režiséra posloužily jako strhující finále v samostatném filmu. Skvostná scéna s matkou hrající na piáno, nájezdem kamery do horních pater a chlapce zoufale pískajícího v odpovědi. Geniálně konstruovaná pasáž s atentátem v divadle. Ozvěna kroků na prázdné ulici. Kázání v kostele. Nikdo nedokázal čarovat s tichem a náznaky tak, jako Hitch. Bravo. ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Celkem zajímavý thriller na němž září především nápadité dialogy mezi hlavními postavami. Nicméně jsem zvyklý na mnohem vyšší úroveň od tohoto režiséra. Všechny zvraty byly neuvěřitelně natahované a co je horší, nepůsobyly ani nijak zvláště promyšleně. Proto se také všechny klíčové scény stanou spíše náhodně, než že by do sebe na závěr zapadly jako puzzle a utvořily dechberoucí celek. Jakožto Hitchcockův horší průměr bych nejraději napálil pouze tři hvězdy, ale přikláním se ke čtyřem vzhledem k vysoké poutavosti a několika vskutku povedeným humorným momentů. 70% ()

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Asi jsem věděl příliš málo, ale můj přitroublý vkus mi nedovoluje hodnotit lépe. Po slibném rozjezdu, kdy jsem byl plně upoután k filmu, jakoby se poté režie ujal někdo jiný, kdo nemá ani šajn, jak vytvořit napětí. Tím chci říct, že se děj změnil v nudný příběh bez šťávy a bez poutavosti. Doufám, že Hitchcockův originál z roku 1934 bude lepší. 65% ()

Galerie (106)

Zajímavosti (22)

  • Celosvětová premiéra proběhla 29. dubna 1956 na Cannes FF. (Varan)
  • Skladatel filmu Bernard Herrmann si ve filmu zahrál dirigenta orchestru. (Hans.)
  • Na scénáři spolupracoval Angus MacPhail, který se podílel i na první verzi filmu z roku 1934. (ČSFD)

Reklama

Reklama