Reklama

Reklama

Zahradnictví: Dezertér

  • Česko Zahradnictví: Salon Valentino (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Druhá kapitola rodinné kroniky Zahradnictví se odehrává na pozadí převratných událostí v letech 1947-1953. Hlavní postavou je majitel noblesního kadeřnického salonu Valentino v centru Prahy Otto Bock (Jiří Macháček) a jeho rodina, kterou zde zaměstnává. Podnik je smyslem a naplněním jeho života, po všech válečných útrapách se sem vrací jako uznávaný šéf se svou manželkou Elou (Gabriela Míčová) a jejími sestrami Bedřiškou (Klára Melíšková) a Vilmou (Aňa Geislerová). Sestry společně přežily válku a německou okupaci a staraly se o malé děti svých manželů, kteří byli zatčeni za protinacistický odboj. Teď všichni s ohromným úsilím realizují svůj sen, jenže přichází zlom po únorovém komunistickém puči. Ottova firma je vyvlastněna státem a jemu se podruhé v životě rozpadá svět. Tentokrát jsou však důsledky otřesu pro něj i pro jeho rodinu fatální... (Cinemart)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (151)

JamesSi odpad!

všechny recenze uživatele

Dezertér je o něco méně nudný než první díl prequelové trilogie, ale o to víc nevyvážený žánrový masomix. Příběh titulního "Dezertéra" se řekne jakoby mimochodem, včetně toho, že nevíme, proč zrovna na konci spáchal sebevraždu mimo obraz. To je mimochodem už po druhé v téhle sérii, kdy hlavní TITULNÍ postava zemře jen tak mimo obraz. Scéna s lepidlem je naprosto nepochopitelně znázorněná jako groteska stylu Sám doma nebo Mr. Beana a pak ji bůhvíproč máme brát vážně jako Ottovu finální kapku. Je zde jasně vidět, že Jarchovský v druhé půli zapomene na postavu Karlíka a tak vůbec neřešíme následky "lumpárny" na jeho život. Vše je to prominuto krátkým dialogem mezi sestrami. Vidíme tu neuvěřitelné a nepochopitelné karikatury komunistů, které HLAVNĚ nejsou vůbec vtipné. Ale aspoň, že jsou tu doslovné odkazy na Pelíšky jako "Krev mé krve?" nebo "Dávám komunistům rok, maximálně dva". (videorecenze) ()

Stegman 

všechny recenze uživatele

Jarchovský po projekci tvrdil, že se chtěl jakékoli okaté návaznosti na Pelíšky vyhnout, ale nakonec na částečné -či spíš symbolické- propojení přistoupil, protože mu došlo, že jedině tak sežene dost peněz na celou vysněnou trilogii - příběh jeho rodiny. Bohužel se to ukázalo jako podstatná chyba. Ne snad proto, že by to napojení na Pelíšky filmově nefungovalo, ale proto, že lidi od Zahradnictví (z těžkých 40.-50.let) očekávali velkolepý prequel Pelíšků, se stejným feelingem konce 60.let(!). A když se pak u řady (mylně natěšených) diváků dostavilo zklamání, nezaslouženě to poškodilo pověst celé trilogie. Z mnohých komentářů to vyplývá zcela jasně: "Propojení s mými milovanými Pelíšky radši ani nekomentuji", "spojovat to s Pelíšky je docela hřích", "výsledek se v ničem nepodobá slavnému filmu"... No nic, obraťme list. Věřím, že lidi časem celé Zahradnictví přijmou za své. Možná by pomohlo rozdělení do podoby 6dílného TV seriálu - tak, jak to prý prosadil koproducent v Polsku. ()

