Reklama

Reklama

Ostré předměty

(seriál)
Trailer
USA, 2018, 7 h 51 min (Minutáž: 53–62 min)

Tvůrci:

Marti Noxon

Předloha:

Gillian Flynn (kniha)

Hrají:

Amy Adams, Eliza Scanlen, Chris Messina, Patricia Clarkson, April Brinson, Violet Brinson, Taylor John Smith, Will Chase, Jackson Hurst, Catherine Carlen (více)
(další profese)

VOD (1)

Epizody(8)

V osmidílné dramatické minisérii "Ostré předměty" inspirované stejnojmenným bestselerovým románem od spisovatelky Gillian Flynnové (Zmizelá), hraje držitelka pěti nominací na Oscara® Amy Adamsová v hlavní roli Camille Preakerové. Novinářka, která se v minulosti potýkala s duševními problémy, se vrací do rodného městečka Wind Gap ve státě Missouri, aby informovala o případu zjevných vražd dvou malých dívek. Zatímco se Camille snaží poskládat střípky traumatické události ze své minulosti, dostane se do konfliktu s panovačnou matkou Adorou (Patricia Clarksonová), znovu se uchýlí k řadě nebezpečných sebedestruktivních zlozvyků a až příliš se ztotožní s mladými oběťmi vraždy. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (255)

silentname 

všechny recenze uživatele

"Sharp Objects" si ma rýchlo získalo. Máme tu Amy Adams v hlavnej role, spracované podľa novely Gillian Flynn a všetky ratingy hlásali len samé chvály. Tak som sa na to pozrel a musím povedať, že som ostal spokojný. No nemôžem si pomôcť, určité sklamanie vo mne predsa len ostalo. Čakal som od seriálu viac thrilleru a menej drámy. Predlohu som nečítal. Možno by mi to pomohlo nájsť si iné očakávania, no myslel som, že to bude mať v sebe aj lepšiu atmosféru a menej psychológie. Nemôžem povedať, že by to bolo zlé, ale rozhodne som sa pristihol, že som často chcel, aby sa niečo začalo konečne diať. Lebo to pôsobilo na mňa moc roztiahnuto. Posledné 2 epizódy sú absolútne fantastické samé o sebe, no nemám pocit, že by ma ostatné diely vedeli nejako extrémne zaháknuť. Amy Adams je vynikajúca a rovnako mám pocit, že aj všetci ostatní v rámci svojich schopností odviedli skvelé výkony. Eliza Scanlen je všeobecne zaujímavou. A dosť máme problém ju nejakým spôsobom pochopiť a identifikovať. Lebo ako keby žila dva rôzne životy. Osobne tu ešte pochválim Sophiu Lillis, na ktorú sa teším, až ju uvidím znovu. Dievča je šikovné a dúfam, že jej kariéra naberie na obrátkach. Prajem jej to. Myslím si, že ak ste fanúšikom Gillian Flynn, tak budete spokojní. Nemôžem sa ubrániť pocitu, že miestami som cítil nejaké tie klišé, ktoré sa objavili v adaptáciach jej ďalších diel. Nebudem spoilovať, no povedzme, že niektoré aspekty sa objavujú vo všetkých adaptáciach jej diel. A možno je to potom jemne predvídateľné. Nie celkom, ale niečo určite áno. Ak to bude mať ďalšiu sériu, pozriem sa na to, no osobne si myslím, že asi by to malo ostať tak, ako to je. To je môj názor. Ale nepovedzte to mame. Hodnotenie: B+ ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Přednosti tohoto silného počinu tematizujícího tabu poškozujících a zhoubných vlivů ve výchově, v charakterovém dědictví v rodových liniích a v zahuštěných vztazích zdaleka nejen na jižanském americkém maloměstě, ale v každém prostoru, na němž jsou lidé odsouzeni spolu žít v nelidských sociálních podmínkách, v mocenském područí pod nezdravým tlakem a bez zdravých alternativ, vysoko převažují nad jeho nedostatky. Tím hlavním je především zbytečné zrychlení ve finiši, pro něž se dostatečně nevysvětlí celá řada indicií, motivů, palčivých otázek a tušení, a do pozadí jsou tak potlačeny mnohé nepříjemné souvislosti, mizerné osudy a nepěkné role řady postav, skrze něž by naznačené předivo destruktivních sil, působících mnohosměrně a ničících všechny účastníky existujících vztahů, těžko dělitelné na agresory a oběti, vyvstalo ještě přesvědčivěji ve své ničivé důsažnosti, v ilustrování faktu, že z té sítě není možné uniknout, a to ani s přivolanou pomocí, ať už systému nebo druhých lidí zvenčí, že některá poškození jsou trvalá a žijí svým životem, a člověk v jejich vleku v nejlepším případě toliko přežívá (you don't live, you survive) a může se snažit snad jen nemít vlastní děti, na které by to určitě přenesl, a především žádné nevychovávat, nemít příležitost mít nad někým moc. Ale protože je jasné, že se v hlavní lince příběhu neuděje žádný happyend, že noční můra naopak pokračuje v ještě horší verzi, než jsme si až do poslední chvíle mysleli, je zároveň legitimní předpokládat, že i všechny naše ostatní dohady souvislostí jsou přinejlepším nedostatečné a realita postav prostě je a i nadále bude mnohem horší než ta nejhorší tušení. A že zlo plodící zlo má mnohem děsuplnější důsledky, než jsme schopni si přiznat a dohlédnout, a utěšování se rozhodně není na místě, i když asi ani nemůže valně uškodit. Takže nakonec vlastně z jednoho - toho nejzdravějšího - úhlu pohledu dává smysl nad tím vším, co nám zůstalo utajeno, nevyjasněno, radši mávnout rukou a dobře, že se to tu nedovykreslí. Přesto se ale tempo vyprávění nemuselo ke konci tak citelně uspěchat - protažení do deseti dílů, zvolna vše završujících, by bylo vyváženější, i kdyby se už žádná další fakta neodhalila. *** PLUS: Konečně někdo tematizuje poslouchání hudby jako vstup do náhražkového časoprostoru, dávkovače falešně uklidňujících emocí, kam lze podnikat zhoubné úniky z odpovědnosti být přítomen, vnímat souvislosti a adekvátně na ně emočně i racionálně reagovat, úniky do nevědomí o tom, co se kolem nás i nám skutečně děje, poslouchání hudby jako odpojování se, na němž si lidé pěstují těžkou závislost. Dík! *~ ()

