Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (132)

major.warren 

všechny recenze uživatele

Nejlepší část Hřebejkovy trilogie. Nebylo to přeplácané a na rozdíl od prvních dvou dílů trilogie se film nejvíce podobal původním Pelíškům. Petr Jarchovský napsal k celé trilogii skvělý scénář a cením si toho, že čerpal z historie vlastní rodiny. Chci jen podotknout, že v celé trilogii byly nějaké scénáristické chyby související s původními Pelíšky. Za prvé, rodina Jindřicha se v Pelíšcích jmenovala Krausova a ne Rohnovi a mrzí mě, že na konci filmu nebyli napsány osudy jednotlivých postav. Ale na druhou stranu jde o volné pokračování, tedy předcházející Pelíškům, takže to vlastně nejsou ani chyby. Líbí se mi, že trilogie byla věnována Petru Šabachovi, bez něhož by žádné Pelíšky nevznikly. Teď už k Nápadníkovi. Na rozdíl od předchozích dvou filmů nebyl tak temný a už tam byli vidět Pelíškovské rysy. Herci skvělí. Anička Fialová byla vynikající. Ivan Lupták také nezklamal. Aňa Geislerová mě tak nějak v této trilogii nezaujala. Martin Finger se velmi snažil zahrát a ponořit se do role Jindřicha jak nejlépe uměl, a myslím, že se mu to povedlo, ale Kodet je Kodet. Nebyl tam ten charakter. Duo Melíšková/Míčová opět vynikající. Dodali tomu humor a skvělé hlášky. Stejně tak Filip Březina jako Karlík neboli Charles, představitelka malé Jindřišky i Lenka Krobotová s Davidem Novotným. Humor, ale opět nejvíce vystihla teta Mařčí v podání Sabiny Remundové. Ostatní herci také dobří. Některé scény byli ze začátku velmi zdlouhavé, ale potom se to postupně rozjelo a nabylo to spád. Kamera krásná a doufám, že na lvech bude oceněna. Hudba Petra Ostrouchova jak bys met. Tak pěknou hudbu jsem v českém filmu už dlouho neslyšel, ale to jsem říkal už v komentářích na první dva filmy. Kostýmy, masky a výprava krásné. Škoda jen, že jsme se nedozvěděli více o osudech hlavních hrdinů, ale třeba by některé byly velmi smutné. Tím myslím hlavně Danielu, která v Pelíšcích vůbec nebyla. Letos budou lvi velmi zajímavé. Trilogie, Bába a Svěrák. Kdo asi vyhraje? Nejlepší scény jsou první scéna, scéna s návštěvou veteránů, na tanečním bále a finální scéna s lustrem. A také všechny scény s Mařčí. ()

Brtniik 

všechny recenze uživatele

Mě se to docela líbilo! Trochu mne dojalo kolo s předním nosičem na dívku. Pochybuji, že maník by byl s to spáchat (či alespoň zprodukovat) něco podobného, ale co když takové přibližovadlo užívali poslíčci či řemeslníci. Každopádně vézt tak hmotný (byť luzný) předmět na předním kole, je docela nebezpečné až šílené. Za další, nejsem si jist, že tehdy existovaly pneumatiky takových rozměrů, jako ty použité co plavací kruh pro momentálně raněnou dívku. Tatínek byl fakt odpudivý! Viděl jsem v něm pana Kodeta. Nepřehnali to tvůrci s prostořekostí mladší sestry? Tehdy by něco takového bylo na polepšovnu, přinejmenším na hodně krátký řetěz... Jinak myslím nadstandard. ()

Reklama

ForGump 

všechny recenze uživatele

Zajímavá esence předválečné veselohry. Má to své momenty, u kterých se nelze nesmát. Sympatické hlavní hrdiny, především Anna Fialová je více než skvělá. Přichází ovšem to obligátní ALE. V některých chvílích si s námi Jarchovský s Hřebejkem hrají a myslí si, že v záchvatu smíchu přelezeme přes ty obrovské výpadky v ději a dialogové doslovnostní berličky. Pánové, říkám, že tak hloupý divák není. Přesto je na místě, potvrdit to výsostné postavení Nápadníka na místo 1 ze všech tří filmů. Ovšem globálně zhodnotit celý šestihodinový! snímek, tak už to tak lichotivé nebude. Tedy nerad to píši, i přes tento nejlepší třetí snímek, ale autorská dvojice J+H se dostalo do bubliny svého úspěchu, a teď jen otázka, čím se z toho opět vykroutí. A myslím, že by měla být velice opatrná v příští volbě, protože i diváci už podle čísel návštěvnosti nejsou příliš spokojeni. Nápadník, ale každopádně za 40% ()

