Režie:
Jitka NěmcováScénář:
Jitka MusilováKamera:
Juraj ŠajmovičHudba:
Laco DecziHrají:
Petra Jungmanová, Vladimír Dlouhý, David Prachař, Ondřej Sokol, Ilona Svobodová, Milena Dvorská, Jana Andresíková, Otakar Brousek st., Viktor Limr, Oldřich Vlček, Ludmila Zábršová-Molínová (více)Obsahy(4)
Na začátku detektivního příběhu je ve vaně nalezena mrtvola majitele autoopravny Martina Horáka (D. Prachař). Policie tento případ nejprve považuje za sebevraždu. To se však nezdá detektivovi Pavlu Vondrovi (V. Dlouhý), který začne znovu rozplétat nitky tohoto zpočátku jasného případu nehody… Ty ho zavedou až na začátek jiného případu a k ženě, se kterou se už jednou setkal – k překladatelce Evě Jarolímové (P. Jungmanová). Tenkrát vyšetřoval sebevraždu její sestry Jany (Z. Dřízhalová), která skočila z okna a nikdo nevěděl proč… (Česká televize)
(více)Recenze (75)
Na polistopadový úhor slušný scénář, na kterém se Němcová mohla vyřádit a naznačit, že i dnes lze tvořit, byť ve velmi strohých limitech. Podařilo se jí výchozí poněkud topornou fabulaci oživit a s využitím kvalitních hereckých výkonů (relativně nejvíce prostoru se dostalo znamenité brněnské herečce Petře Jungmanové) vytvořit vcelku zajímavý příběh s určitou pachutí zvrácenosti a zpustlosti na moderní způsob. Ani náznaky intimních vztahů mezi vyšetřovatelem-kriminalistou a hlavní hrdinkou nevyzněly jako křoví do počtu. Poměrně působivý byl i závěr. V pomyslné kategorii dlouhodobého televizního průměru se jedná o zajímavý čin. Bohužel nikoliv o čin mimořádný a ojedinělý. Ale to už není režisérčin problém. Dokázala totiž víc, než se dalo čekat. Na smutné pravdě, že dnes musíme být vděčni leckdy se zaťatými zuby, však - bohužel - ani DEN nemůže změnit nic. ()
Úmorně se táhnoucí vyprávění, v němž city a jejich dávání na odiv nahrazují napětí a překvapení. Přestože čas nemilosrdně odhalil mnohé slabiny filmu, stojí za zhlédnutí díky hercům a kvalitní Décziho muzice. Dobrá je i kamera, i když někdy se s ní kouzlí až moc (asi i to má zamaskovat to, že se po většinu času nic neděje). ()
Film je vlastně zajímavý jen pro jednu jedinou věc. Je vyprávěn retrospektivně a tedy sledujeme kroky vražedkyně krok po kroku místo běžného vyšetřování. Ovšem...zaráží mě jedna věc. Do poslední chvíle jsem si myslel, že Eva Martina Horáka otrávila. Jenže ona ho zabila elektrickým proudem. A to je věc vskutku podivná. Vyšetřovatelé totiž okamžitě uzavírají případ s tím, že se opil a přehnal to s prášky. Nejsem sice kriminalista, pouze sečtělý divák kriminálních seriálů, ale mám pocit, že by museli najít na jeho těle známky po úrazu elektřinou, tedy popáleniny ač drobné a tedy sebevražda nedává smysl. Buď tedy vyšetřování odflákli, anebo to tvůrcům nedošlo. Kdo ví. Každopádně s šokujícím závěrem přišli tvůrci až na opravdový závěr, takže počkat se vyplatí. ()
Přepínala jsem televizi a tento film tam zrovna běžel, takže jsem ho neviděla úplně od začátku (což nebylo na škodu). Začala jsem ho sledovat ve chvíli, kdy Eva běhala po doktorech a sháněla uklidňováky a já si říkala, že je to nějaká psychopatka. Až pak mi došlo, že něco chystá a netrpělivě jsem ji začala pozorovat. Závěrečné rozuzlení je výborné a z věty "Vítám tě na palubě" mě doteď mrazí. ()
Ani nevím jestli se něco povedlo, snad námět...Co se nepovedlo je mix hudby která je vyloženě rušivá a místy překrývá ruchy filmu-naprosto samoúčelně.Hudba zřejmě měla navodit melancholický ton filmu ale bohužel se Déczimu fakt nepovedla... Takže snad zbývá za pozornost jediné pan Dlouhý ale i ten hrál v příšerné režii mizerně..Jediné co je na snímku zajímavé je pozadí událostí, kde se potkaly budoucí manželé Dlouhý a Jungmanová. ()
Galerie (6)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (4)
- V kaviarni zaznie pieseň od Franka Sinatru "My Way". (Arsenal83)
- Petra Jungmannová a Vladimír Dlouhý si počas natáčania padli do oka a neskôr sa stali partnermi. (Raccoon.city)
- Natáčelo se v Praze. Hřbitov se nachází na Vinohradech. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)
Reklama