Reklama

malylada 

všechny recenze uživatele

Za mě o stupínek lepší než předchozí Rodinný přítel. Film se má točit kolem postavy holiče, která si naštěstí prostor nekrade jen pro sebe a opět divák prožívá rodinné drama se starými známými v poválečné době. Počátek plyne v lehkém, úsměvném tempu a k mému překvapení se Dezertér mění v docela silné, hutné drama. Rozum zůstává stát nad samotnou postavou Dezertéra a občas to chtělo větší ucelenost děje. Naopak, proti předchozímu dílu se daří vystihnout dobu mnohem drsnějším způsobem a z praktik socialismu běží místy mráz po zádech. Závěr, předávání štafety novým hercům mile překvapí.....8/10 ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Sám se tomu divím, ale Dezertér se mi líbil víc. Hlavně to bude lepším zacílením na dobu, ve které se druhý snímek odehrává a poté hlavním hercem. Jiří Macháček je výraznější a lepší, než Ondřej Sokol, který se téměř celý díl plaše díval na Aňu Geislerovou a kolem nich, tu očividněji, tu méně, proplouvala válka. Tady se doba v životě hrdinů odráží podstatněji, je přítomno více třecích ploch i více humoru. Obezřetných 70%. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Opět se tu musím smát komentářům některých z místní TOP elity. Je to zajímavé a není to jen zde u tohoto filmu patrno. Čím více má uživatel bodů, tím méně dává hvězd. Ono by to určitou logiku mělo. Laik by si řekl... ten co má hodně bodů, je tu asi už dlouho a filmům se věnuje. Hodně viděl, hodně ohodnotil a okomentoval a tak pochopitelně má širší srovnávací kritéria, je náročnější a tudíž kritičtější... ---- jenže já poslední dobou z toho cítím spíše jakousi aroganci. Shazovat tu dobré filmy je tu prostě u místních elit -kritiků- moderní. To je můj názor. ---- Druhý díl trilogie zahradnictví je dobrým filmem nebo přesněji dobrým druhým dílem. V porovnání s tím co se u nás v poslední době točí je Hřebejk o level jinde a to dokonce i nad posledním filmem pánů Svěráků Po strništi bos. Tentokráte jsem na premiéru pozván nebyl, takže doufám, že už nebudu osočován z vysokého hodnocení jen kvůli nadšení z pozvánky. Ne, nebylo tomu tak ani poprvé a není tomu tak ani nyní. Vysoké hodnocení jsem filmu dal protože byl skvělý. Druhý díl navazuje přesně tam, kde Rodinný přítel skončil. Divák nikde netápe a film dále sleduje osudy tří rodin. Válka skončila. Pro naše hrdiny dopadla dobře, tedy krom obětavého lékaře Ondry Sokola. Tátové se vrátili k rodinám a všichni se začínají znovu nadechovat. Jsou spolu, živí a nic nenasvědčuje tomu, že by se měla přihnat další katastrofa. Samozřejmě, kdo zná vývoj poválečných událostí, ví, že sleduje klid před bouří. Že stejně jako naše babičky a dědové tou dobou přemýšleli o budoucnosti, pomalu ale jistě nastávala doba, která měla prověřit charaktery lidí. Našich lidí. Po únoru 1948 totiž už nepáchal zlo a vraždy Němec v nablýskané holínce, ale Čech Čechovi . Film nás zatáhne do padesátých let a i když nějaké větší represe vlastně neukáže, dýchne na Vás z toho všechno. Moc se mi tu líbila postava hraná Martinem Fingrem. Jeho nesmlouvavý a nekompromisní postoj ke zrádcům a komunistům se dá vlastně klidně aplikovat i dnes, kdy se nám komunisté prohánějí vládou a dělají, že to předtím vlastně bylo jen pár omylů jednotlivců. Ačkoliv se tu občas někdo pohoršuje nad chováním postavy Jirky Macháčka, já to všechno chápu. Samozřejmě s jeho chováním nesouhlasím, ale tu dobu nelze měřit dnešní optikou. Byla to doba, kdy děti nespravedlivě odsouzených žádali u prokurátorů ve vykonstruovaných procesech ty nejpřísnější často hrdelní tresty ,,těm zrádcům lidu'', byla to doba kdy manželky dávaly na opakované rady STB a s dlouhodobě odsouzenými manželi a táty dětí se rozváděly, aby se jim vedlo lépe pod svým původním jménem .... takovéto zprávy zvenčí musely někde v dolech či tvrdém kriminálu působit na ubohé vězně neskutečně...Vždyť ke komu jinému se upínaly jejich myšlenky, to poslední co jim nikdo nemohl vzít než k jejich blízkým... Hezky byl ve filmu znázorněn i ten pozvolný přesun do let šedesátých, kdy nám hrdinové zestárli. Vše opět bylo skvostné, kamera, výprava, herecké výkony, hudba. prostě film za plný počet! --- Moc se těším na třetí díl. Nenechte se odradit zdejším hodnocením, je pravda, že jako komedie film moc nefunguje i když pár veselých míst tam je. Padesátá léta byla pro všechny normální a slušné lidi velké drama a film to věrně vystihl. Dávám tedy za 4 rozkvetlé kaktusy . * * * * * () (méně) (více)

Galerie (24)

Zajímavosti (6)

  • Mixér Pragomix byl dán do výroby v roce 1955, což znamená, že ve filmu nemohl ještě existovat, když se píše rok 1953. (ČSFD)
  • Celá trilogie byla natáčena převážně v Žatci, z části i za použití místního komparzu. (Frontie)
  • Tato epizoda se odehrává v letech 1947-1953. (Varan)

Reklama

Reklama