Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Fifer 

všechny recenze uživatele

Na jedné věci se shodnou téměř všichni: Ta trilogie se moc nepovedla a její celkové vyznění je dosti rozpačité. Zápletka posledního dílu je poměrně banální, ale atmosféru to má a herci to táhnou. Jenomže, nejsme k Hřebejkovi moc krutí? Vždyť on umí mainstream. Umí běžnou romanci pro obyčejného diváka. A kdo přišel po něm? Vejdělek? Srovnejte Nápadníka a Krásku v neznázích s čímkoliv od Vejdělka. Jak inteligentně najednou bude Hřebejk působit. Možná jako diváci po Hřebejkovi chceme umělecký film, srážíme ho kritikou a na jeho místo tak ve středním proudu nastupují o třídu horší režiséři. Škoda kostrbatého antikomunismu, který se myšlenkově vyprázdnil. Ta kritika komunismu je tak strašně laciná a nezáživná. A historka s kondomem? To je bohužel styl pravidelná rubrika vtip Blesku. Tu nevinnost by určitě šlo podat i sofistikovaněji. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Naprosto krutý závěrečný díl trilogie, která začala velkým průserem ale skončila (minimálně) herecky na výši. Martin Finger si zařval o Českého lva a nikdo jiný nemá nárok. Jeho postava je tak hnusná a při tom tak lidská, že budete dlouho hledat podobnou. Anna Fialová byla taktéž vysoko, ale její telefonát s Mirkem, to je prostě pecka! Nejsem příznivcem Pelíšků, takže nesrovnávám a vážím si filmu, jemuž technicky nelze nic vytknout (hudba provázející celou trilogii je skvělá, hlavně ta tklivá trubka). O blbých časech se nedají točit krásné filmy, tahle výpověď se mi ale líbí. Takže příště bez Sokola a rovnou jít k věci. ()

Reklama

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

trilogie se uzavřela a za sebe jsem si dal dohromady 3 pohledy jak na poslední díl koukat... 1)jako samostatný film,který by měl být komedí,je Nápadník standardním kouskem,kde se neděje nic překvapivého a divák se zasměje všehovšudy asi 2x,takže ve finále není ničím co by nijak extra vyčnívalo ze současné tvroby 2)jako závěr trilogie je Nápadník nakonec někde uprostřed.Je určitě lepší než první díl,ale mě osobně se líbil mnohem více díl druhý.Nápadník má sice víc děje než jednička,ale podobně jako ona (a narozdíl od dvojky) je opětovně jakoby vystřižen z okolních událostí a odehrává se v divném bezčasí.Samozřejmě je i nadále záhadou proč se celá trilogie jmenuje Zahradnictví,které ve všech filmech nehraje prakticky žádnou roli. 3)jako něco co předchází Pelíškům a má divákovi představit to co jedna z postav - Jindřich (v Pelíškách Kodet,tady Martin Finger) prožila před všemi oblíbeným filmem.V tomhle ohledu dává celé Zahradnictví asi nejmenší smysl a pokud je to orpavdu tak jak tvůrci proklamovali,odvedli v tomhle případě hodně mizernou práci.Když pominu fakt,že v Pelíšcích,které nebyly primárně o Jindřichovi není zmínka o jeho dvou sestrách a moc mi neštimuje ani fakt,že v Pelíšcích byl Jindřichův bratr někdo kdo vyznával stejné hodnoty jako on a emigroval do Londýna - přičemž tady je Jindřichův bratr bolševik do morku kostí,navíc ženatý s Ruskou vojandou,jsou zde mnohem zásasdnější věci které prostě nedávají smysl.Proč se například Jindřich jmenuje příjemním jinak zde a jinak v Pelíšcích,nebo kam se poděla druhá Jindřichova dcera kolem které se vlastně celé třetí zahradnictví točí?Celou dobu kdy jsem si v průběhu filmů (a hlavně toho třetího) pokládal tyto otázky jsem čekal,že se na konci dočkám alespoň náznaku vysvětlení a nic.Třetí Zahradnictví totiž končí úplně stejně nijak jako jeho předchozí dva díly.V těch umírali hlavní postavy mimo obraz a celkem nedůstojně,tady se nestane vůbec nic.Když všechny tyhle věci zprůměruji a srovnám s díly předchozími je Nápadník pouze průměrným filmem,kterým divák propluje...a zapomene...60% ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Z posledního dílu Zahradnictví je Pelíškovská nálada cítit nejvíce. To ocení zejména skalní fanoušci oblíbeného filmu. Já k trilogii přistoupila trošku jinak. Zajímalo mě, jaké události decimovaly rodinu v letech před rokem 1968. Z postavy Jiřího Kodeta mě vždycky mrazilo. Okolí se smálo a mně bylo všelijak. Říkám si, že takhle nedopadne člověk pro nic za nic. Dnes jsem ráda, že jsme mohli nahlédnout do minulosti a trošku lépe pochopit. V Nápadníkovi je Martin Finger excelentní!!! Jiří Kodet by se jistě divil, jaký pan herec nám tady vyrostl. :-) Anna Fialová je kočka k nakousnutí, tu slečinku musí milovat prostě každý! Herecké výkony všech, kteří se na trilogii podíleli jsou citlivé a krásné. Sestry v podání Ani, Gábiny a Kláry neměly chybu. Stejně tak sourozenecké kvarteto Finger, Dobrý, Remundová, Krobotová. A ještě Kužel. (Ano, David Novotný bude vždycky Kužel...) Tak Kužel mě dojal, až k slzám. Kamera, hudba, scénář i režie... S chutí se na celou trilogii podívám opakovaně... a pak si dám Pelíšky, u kterých se už nebudu nikdy tolik smát... ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Kdyby si dal Hřebejk tu práci a udělal z trilogie televizní seriál, kdyby ho rozdělil minimálně na šest částí, kdyby si více pohrál s některými motivy a některé upozadil, možná to bude skutečně dobré. Takhle má trilogii rostoucí tendenci, co se kvality týká, ale ani poslední díl není skutečně skvělý a neohromí vás. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Anna Fialová (studentka Danuška) při rozhovoru se svou matkou Vilmou Rohnovou (Anna Geislerová) řekne, že její otec, invalidní důchodce Jindřich (Martin Finger), jednou řekl o jednom vztahu: „Dávám vašemu vztahu měsíc, maximálně dva.“ Později sám Jindřich řekne: „Bolševik sice ještě kope, ale už mu dochází dech. Dávám mu dva roky, maximálně tři.“ Jedná se o parafráze na Pelíšky (1999), kde otec Kraus (Jiří Kodet) říká: „My s bráchou dáváme bolševikovi rok, maximálně dva.“ (noelcoward73)
  • Název Zahradnictví měl být původně pracovní název a ten nakonec zůstal. (Duoscop)

Reklama

Reklama