Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Z posledního dílu Zahradnictví je Pelíškovská nálada cítit nejvíce. To ocení zejména skalní fanoušci oblíbeného filmu. Já k trilogii přistoupila trošku jinak. Zajímalo mě, jaké události decimovaly rodinu v letech před rokem 1968. Z postavy Jiřího Kodeta mě vždycky mrazilo. Okolí se smálo a mně bylo všelijak. Říkám si, že takhle nedopadne člověk pro nic za nic. Dnes jsem ráda, že jsme mohli nahlédnout do minulosti a trošku lépe pochopit. V Nápadníkovi je Martin Finger excelentní!!! Jiří Kodet by se jistě divil, jaký pan herec nám tady vyrostl. :-) Anna Fialová je kočka k nakousnutí, tu slečinku musí milovat prostě každý! Herecké výkony všech, kteří se na trilogii podíleli jsou citlivé a krásné. Sestry v podání Ani, Gábiny a Kláry neměly chybu. Stejně tak sourozenecké kvarteto Finger, Dobrý, Remundová, Krobotová. A ještě Kužel. (Ano, David Novotný bude vždycky Kužel...) Tak Kužel mě dojal, až k slzám. Kamera, hudba, scénář i režie... S chutí se na celou trilogii podívám opakovaně... a pak si dám Pelíšky, u kterých se už nebudu nikdy tolik smát... ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Nejlepší díl trilogie. Stále ale naprosto nekoherentní binec plný zbytečných scén, nevyřčených motivací, nepochopitelných postav a, v tradici této tvůrčí dvojice, šíleně nezvládnutých dialozích. K trilogii Zahradnictví mám dvě teorie proč vypadá, jak vypadá. K první mě táhnou mnohé očividné formální chyby, zejména ve střihu. Často se stříhá později než by mělo, občas zase dříve. Nezvládají se znázornit časové předěly. Zničehonic se mezi dvěma interiérovými scénami objeví záběr jak protagonisté jsou ve Stromovce, z kterého vůbec není poznat, co nám má vlastně říct. V takhle dobře zafinancovaném filmu bych nečekal, že se na kraji záběru objeví druhá kamera nebo, že si někdo nevšimne mikrofonu sjíždějícího do rámu. Z toho mám pocit, že Hřebejka to někdy v rané fázi reálně přestalo bavit a snažil se s tím strávit co nejméně času a čím déle produkce trvala, tím více byl myšlenkama jinde. Na postprodukci se pravděpodobně už vůbec nedostavoval. Druhé teorii nahrává ta určitá odlidštěnost, figurkovitost a neživost celé trilogie. Je docela dost možné, že za ní totiž stála umělá inteligence, do které jako referenční rámec byly nahrány všechny (VŠECHNY!) dosavadní Hřebejkovy filmy a na základě toho měla vytvořit vlastní film. Jsou tam ty snahy o poetické momenty, o absurdnost všednosti, je tam ta obžaloba lidské malosti, drobné odvahy, silná gesta, tragédie i smířlivost. Ale jakoby to bylo chladnokrevně seskládáno jenom na bází těchto buzzwordů. Přiblblá, leč sympaticky intimní scéna, kdy se dvojice dává po telefonu zase dohromady, je okamžitě zničena tím, že dívka musí vyběhnout z pošty a začít tančit v ulicích. Stejně přiblblá, ale potenciálně celkem roztomilá scéna, ve které celá rodina zjistí, že jejich dcera je ještě nevinná, protože bezelstně nafoukla prezervativ jako balónek, takže si s ním všichni úlevně pinkají, je degradována tím, že to musí být všechno řečeno nahlas. A teď mi ještě dochází - proč se s ním prve vlastně rozešla? Ježiši nebylo to doufám kvůli tomu, že se poté, co vyslechla tetinu historku, lekla, že může vagínou v sobě šprajcnout penis přítele, že ne? Ježkovy oči, teď když nad tim přemýšlím, tak to bylo kvůli tomu. Nééééé. ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