bearmeedek 

všechny recenze uživatele

Nápadník NENÍ nejlepším dílem trilogie. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí - ÚDAJNĚ. Tak tohle je teda kec! Je to opět drama, šedé, suché a hlavně opět depresivní. Místo humorného příběhu o mladé generaci, která si užívá dobu po svém, zlehčuje krizovou dobu a užívá si života v kruhu svých vrstevníků, zde máme vygradované drama o starém Jindřichovi a jeho schýze. Která ale nepůsobí humorně jako v Pelíšcích. Je zde sice pár vtipů, kterým se i musíme zasmát, ale okolní šeď je hladce převálcuje. Mým pohledem byl první díl docela špatný, druhý překvapivě dobrý a tento třetí o něco lepší než první. Třetí hvězdička za velmi dobrou Annu Fialovou a těch pár vtípků. Trilogii jako celek považuji za průšvih od značkové dvojice. Zřejmě jim těsně před natáčením přišel směšný důchodový výměr a oba upadnuli do těžké deprese. ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

trilogie se uzavřela a za sebe jsem si dal dohromady 3 pohledy jak na poslední díl koukat... 1)jako samostatný film,který by měl být komedí,je Nápadník standardním kouskem,kde se neděje nic překvapivého a divák se zasměje všehovšudy asi 2x,takže ve finále není ničím co by nijak extra vyčnívalo ze současné tvroby 2)jako závěr trilogie je Nápadník nakonec někde uprostřed.Je určitě lepší než první díl,ale mě osobně se líbil mnohem více díl druhý.Nápadník má sice víc děje než jednička,ale podobně jako ona (a narozdíl od dvojky) je opětovně jakoby vystřižen z okolních událostí a odehrává se v divném bezčasí.Samozřejmě je i nadále záhadou proč se celá trilogie jmenuje Zahradnictví,které ve všech filmech nehraje prakticky žádnou roli. 3)jako něco co předchází Pelíškům a má divákovi představit to co jedna z postav - Jindřich (v Pelíškách Kodet,tady Martin Finger) prožila před všemi oblíbeným filmem.V tomhle ohledu dává celé Zahradnictví asi nejmenší smysl a pokud je to orpavdu tak jak tvůrci proklamovali,odvedli v tomhle případě hodně mizernou práci.Když pominu fakt,že v Pelíšcích,které nebyly primárně o Jindřichovi není zmínka o jeho dvou sestrách a moc mi neštimuje ani fakt,že v Pelíšcích byl Jindřichův bratr někdo kdo vyznával stejné hodnoty jako on a emigroval do Londýna - přičemž tady je Jindřichův bratr bolševik do morku kostí,navíc ženatý s Ruskou vojandou,jsou zde mnohem zásasdnější věci které prostě nedávají smysl.Proč se například Jindřich jmenuje příjemním jinak zde a jinak v Pelíšcích,nebo kam se poděla druhá Jindřichova dcera kolem které se vlastně celé třetí zahradnictví točí?Celou dobu kdy jsem si v průběhu filmů (a hlavně toho třetího) pokládal tyto otázky jsem čekal,že se na konci dočkám alespoň náznaku vysvětlení a nic.Třetí Zahradnictví totiž končí úplně stejně nijak jako jeho předchozí dva díly.V těch umírali hlavní postavy mimo obraz a celkem nedůstojně,tady se nestane vůbec nic.Když všechny tyhle věci zprůměruji a srovnám s díly předchozími je Nápadník pouze průměrným filmem,kterým divák propluje...a zapomene...60% ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Snímek se odehrává na konci padesátých let, ale příslušníci státní bezpečnosti hlídkující před domem Jindřicha Rohna (Martin Finger) sedí v automobilu Škoda Octavia v provedení vyráběném až od roku 1961. Stejně tak poznávací značka AC-01-46 se v padesátých letech vyskytovat nemohla. (Martin_L)
  • Anna Fialová (studentka Danuška) při rozhovoru se svou matkou Vilmou Rohnovou (Anna Geislerová) řekne, že její otec, invalidní důchodce Jindřich (Martin Finger), jednou řekl o jednom vztahu: „Dávám vašemu vztahu měsíc, maximálně dva.“ Později sám Jindřich řekne: „Bolševik sice ještě kope, ale už mu dochází dech. Dávám mu dva roky, maximálně tři.“ Jedná se o parafráze na Pelíšky (1999), kde otec Kraus (Jiří Kodet) říká: „My s bráchou dáváme bolševikovi rok, maximálně dva.“ (noelcoward73)
  • Název Zahradnictví měl být původně pracovní název a ten nakonec zůstal. (Duoscop)

Reklama

Reklama