Režie:
Alfred HitchcockKamera:
Wilkie CooperHrají:
Jane Wyman, Marlene Dietrich, Michael Wilding, Richard Todd, Alastair Sim, Joyce Grenfell, André Morell, Patricia Hitchcock, Alfred Hitchcock, Kay Walsh (více)Obsahy(2)
Ve světě Alfreda Hitchcocka je divadlo místem, kde se v kulisách skrývá nebezpečí, postavy nejsou tím, čím se zdají být a v každém okamžiku může spadnout "závěrečná opona”. Z této zábavní tradice vychází i burleska Hrůza na jevišti. Jane Wyman tu hraje studentku herectví Eve Gillovou, která se snaží očistit svého přítele (Richard Todd), obviněného z vraždy, a stane se proto služkou extravagantní divadelní hvězdy Charlotte Inwoodové (Marlene Dietrich). Film, který Hitchcock natáčel ve své rodné Anglii, si obratně pohrává s prvky humoru a detektivky a dává prostor všem hráčům této hry (Alastair Sim, Sybil Thorndike, Joyce Grenfell, Kay Walsh a režisérova dcera Patricia Hitchcock). Nikdo nedokáže proměnit divadlo v zámek hrůzy tak účinně jako Hitchcock a Hrůza na jevišti je toho přesvědčivým důkazem. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (98)
Vynikající a hlavně vtipný kousek, který mě dost překvapil jak netypickým způsobem vyšetřování vraždy, tak pointou spojenou s oním pastičkovým flashbackem, který tady kolegové vyzdvihují jako snad jen jeden z mála kladů tohoto filmu. Takže jim nevěřte, protože snímek je to zábavný velice velmi a hlavně nečekejte nějaký napínavý thriller, i když v závěru není o nějaký ten krapet napětí nouze. ()
Škoda tej prestrelenej stopáže. Ak by mal Stage fright o dvadsať minút menej, bol by omnoho svižnejší a divák by nemal pocit, že niektoré pasáže sú tak trochu hluché. Potom by aj lepšie vynikla výborná ústredná myšlienka príbehu, v ktorom každý "hrá" niekoho iného, kým v skutočnosti je. Film je to stále inteligentný, občas vtipný, hlavná ženská postava veľmi príjemná a pointa vydarená, v tóne tej ústrednej myšlienky o ľudskom divadle plného pretvárky s názvom život. Bohužiaľ však nie je Stage fright strhujúci a mám pocit, že tento scenár tak do audiovizuálnej podoby pretransformovaný byť mohol. Po druhom pozretí zvyšujem hodnotenie na základe použitia jeho motívov. ()
Tenhle film doslova udělaly dvě písně v interpretaci Marlene Dietrich The Laziest Gal in Town (slova Cole Poter) a La vie en rose (slova Édith Piaf), ať se vám to líbí anebo ne. Filmy Hitche nejsou zdaleka protkány jen jeho osobností. Nebo takovými těmi zlepšováky typu nespolehlivý vypravěč. Ale i ve své době se omylem doufalo, že se vedle Marleny dokáže prosadit Jane Wyman. Inu, naivní představa. It's not 'cause I wouldn't / It's not 'cause I shouldn't, honey / And, you know, that it's not 'cause I couldn't / It's simply because I'm the laziest gal in town... ()
Průměrná detektivka? Slabší Hitchcock? Ale kdeže. No jistě, pokud Hrůzu na jevišti srovnáte s Psychem či Vertigem, tak lehce pokulhává, což nic nemění na tom, že detektivka je to napínavá a zajímavá. Navíc je to okořeněno hezkým žertem s retrospektivou, srovnatelným s Vraždou Rogera Ackroyda Agathy Christie. To odhalení a hra se stíny na konci jsou zkrátka cool. ()
Průměrný Hitch. V téhle době už měl na kontě i lepší kousky. Každopádně jako taková dobová jednohubka s trochu i nečekaně odlehčenou složkou (Hrůzu na jevišti tu vpravdě nečekejte) co se nebere úplně smrtelně vážně se to vidět dá. Zase je znát, že je za tím schopný režisér i když tady se teprve ještě rozjížděl před svými nejlepšími výkony. Nicméně nemám problém si tyhle starší věci z teď už hodně zapomenuté filmové doby doplnit a zatím jsem nějak ani vyloženě vedle nešlápl.55% ()
Galerie (40)
Zajímavosti (10)
- POZOR SPOILER!!! Tento film poprvé naboural zavedenou konvenci, že záběry do minulosti popisují vždy události tak, jak se skutečně staly. Návštěvníci kina se cítili ošizeni. (Kulmon)
- Marlene Dietrichová se při natáčení téměř o všem nejprve radila se svým osobním astrologem. (ČSFD)
- Miles Malleson zároveň točil Golden Salamder. (Kulmon)
Reklama