Reklama

kiddo 

všechny recenze uživatele

It’s just that whenever I’m here I feel like a bad person. Kdo čeká detektivkové drama ve stylu Gone Girl, ať to radši ani nezapíná. Příběhem nejsou vraždy, osobní konfrontace, ba ani město s tradičně twinpeaksovským nádechem, příběhem jsou protagonistčina naakumulovaná traumata podávaná takřka výhradně nedějově, formou permanentních prostřihů a krátkých flashbacků. Díky tomu se ze seriálu stává patrně nejbezprostřednější a nejpřesnější zprostředkování konceptu psychologického spouštěče, jaké jsem ve vizuálních médiích kdy viděla. A tak ačkoli na povrchu v rovině zápletky se zdánlivě nic neděje, v nemalé míře i díky vynikající Adamsové, z jejíhož každého pohledu vane nepohodlí, deprese a vystresovanost, je každá vteřina natřískaná emocionálním kontextem a i ty nejbanálnější interakce působí jako frontální útok, který má člověk chuť půl dne vydýchávat na gauči s kakaem. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Všetko som predvídal. Úplne všetko. Seriál sa dokonca ani nesnaží nejako mystifikovať. Ak ste pozorný, dáva vám veľmi jasné stopy, aby ste si všetko poskladali sami. Príbeh sám o sebe je pre mňa ale strašne nezáživný. A dôvod je celkom jednoduchý. Hlúpo sa správajúce alebo nepríjemné postavy. Byť na takom mieste deň, tak si zbalím všetky kufre a idem odtiaľ kade ľahšie. V určitých paralelách je to seriál, ktoré úlohou je spôsobiť vám nepríjemné pocity. A to sa mu vďaka Valléeho réžií aj darí. Jeho skladačkový prístup síce nie je hĺbkovou sondou( o hlavnej postave sa nedozvieme nič priame - sú to len náznaky, ktoré si síce ako tak dáte dokopy ale potom si poviete - načo by ma takáto postava mala zaujímať?) A to je problém čo mám s celým seriálom. Prečo by ma mal tento príbeh vôbec zaujímať? Nie je na ňom nič pozitívne a všetky dejové zvraty sú predvídateľné a povrchné. A všetko okolo toho zbytočne mdlé a nepríjemné. Z takýchto vecí som vyrástol. Nie je v tom silná výpoveď. Je to len silná forma. Kde akýkoľvek presah voči postavám sa v mojom prípade rovná nule. Druhá polovica má väčšie tempo ako tá prvá, takže som to dokázal dopozerať. Keby sa to nieslo v rovnakom duchu ako prvé štyri časti asi to nechám tak. Amy tradične v pohode. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Valléeho americká režisérská kariéra stála na tom, že dokázal svébytně, nejednoznačně a relativně naturalisticky zpracovat témata, která by pod většinou jiných tvůrců skončila jako úlisné motivační kýče. Když se ale jeho schopnosti mohly konečně spojit s bezvýchodnou dusivostí předlohy Gillian Flynn, vyčepal se jeho potenciál naplno. Sharp Objects je osm hodin sledování umořeného statického jižanského města s rezignovanými, duševně nemocnými postavami, snímanými optikou traumatizované alkoholičky. A proto vše sledujeme nijak zvlášť pohodlnou formální metodou statických záběrů, které jsou ale točené z ruky, do oněch záběrů se občas dostanou postavy či odrazy postav, které ve scéně vůbec nemají být, to vše sem tam naruší traumatický půl sekundový flashback, přičemž do toho hraje téměř výlučně diegetická hudba z autorádií či z reproduktorů někde v pozadí. Většina postav mluví unaveným pološeptem a nikdy nic neřeknou. Všichni mají své stimuly a rituály, kterými zaplňují nijakost všedních dní. U minisérie bych nečekal takovou důkladnou snahu udržovat diváka po celou dobu v nenaplněné flustraci s nepříjemnými postavami, kde od prvního do posledního záběru se vše odehrává ve stejné plouživé rychlosti bez jakékoli gradace či satisfakce. Neuchopitelná všudypřítomnost zla z toho dělá jeden z nejsilnějších hororových zážitků vůbec, kdy po každém díle jsem se bál rychle otočit hlavou. ()