Posledný diel série "Zahradníctvi: Nápadník" je jednoznačne najvtipnejšou časťou z tejto trilógie. Sú tam dobré momentky, zasmial som sa skutočne asi najviac, ale súčasne čo tento film pre mňa asi najviac brzdí je fakt, že v rámci príbehu to na mňa neurobilo moc dojem. Pôsobí to veľmi klasicky, všedne a neprináša to nič reálne nové. Vieme kam to bude smerovať, vieme čo sa udeje a je to staré. Ku kreditu tohto filmu dokázal zboriť pár klišé, ktoré sa udiali počas minulých filmov a myslím tým aj jeho kultové pokračovanie. Nikto v tomto filme nezomrie, neskončí sa smutne a mám pocit, že sa snaží byť viac niečím samostatným. Myslím si, že človek si to môže pozrieť samostatne a môže sa v tom celkom orientovať. Musím ale priznať, že Jindřich je v tejto časti asi absolútne najviac nestráviteľný. Jeho monológy sú otrasné, jeho myšlienky ma neberú a niektoré scénky sú tu tak nasilu, že som si ich vôbec nevedel užiť. Som rád, že som film videl, no nemyslím si, že by som sa k nemu vrátil. Osobne si naozaj myslím, že najlepším dielom bol práve nedávno hodnotený "Dezertér". Tam som sa dokázal asi najviac zaujímať o osudy týchto hrdinov. Plus si stále hovorím, že mojou najobľúbenejšou postavou bol doktor Jiří Erben, ktorého hral Ondřej Sokol. V tomto filme nie je nič, čo by ma vyslovene štvalo (až na tie klišé), ale nie je to ani film, ktorý by som dokázal výrazne doporučiť. Najlepšie momentky si vychytá Jindřiška, je tu skvelá scénka s telefonátom a zase bude mať veľkú rolu aj Mariin luster po maminke. A humor je naozaj dobrý. Ostatné akosi pre mňa okey, no nič také, čo by som mohol výrazne odporúčať. Ak ste zvedaví, čeknite si film, no nemyslím si, že je to veľká sláva. Hodnotenie: C+ ()

Darth Revan 

všechny recenze uživatele

Tak konečně! Duo Hřebejk/Jarchovský konečně pochopilo, že sračky jako byly předchozí epizody, nikoho nezajímají, a konečně se vrátili ke kořenům své tvorby. Nápadník je tak jasně nejlepší film z celé trilogie. Proč mu teda nedávám vyšší hodnocení? Kvůli nesmírně debilnímu konci, jenž působil extrémně uspěchaně a také kvůli zabitému potenciálu jednoho z nejlepších českých herců Karla Dobrého. Takhle jsou to bohužel jen lepší 3*. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Martin Finger se pustil do něčeho, z čeho by se jiný posral. Udělat ze sebe Jiřího Kodeta. Navíc převzal jeho výbušnou postavu, ve které Kodet nezapomenutelně exceloval. A scenáristé Hulice, divte se. Tenhle herec je docela unikát. Ten chlap totiž tu exhumaci/oživení/reinkarnaci provedl třeskutě. Ach, jaká škoda, že opět haproval střih, najdou se totiž nelogická vyústění i nelogické návaznosti v některých scénách. Filmu to v menší míře škodí. Kodet? To bylo nic oproti tomu, jaké peklo dokáže rozpoutat jeho náhradník. Neskutečný zjeb, kterého budete chtít uškrtit a současně se mu budete smát. To, co dva předchozí díly nezvládaly, je zde servírováno s dokonalou groteskní grácií. Hlášek jak namrdáno. Určitě nejvtipnější ze všech prequelů. Film by už v oblíbenosti mohl jít výš. Zbavil se své zasmušilosti, Finger exceluje, zbytek osazenstva mu zdatně sekunduje. Kdyby Finger nehrál balíka v Hulici, jde o dokonalé závěrečné zakončení "pelíškovské" prequel trilogie. Jenže Finger hraje v tom podřadném nesmyslu, takže jedna půlka hvězdy dolů, druhá půlka za nevyšperkovaný střih. Ovšem vynikající počin. Hřebejk umí! 9/10 ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Snímek se odehrává na konci padesátých let, ale příslušníci státní bezpečnosti hlídkující před domem Jindřicha Rohna (Martin Finger) sedí v automobilu Škoda Octavia v provedení vyráběném až od roku 1961. Stejně tak poznávací značka AC-01-46 se v padesátých letech vyskytovat nemohla. (Martin_L)
  • Anna Fialová (studentka Danuška) při rozhovoru se svou matkou Vilmou Rohnovou (Anna Geislerová) řekne, že její otec, invalidní důchodce Jindřich (Martin Finger), jednou řekl o jednom vztahu: „Dávám vašemu vztahu měsíc, maximálně dva.“ Později sám Jindřich řekne: „Bolševik sice ještě kope, ale už mu dochází dech. Dávám mu dva roky, maximálně tři.“ Jedná se o parafráze na Pelíšky (1999), kde otec Kraus (Jiří Kodet) říká: „My s bráchou dáváme bolševikovi rok, maximálně dva.“ (noelcoward73)

Reklama

Reklama