Reklama

Reklama

...a neuveď nás v pokušení

  • Československo ...a neuveď nás v pokušení (více)
Velká Británie, 1929, 90 min

V kontextu českého němého i zvukového filmu prokazovala herečka Anny Ondráková nezaměnitelné charisma a nebývalou všestrannost. Ze všeho nejvíce však dostávala nabídky do veseloherních snímků, neboť její komediální talent, pro ženy spíše vzácný, oplýval osobitou spontaneitou. Úspěchu dosáhla i v německy mluvených filmech rakouské či německé výroby. Ondráková zaujala Alfreda Hitchcocka, jenž v němém údobí také natáčel v německých ateliérech, a poznal tak mnohé osobnosti zdejší filmařské komunity, především svým dívčím půvabem, do nějž prostupují emoce rodící se ženy. Proto ji obsadil jak v tomto filmu, tak i v následující Její zpovědi do dramaticky položené role dívky, jež je ve své křehkosti vystavena situacím přesahujícím její emocionální a společenskou zkušenost. Anny Ondráková se tak stala jedinou z českých hereček, jež pronikly do britských filmů závažnějšího významu. (vh) (NFA)

(více)

Recenze (33)

Hwaelos 

všechny recenze uživatele

První věta, kterou jsem si po skončení filmu zapsal, zněla: "Všechno dobrý, až na příběh..." Což je bohužel dost přesné. Filmu dominují výrazné obrazové kompozice, pozoruhodná atmosféra i typicky Hichcockovský střih zvyšující napětí (zejména v závěru soudní scény). Vynikající je i finální záběr na plující lodě, který je eliptickým návratem k úvodu filmu a zároveň rozkývanou kamerou z lodní paluby evokuje duševní stav všech tří hrdinů. Rozhodně němý Hitch, který stojí za vidění. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Vyborna cervena kniznica. Hitchcock sa formalne drzi v uzadi a nechava naplno vyniknut pribeh plny silnych dilem, neprijemnych konfliktov a krutych rozhodnuti. Potom ani neprekvapi, ze z boja nakoniec odchadzaju vsetky postavy porazene (moralne alebo emocne). S prehladom najlepsia Hitchcockova melodrama a vrchol jeho nemej tvorby. 9/10 ()

Reklama

swed 

všechny recenze uživatele

V rámci možností věrohodné psychologické drama s charismatickými herci (Ondráková byla kus). Umírněný režijní přístup byl správnou volbou - do popředí se dostávají postavy a jejich vzájemné vztahy. Rozuzlení někoho potěší, jiného možná zklame. Já, otrávený z přeslazených happyendů, jsem byl mile překvapen... Zkrátka jeden z nejlepších němých Hitchcocků. 8/10 ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Milostný trojúhelník v němém melodramatu pozdějšího mistra napětí. Formálně povedené a na diblíka Ondrákovou byla radost pohledět, ty její ksichtíky byly neodolatelné, schopnost pro amanta opustit své dítě už tedy míň. Holubičí povaha jejího nešťastného nápadníka i jistá distingovanost její pravé lásky pak hezky v téhle rané vztahovce kypí a misí se a špatný konec nad všemi visí jako Damoklův meč, Místo jeho hrotu ale nakonec udeří zodpovědnost. A bez mravokárných nuancí, překvapivé nejen na svou dobu.  Silnější, ale trojka. ()

Caym 

všechny recenze uživatele

Hitchcock je prostě mistr psychologizace a kompozice. Umí vytěžit maximum z hereckých výkonů (už jen to - pro herce nesnadné a netypické - hraní přímo na kameru - absolutní zrada, rozervanost a smutek z očí do očí). Ok, má to mouchu, Carl Brisson mi nesedl, ale to je šmouha na skle, kterou jde vidět jen proti světlu. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (6)

  • Film vznikl na motivy románu „The Manxman“ spisovatele Halla Cainea, který vyšel poprvé v roce 1894. (Pavlínka9)
  • FIlm se někdy uvádí jako Hitchcockův poslední němý snímek, přestože existuje němá verze jeho filmu Její zpověď (1929), která je odlišná od verze zvukové. Současně se jedná o první film s Anny Ondrou. (Pavlínka9)

Reklama

Reklama