Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cary Grant hrá v tomto thrilleri šarmantného gambléra, ktorý však svoju finančnú nezávislosť iba predstiera, v prvej triede cestuje na "treťotriedne" lístky a nie je ani zďaleka taký anjel ako sa zdá. Raz si vo vlaku (v prvej triede) padne do oka s Joan Fontain a onedlho na to si ju vezme. A až po svatbe začne Joan odhalovať jeho skutočnú tvár. (POMO)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (120)

erased 

všechny recenze uživatele

Hra na kočku a myš šla Hitchcockovi na jedničku odjakživa. Zde mě v tom jen znovu utvrdil. I když je příběh vlastně jeden velký podvod, napětí a paranoia je zde vystupňovaná naplno a režisér si diváka drží přesně tam, kde ho chce mít. Hereckým výkonům taky není co vytknout, ani jeden herec se zde prostě nedá nemilovat. Jediné co mi na filmu nakonec nesedělo bylo prostředí, a i když nepochybuju o jeho opodstatněném využití, zaprášené ulice velkoměsta mám prostě radši. ()

swed 

všechny recenze uživatele

Tak nevím, je tu spousta postupů, které dělaly Hitchcoka jedinečným (užití subjektivity postavy spojené s vlivem impresionismu, narůstající napětí, nezaměnitelný humor, obsese...), ale nemůžu se zbavit dojmu, že jsem tohle všechno už nejednou viděl, a to v působivějším provedení a s mnohem lepší pointou. P.S. Dabing ČT nebrat! ____ Pochyby zůstávají i po zhlédnutí filmu v originále, nicméně míra zábavnosti a stupňování (falešného) napětí mi nedovolí jít pod známku 8/10 ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Hitchcock klame Grantovým tělem. Tvář Caryho Granta nevěstí nic zlého. Stejně máte podezření. Zásluhou Hitchcockovy režie. Smyčku utahuje s precizností vraha s mnohaletou praxí. První třetinou nás ukolébá do stavu falešného (?) bezpečí, ale pak začíná vršit informace, které i tu nejméně paranoidní osobu přimějí přinejmenším k zamyšlení. Divák se stává obětí stejné hry jako hlavní hrdinka. Znalost pointy ochuzuje film o díl napínavosti, zároveň však rozšiřuje možnosti interpretace. Není právě tohle pravý Cary Grant, z něhož měly ženy strach, neboť skrýval něco temného (homosexualita v dané době)? 80% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Ďalší šarmantný thriller od Hitcha. Ešte stále typický zmenami žánru, hlavne komediálne ladenie je zo začiatku veľmi cítiť a načrtnutie ľúbostnej romance tiež nemohlo chýbať. To všetko sa však, chvalabohu, neskôr mení s rozohranou, veľmi zaujímavou krimi zápletkou. Na ňu, a na ozaj dusnú atmosféru si však budete musieť dobrú polhodinku počkať. Film sa však potom nečakane rozbehne a ja zisťujem, že celá ta maškaráda predtým, mala nejaký zmysel pre pointu celého príbehu. Využitie hereckej minulosti Caryho Granta zo známych veselohier, je naozaj nečakaným krokom, ale vyšiel stopercentne. Škoda, že tak nevyšiel aj celý film. 75%. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Pro mě jeden z těch spíše průměrnějších Hitchcocků. Zajímavá zápletka tu sice je, ale hodila by se spíše na krátkometrážní povídku, nežli na celovečerní film. Rozvleklou a nedějovou první hodinu jsem takřka přetrpěl jen kvůli hercům (netypicky obsazený Cary Grant předvedl skvělý výkon, na Joan Fontaine se navíc skvěle kouká). Až napínavá závěrečná čtvrthodinka (včetně černohumorné hostiny), ústící v (mezích žánru) překvapivou pointu, mě probudila z letargie. 60%. ()

Galerie (72)

Zajímavosti (19)

  • Režisér Alfred Hitchcock chtěl učinit jiný závěr, který bohužel ale nevznikl. Jeho nápad byl ten, že Lina (Joan Fontain) by se měla smířit s tím, že bude zavražděna. Píše dopis: "Drahá maminko. Dostala jsem se do strašných potíží. Vím, že mě zabije, ale já ho miluji natolik, že nechci dál žít. Myslím, že lidská společnost by před ním měla být ochráněna." Pak dopis zalepí a zanechá jej na posteli. Přijde Johnnie (Cary Grant) s mlékem a ona řekne: "Můžeš mi to poslat?" Vypije osudnou sklenici mléka, čímž skutečně spáchá sebevraždu, a zemře. Pak vidíme vesele se pohvizdujícího Johnnieho (Cary Grant), jak hází dopis do schránky. Tak jsem chtěl film zakončit. Zkrátka - černý humor. [Zdroj: Vždyt je to jen film] (Pavlínka9)
  • Když ke konci filmu nese Grant Fountainové sklenici mléka, vypadá to, jako by zářila. Není to náhoda. Hitchcock umístil skutečně do sklenice malý reflektor. (Hwaelos)

Reklama

Reklama