VOD (1)
Série(6) / Epizody(60)
Obsahy(2)
Seriál sleduje politické soupeření a osobní životy za vlády královny Alžběty II. a události, které určovaly dějiny druhé poloviny 20. století. (Netflix)
Videa (12)
Recenze (266)
První série je ještě takovým uvedením do předpokoje před samotnou audiencí, s každou další zjišťuji, že během sledování se mi rifle změnily v tvíd , zbytek kafe v Earl Grey a krvelačná obluda na gauči v corgiho. S umem sobě vlastním Morgan dokáže vzbudit nadšení pro královské dostihy, aniž by favorizované klisny a plemeníky jakkoli šetřil pádů, dopingu a vzpínání pod sedlem. ()
Koruně jsem se od jejího začátku velkým obloukem vyhýbal. Po zhlédnutí dosavadních 4 sérií musím konstatovat, že to byla obrovská chyba! Upřímně jsem nečekal, že by mě seriálové zpracování osudů britské královské rodiny mohlo až takhle strhnout, neboť vyjma pár zaškobrtnutí se skutečně jedná o strhující a emotivní jízdu od začátku až do konce. Hudební kompozice jsou zde kapitolou samy o sobě, protože působí v dobrém slova smyslu majestátně a v mnohých pasážích (v první sérii je to asi nejvýraznější) pozoruhodným způsobem umocňují emoční zážitek. Navíc mi skutečně přišlo, že takhle silné obnažení britské monarchie na televizních obrazovkách je v podstatě unikátní. Nejvíc mě na tom stejně ale bavily ty jednotlivé osobní roviny, ve kterých bylo občas drsně a (ne)lidsky zobrazeno, že Koruna je vždycky na prvním místě, a to zejména na úkor lásky i možnosti dělat vlastní nezávislá rozhodnutí. Kontrast mezi tím nablýskaným pozlátkem, křečovitě konzervativním vystupováním s chladnou odtažitostí a totální osobní vyprázdněností včetně neustálé tenze potlačování vlastních emocí, je zde podaný takřka dokonale. Koruna proto funguje jako rozmáchlá a velkolepá historická podívaná, ale také jako intimní psychologické drama, které (ne)prvoplánově polidšťuje jednotlivé členy královské rodiny. [85%] ()
"There came a moment around the time I turned 70, when it dawned on me that I was no longer a participant, rather a spectator." Notně prodloužená verze a (c)hutnou omáčkou opatřená Audience. Vpravdě opulentní (obrazem, výpravou, kostýmy, hudbou), což však nic nemění na faktu, že nejlepší a nejsilnější to nesporně i tak je v komorních "divadelních" momentech dialogů dvou až třech postav. Ostatně ono je to koncipováno tak, že mnohé epizody jsou samostatná jednoaktová dramata díky čemuž je to spíše o jednotlivých scénách či epizodách než celku. Seriál je to každopádně v nejlepším slova smyslu distingovaný (nezaměňovat s emočně chladným), navzdory tématu nikdy černobíle (anti)monarchistický, oplývající skvostnými dialogy, kterému dodává šťávu to, že Morgana stejnou měrou jako status a dynamika královské rodiny zajímají premiéři, kabinet, sekretariát, služebnictvo a v neposlední řadě dobová politická i společenská situace (ne)urozených všech vrstev. Prostě lidé. Ti především a "až" v první řadě a po celou dobu. | S1: 4/5 | S2: 5/5 | S3: 3/5 | S4: 4/5 | S5: 3/5 | ()
Viděl jsem asi pět dílů a většinou to byla totální nuda. Nechápu, jak tvůrci mohli s takovým teoreticky silným námětem něco takového dokázat. A taky moc nechápu, jak to ještě může tolik lidí na csfd tak vysoce oceňovat. Ale možná je to prostě tím, že mě baví ve filmech, v seriálech i v životě úplně jiné věci než je. ()
Jestliže se Crown před diváky honosí svou akurátností, nemůže si dovolit překroutit naprosto zásadní skutečnosti o celých 180°. Nebudu tvůrce podezřívat ze záměru. Zkrátka setrvávají v komatozním stavu vědomí, podobně jako 99,9% lidské populace, a o reptiliánském původu iluminátky Alžběty II. a jejím zapojení do případů rituálního satanistického zneužívání se ani přes zevrubné studium pramenů jednoduše nedozvěděli. Není se čemu divit. Mainstreamové zdroje jsou studnicí informačního balastu a nikoliv hluboké moudrosti. Jakožto vytrvalý hledač pravdy jsem přečetl snad všechny knižní publikace od jednoho z největších vizionářů, myslitelů a filosofů dnešní doby - Davida Ickeho a jsem tak s reptiliánskou tematikou podrobně obeznámen. Když se pomocí našich smyslů podíváme na anglickou královnu, vidíme také pouze její pětismyslovou podobu - lidskou. Za maskou se však skrývá reptiliánská bytost vibrující na lehce odlišné frekvenci a kontrolující myšlenkové pochody a jednání lidské úrovně. Lidské tělo v tomto případě plní účel jakéhosi skafandru. Netflix tímto svým vykonstruovaným počinem, který ukazuje Alžbětu II. v nepravém světle, investoval neuvěřitelných 100 milionů liber do fatálního prohloubení lidské nevědomosti, za což si ode mě pochopitelně vysloužil nekompromisní odpad. ()
Galerie (790)
Photo © Netflix
Zajímavosti (30)
- Původní název epizody Favourites odkazuje na film Favoritka (2018), za který získala představitelka královny Olivia Colman Oscara. (Anife)
- Mladý Filip odlétá z Německa do školy Gordonstone na palubě letadla Junkers Ju 52/ 3M. Stroj se začal sériově vyrábět v Německu v roce 1931, výroba byla ukončena ve Španělsku v roce 1952. Luftwaffe zpočátku používala letoun i v roli středního bombardéru (Legie Condor a při napadení Polska), později pro transportní účely a jako stroj pro přepravu výsadkářů. (Necrotongue)
- Napriek opakovaným výzvam kráľovských historikov tvorcovia stále odmietali každú epizódu uviesť oznámením, že ide o "fiktívnu dramatizáciu inšpirovanú skutočnými udalosťami". Tento termín prvýkrát použili až pri zverejnení upútavky na 5. sériu. (krasomama)
Reklama