Režie:
Christopher HamptonScénář:
Christopher HamptonKamera:
Guillermo NavarroHudba:
George FentonHrají:
Antonio Banderas, Emma Thompson, Leticia Dolera, Luis Antonio Ramos, Rubén Blades, Claire Bloom, Horacio Flash, John Wood, Kuno Becker, Vera Czemerinski (více)Obsahy(1)
1976. Buenos Aires je znepokojeno přibývajícími únosy osob, které se odvážily postavit proti diktatuře vlády. Carlos Rueda, ředitel dětského divadla, se jednoho dne vrací domů a zjišťuje, že jeho žena, Cecilia, byla unesena - za psaní kontroverzních článků v místních novinách. Carlos se schází s lidmi, kterým zmizel někdo blízký. Najednou v sobě objeví psychické síly, které mu umožňují vidět osudy těchto unesených lidí. Dokáže pomoci všem, jen ne sobě. Přestože cítí Ceciliinu minulost, nedokáže vidět její budoucnost. Carlos zoufale pátrá po své ženě, ale stále je o krok pozadu. Mezitím Cecilie plánuje vlastní nebezpečný útěk z vězení. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (37)
Klasicky prikald toho, ze ani kvalitny motiv - argentinska vojenska junta 1976 - 1983 nestaci reziserovi an to, aby natocil kvalitny film. Utopene je to v reziserskej rutine, slaboduchych dialogoch /herci sa snazili aby obycajne dialogy prevladali, len vtedy v Argentine prevladalo vsetko mozne, len nie obycajne dialogy/. Dobre to rozobral POMO : 50 % ()
No tak tenhle film si podle mě zaslouží eště o půl hvězdičky víc a hlavně by si zasloužil lepší scénář a i lepší režii...Antonio Banderas drží příběh muže hledajícího svou ženu,kterou unesla skupina diktátorů v Argentině vcelku dobře,ale celkový dojem z filmu je takový menší zmatek...Ale jelikož jde o pravdivou událost,která se v Argentině stala v letech 1976-1983,tak mě to zase nenudilo,ale spíš dojalo... ()
Otřesné události v Argentině kolem roku 1980 podle mě hodně špatně převedené do filmové podoby. Film mi přišel velmi nezajímavě natočen. Navíc jsem ho měl možnost vidět pouze s českým dabingem, který nikdy nepřidá. Tentokrát rozhodně ubral. Lacinosti typu "maketohelikoptéra" opravdu nemusím. Ztráta času.... ()
Leckterý tvůrce ze "svobodného světa" má nutkání upozorňovat na (minulá) bezpráví, k nimž dochází (docházelo) aniž by si toho kdokoliv, kdo by mohl pomoci, pořádně všiml. Třeba Ken Loach tak učinil ve své povídce v 11'09''01, měli jsme možnost zhlédnout Georgův film Hotel Rwanda. C. Hampton se v Prokleté Argentině (i když originální název zní "Imagining Argentina" - tedy "Vysněná Argentina" či "Argentina v představách") snaží upozornit na palčivý problém tzv. "zmizelých", jež je spojen s vládou vojenské junty v Agentině v letech 1976 - 1983, a jež souvisí s "Operací Kondor", v níž bylo zainteresováno osm latinskoamerických zemí. Mnoho recenzentů i diváků odmítlo východisko filmu spočívající v nadpřirozeném motivu vskutku konkrétních vidin hlavního hrdiny - proč by ale do kontrastu nemohly být stavěny hrůzy vězení a hejno volných plameňáků? Symbolika je, pravda, poněkud začátečnická, přenést myšlenku k divákovi se nicméně daří. Vždyť čeho jiného je v tak nejisté době potřeba více než snů a zázraků! Kdyby nic jiného, Hamptonův film jednoznačně poukazuje na nutnost uvědomění si vlastní minulosti a nikoliv útěku k ignoraci, k němuž nabádali noví vládcové Argentiny. Téma "zmizelých" se promítlo i do oscarového filmu Oficiální verze, snímku Nezvěstný Costy-Gavrase či Polanského komorního dramatu Smrt a dívka. ()
Antonio Banderas jako dramatik, který v sobě objeví věštecké schopnosti poté , co byla unesena jeho žena, novinářka, která psala o únosech, které měla na svědomí argentinská diktatura. Dobovka s dramatickým námětem, ale celé to je takové utahané, nudné a s tím mystery se to skutečné téma prakticky zadudalo. Na téma únosů v Argentině sedmdesátých let, je daleko přesvědčivější syrový film Historie jednoho únosu. Tohle je nuda nuda nuda zabalená v neškodném balení bez emocí. ()
Galerie (21)
Photo © Manga Films S.L.
Zajímavosti (10)
- Během prvních 3 dní (19. - 21. 9. 2003) promítání v 51 kinech vydělal film v Itálii 26 982 euro. (imro)
- Natáčanie snímky prebiehalo striedavo v Argentíne a Španielsku. (MikaelSVK)
- Jistý čas byl v kolonce režisér uvedený Oliver Parker a jedním z taháků filmu měla být Salma Hayek. (imro)
Reklama