Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Hitch išiel na istotu a rozhodol sa naservírovať mix Psycho a Vertiga a vyšla z toho takáto slabota. Tippi Hedren je dobrá, len keď má vyčesané vlasy a nehýbe sa, inak je afektovaná aj na svoju dobu. Najväčším problémom je ale scenár a práca s postavami, ktoré sú šablóny bez uveriteľných motivácií. Postava Seana Conneryho je totižto väčší psychopat než Marnie, Hitchcock s tým ale vôbec nepracuje, resp. táto poloha postavy je možnože len nechcený vedľajší produkt. Ale hudba Bernarda Herrmanna je skvelá. Ak by Marnie vraždila, mohlo by z toho byť dobré giallo. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

"You Freud, me Jane?" Marnie bych po každém zhlédnutí hodnotil jinak. Dneska je to pět hvězd za jeden z nejšťavnatějších a rozhodně nejúchylnější Hitchův film. Mistr sice občas povážlivě kašle na detaily, ale nadržený psycholog - amatér Sean Connery, léčící frigidní zlodějku a lhářku Tippi Hedren (která je nehorázně sexy, ať si Bebáček říká co chce :o)) nemá chybu. A Herrmannův soundtrack je (zase) nádherný. P.S. Doporučuji k zhlédnutí psychologům amatérům - ano, Brandone, myslím tebe! :) P.P.S. Viděno po x-té, tentokrát kvůli četbě téhle zajímavé knížky: http://www.amazon.com/Hitchcock-Making-Marnie-Filmmakers-Moral/dp/0810856840/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=books&qid=1274628475&sr=8-2 ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, který usnul na příliš pohodlné pohovce doktora Freuda. Napadá mne tolik důvodů, proč Marnie funguje v jednotlivých scénách (úvod, loupež), nikoliv jako celek, ale nedokážu se rozhodnout pro jeden nejpodstatnější. Možná nebylo nejlepším tahem obsazení Tippi Henders, která nepodněcuje zvědavost tak, jak to uměla oslovená, ale dobrovolně odstoupivší Grace Kelly. Možná jsou za tím problémy s upravovaným scénářem (nahrazení původního scénáristy kvůli neshodám v pojetí scény „znásilnění“). Možná Hitchcockova tvrdohlavé dodržování filmařských postupů klasického a tehdy již poněkud zkornatělého Hollywoodu (nijak oslňující zadní projekce, otřesná kresba parníku za matčiným domem, dokonce i kůň je v některých záběrech umělý). Možná nepřesvědčivé psychologické pozadí Marniiny nemoci a s tím související logické kiksy (kolem červeného křesla u svého zaměstnavatele prochází bez povšimnutí). Možná něco jiného. Film ve výsledku není až tak hrozný, každopádně mnohem horší než jsme od Hitche zvyklí. 70% Zajímavé komentáře: MIMIC, Lavran ()

Tayen 

všechny recenze uživatele

Žil byl jeden Hitchcock, který zpracoval thriller v jehož ústředí je psychicky narušená hrdinka, od které se odvíjí celá zápletka, a kterou se někdo po celou dobu snaží "Zachránit". Tento Hitchock nasadil vysokou laťku všem svým nástupcům, kteří jí ale dosáhli jen málokdy. Napodobovali, přidávali nové prvky a příběh zamotávali, ale smutnou pravdou je, že Hitchcock byl tím tím, kdo z tohohle tématu vytvořil základní kámen. Je pravda, že dnes by onen traumatizující zážitek byl v dnešních filmech příliš slabý, ale to není chyba Alfreda, ale naší doby. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Osobně se u takhle starých filmů trochu bojím, že mě budou nudit, ale jako spousta jiných (třeba vynikající konverzačka Lev v zimě) mě naprosto vyvedl z omylu. Marnie má svoje chyby - není tak dějově sevřená jako jiné Hitchovy filmy, ani není děsivá, a nabízí relativně povrchní pohled na psychická traumata. Ale Hitchcokova režie je naprosto parádní a dokáže diváka hned zaujmout a nepustit po celé dvě hodiny. Film se jmenuje po psychicky narušené Marnie (frigidní kleptomanka s negativním vztahem k mužům), ale její nápadník/manžel Mark je zrovna tak zajímavý. Přiznejme si, není to moc hodný chlap. Marnie vydírá, má sexistické postoje a Marnie znásilní (to, že se ona aktivně nebrání, protože je v šoku, neznamená, že se je ok ji položit na postel a posloužit si). Kdyby ho nehrál charismatický a šarmantní Sean Connery, byl by mnohem víc zavrženíhodný. Mark má zálibu v zoologii a lovu - je to lovec a Marnie je jeho kořist. Zároveň chce ale Marnie opravdu pomoct a miluje jí. Sama Marnie také komentuje jeho "fixaci na ženu, která křičí hrůzou, když se k ní přiblíží". Zkrátka jak Marnie, tak Mark jsou zajímavé a komplexní postavy v dobře natočeném romantickém dramatu/thrilleru. Na svoji dobu byl tenhle film až moc odvážný, to mu ale v mých očích jen přidává body. PS: Zjistěte si něco o Hitchově nezdravé fascinaci Hedrenovou, film pak dostane další rozměr. Mimochodem, Hitch na oné kontroverzní scéně znásilnění trval, i když mu ji první scénárista vymlouval. No, a tak scénárista letěl a byl promtně nahrazen... ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Poslední Hitchcockův film, ke kterému složil hudbu Bernard Herrmann. (filip.novak)
  • Tippi Hedrenová a Hitchcock spolu při natáčení příliš nekomunikovali. Neměli spolu dobrý vztah poté, co Hedrenová nebyla spokojená při natáčení jejich předchozího filmu Ptáci (1963). (ČSFD)
  • Na scénáři původně pracoval Evan Hunter, ten však trval na vynechání kontroverzní scény v lodní kajutě, s čímž však Hitchcock nesouhlasil. Scénář poté dokončil Jay Presson Allen. (filip.novak)

Reklama

Reklama