Galerie (45)

Zajímavosti (16)

  • Amy Adams a Chris Messina se setkali už ve filmu Julie a Julia (2009), kde si společně zahráli manžele. Protože po natáčení zůstali přátelé, Amy poté Chrise navrhla pro roli detektiva Richarda Willise v minisérii Ostré předměty. (oli009)
  • Slovo „vanish“ má v knize Camille (Amy Adams) vyryté na krku, v seriálu jej má na předloktí. (hansel97)
  • Po závěrečných titulcích a logu HBO (produkční stanice seriálu) se objeví anglický text, v němž je vyzýván každý, kdo má (nebo zná někoho, kdo má) problémy se sebepoškozováním či zneužíváním návykových látek, aby se pro pomoc obrátil na linku podpory zřízenou Úřadem pro léčbu duševních poruch a závislostí. (oli009)

Související novinky

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

Tim Burton chystá remake klasického sci-fi

02.02.2024

Režisér Tim Burton se v současnosti plně věnuje postprodukčním pracím na svém nejnovějším snímku Beetlejuice Beetlejuice, jenž by měl vzít světová kina útokem letos v září, nicméně ani toto pracovní… (více)

Zemřel režisér Jean-Marc Vallée

Zemřel režisér Jean-Marc Vallée

27.12.2021

Velice nepříjemná zpráva nás zasáhla krátce před koncem roku – oceňovaný kanadský režisér Jean-Marc Vallée zemřel nečekaně v pouhých 58 letech. Filmař stojící za oscarovým Klubem poslední naděje,… (více)

Nové Mise uvítají starou tvář

Nové Mise uvítají starou tvář

03.02.2020

A teď jedna z těch hezčích castingových zpráv za poslední měsíce. Sedmý a osmý film v sérii Mission: Impossible přivítají zpět starého známého. Do akční franšízy Toma Cruise se totiž vrací kanadský… (více)

Vítězové 54. ročníku festivalu MFF Karlovy Vary

Vítězové 54. ročníku festivalu MFF Karlovy Vary

07.07.2019

54. ročník největšího filmového festivalu v Česku je u konce. Festival byl zahájen snímkem Po svatbě, který doprovázela tvůrčí delegace v čele s herečkou Julianne Moore, režisérem Bartem Freundlichem… (více)

Reklama

Reklama