Režie:
Iširó HondaScénář:
Shinichi SekizawaHudba:
Akira IfukubeHrají:
Kendži Sahara, Mie Hama, Akiko Wakabajaši, Tacuo Macumura, Les Tremayne, Harry Holcombe, Akemi Negiši, Ičiró Arišima, Jošio Kosugi, Šigeo Kató, Robert Dunham (více)Obsahy(1)
Ponorka narazí do plovoucího kusu ledu do kterého byla Godzilla (Gigantis) v předchozím dílu zasypána. Jakmile to zjistí armáda, vyšle proti Godzille rakety a letadla, ale Godzillu to nezastaví a půjde dál na Tokio. Mezitím je nalezen na tropickém ostrově lidoop, kterému místní domorodci říkají King Kong. Poté, co zničí obrovskou chobotnici, je polapen a odvezen z ostrova, protože vědci věří, že on je jedinou nadějí na záchranu Tokia. Godzilla mezitím začne pustošit celé Japonsko a při prvním setkání Konga zažene do města. King Kong tam najde ženu, do které se zamiluje a začne město ničit (s ní v ruce). King Konga nakonec polapí a odvezou ke Godzille. Začne největší souboj nejslavnějších obřích monster. (Spinosaurus)
(více)Videa (1)
Recenze (94)
Oproti první (a koneckonců i druhé) Godzille a dalších kaiju společnosti TOHO sledujeme jasný kvalitativní propad, který ale vůbec nevadí. Přesně ten film, který je tak hloupý, až je zábavný. Scéně, kdy King Kong rve strom Godzille do tlamy, se nelze nesmát. Stejně jako souboji King Konga s obří chobotnicí nebo Kongově jízdě po zadku z hořy Fudži. Souboj dvou legendárních příšer zcela naplnil má očekávání, možná je i po shlédnutí první Godzilly předčil. ()
Zase jednou jsem se od srdce zasmála, především když se Godzilla radovala, že přeprala King Konga, balónkům, stromečku, který napral Kong Godzille do papuly, japonským domorodkyním ve slušivých sukýnkách a zajímavých podprsenkách a opičí jízdě po zadku rovnou do břicha Godzilly. Tyhle věci nikdy nevím, jak ohodnotit, takže to opíšu od znalců a jen dodávám, že to bylo jako zábava dobré. ()
Tak a máme zde třetí díl o legendární tvorovi, který svého času pobláznil nejen japonské diváky, ale i zbytek kultivovaného světa. Pokud tedy nepočítáme předělávku (1956) původního filmu pro americké publikum. Bylo jen otázkou času než se režisér Honda rozhodne do svého dalšího filmu obsadit obě světoznámá monstra ( tedy Gojiru a King Konga). Ze začátku máme šanci sledovat osudu obou tvorů odděleně a díky tomu si můžeme vychutnávat dvojitou „dávku zábavy“. Proč zábavy? Jelikož tvůrci již tento díl pojali spíše humorně a divákům se snaží servírovat jednu komickou chvilku za druhou. Pro asijské publikum jistě příjemná podívaná, ale pro většinu ostatních již zas až tak moc ne. Vážnost předchozích dílů totiž byla právě tím, co všichni na Godzille milovali, stejně jako ono poselství jenž sebou nesla (viz hrozba jaderných zbraní, atd…). Milovníci klasického King Konga si jistě všimnou, že Honda použil některé pasáže i zde. Akorát je opět neopomněl natočit ve svém duchu. Tím pádem se opět vytratila již zmiňovaná vážnost a dostavilo se „komické“ klišé. Někdy to už ovšem se svým smyslem pro humor přeháněl a tak není divu, že se tento film setkal i s nepříliš lichotivým hodnocením mnoha kritiků a diváků. Ne všichni totiž snesou takové množství japonského suchého humoru najednou. I já se řadím k těm, jenž měli z filmu rozporuplné pocity. ()
Jakmile se na začátku dozvíte, že film vznikl k 30. výročí vzniku společnosti Toho, nelze nadále nic očekávat. Jen snahu vytřískat z oblíbených ikon béčkových filmů další peníze (což se jim ostatně povedlo). Samotný film je vcelku zábavný, ale ne tak trapně, že by se člověk za břicho popadal. Navíc zamrzí, že soubojům King Konga s Godzillou je věnováno mnohem míň času, než by se na oslavence slušelo. ()
Za poslední cca. měsíc jsem viděl 11 godzilláckých filmů a musím říct, že jsem viděl věci vskutku monstrózní. Všechno to jsou po filmařské stránce nepovedená dílka, ale příběhově, až na pár vyjímek, dílka velice zábavná. A největší skvost mezi nimi je právě King Kong vs. Godzilla. Filmařsky, naprostý odpad! Zábava maximální, špatné triky, využití dětských hraček jako miniatur za každou cenu i ve scénách, kde to není naprosto potřeba, monstra se zvětšují a zmenšují podle toho, jak se to režisérovi hodí (jednou je King Kong větší než mrakodrap, jindy má v ruce slečnu, panenku Barbie, která by musela být velká asi jako třípatrový dům), geniální využití chobotnice a kulis ze Studia kamarád na kingkongově ostrově. Chlamal jsem se skoro celou stopáž. ()
Galerie (90)
Photo © Toho Company
Zajímavosti (25)
- V devadesátých letech v Toho plánovali natočit remake, ovšem vzhledem k předpokládané obtížnosti a nákladnosti zisku práv na postavu King Konga od této myšlenky upustili. Podobně dopadly také plány na natočení filmu „Godzilla vs. Mechani-Kong“, kde měl vystupovat robotický dvojník King Konga, který se původně objevil ve filmu King Kong Escapes (1967). Tyto projekty tedy nakonec prošly výraznými změnami a místo nich byl natočen Godzilla vs. Mechagodzilla II (1993). (Israha)
- Do roku 2002 existovala fáma o tom, že byly natočeny dva konce. Jeden pro americkou distribuci, kde vyhrál King Kong, a druhá verze, kde vyhrála Godzilla. Nicméně tvůrci a dokumentaristé to vyvrátily. (Campbell)
- Šoiči Hirose a Harao Nakajima při natáčení podvodní pasáže souboje King Konga s Godzillou nepoužívali dýchací trubice, ale zadržovali dech. Při prvním pokusu se Hirose v kostýmu Konga ocitl po pádu uvězněn pod kostýmem Godzilly a málem se utopil, a navíc byl poté nucen celou scénu i se svým kolegou natočit znovu, protože se jim podařilo vypadnout ze záběru. (Israha)
Reklama