Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Wendy Darlingová je romantička s velkou fantazií a touhou po dobrodružství. Chtěla by napsat knihu o pirátech a bratrům Johnovi a Michaelovi vypráví po večerech příběhy o Peteru Panovi. Její sny občas komplikují život nejen jí samotné, ale i jejím blízkým. Jednoho večera se u ní v pokoji objeví Peter Pan s vílou Zvoněnkou. Hledají chlapcův vzpurný stín, který tu zůstal po předchozí noci, kdy Peter za oknem poslouchal dívčino vyprávění. Dívka mu utržený stín znovu přišije a Peter jí na oplátku vypráví o Ztracených chlapcích. Přemluví ji, aby s ním odešla do Země-Nezemě, plné dobrodružství, kde neplatí pravidla dospělých. V Zemi-Nezemi se Wendy stane svědkem útoku kapitána Hooka na Ztracené chlapce a sama málem padne za oběť chlapcům, jimž žárlivá Zvoněnka namluvila, že je pták, kterého mají sestřelit. Její bratři se dostanou do rukou Hooka, který je společně s indiánskou princeznou uvězní v jeskyni zaplavované vodou, ale Peter Pan je osvobodí, i když je nucen svést se zuřícím Hookem souboj na život a na smrt. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (207)

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Rozuporuplná adaptace dnes již klasické pohádky, která ze začátku vypadá jako smrtonosný koktejl pro cukrovkáře a postupně se mění v temné "psychodrama" žárlivosti a pomsty, aby se na konci zase změnilo v kýčovitou orgiipro nejmenší. Jakoby si tvůrci rozmysleli cílové publikum a pak se k němu zase vrátili. Msuím říci, že ten mnohem temnější prostředek se mi docela zamlouval, ale to kolem něho mě připadalo až hraničící s trapností, kterou navíc podtrhávaly neuvěřitelně okaté počítačové efekty. Spielbergův Hook pro mě zůstal tím pádem nepřekonán. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Největši problém téhle překvapivě nedisneyovské podívané spoléhající na inteligenci i toho dětského diváka je její nevyrovnanost, kdy se film potácí mezi poučenou postmoderní podívanou (ten film moc dobře ví o pohádkách, které předcházaly a jak skončily, odkazuje na ně a zmiňuje se o nich) cílenou na dospělé publikum znalé pravidel vyprávění a zákonnitostí pohádek se všim tím psychoanalytickým přistupem, jenž se na ně dá aplikovat, a na dětského diváka, jemuž jsou určeny kýčovité výjevy s nepovedenými digitálními triky a slapstickové, obstojně vypointované sekvence._____ Jason Isaac, jak je v petropanovských adaptacích zvykem, zde hraje postavu otce i Hooka, a v obou připadech jde o předtím nevídané uchopení postavy (zatímco otec je stylizován jako jednorozměrná postavička, Hook je trojrozměrná postava s emocemi a pochybami a divák si k němu vytvoří i určitý, nejenom záporný vztah). To stejné se dá napsat i o ostatních postavách, předevšim o Peteru Panovi a Wendy, mezi nimiž to jiskří a chemie je nepřehlédnutelná, jejich věk a pojetí některých scén dají vzpomenout, že o autorovi pohádky J.M.Barriem se šuškalo, že byl pedofil._____ Jenže film, který si je vědom toho, že Peter Pan je přiběhem o sexuálním probuzení a dospívání a který má spoustu zcizovacích prvků ve vyprávění a vypravěč je dokonce oslovován a je mu řečeno, že umře, má nevyrovnané pojetí fikčního světa Země Nezemě (když už kýčovitost, tak pořádnou a i s přepísklými a nepovedenými, lacinými triky, když už temnotu, tak nekaširovanou a původní) a přepálenou stopáž, i když slušné tempo. A hlavně ve zvoleném přistupu (dětský svět plný infantilního humoru a stylizace postav do jednorozměrných figurek a kýčovité výpravy, ten dospělý plný temnoty, nejednoznačnosti a emocí, s dvousmyslnými narážkami a znepokojujícími sekvencemi) jsou tvůrci nedůslední. ()

Reklama

corpsy 

všechny recenze uživatele

Predloha J.M. Barrieho to nikdy nemala na plátnach kín ľahké. Aspoň čo sa týka komerčného efektu. Aj keď tržby Spielbergovho HOOK(a), ktorý nazbieral nejakých tých 300 melónikov ( v rokoch 91/92, takže na to pozor ) a Disneyho animáku (53´), ktorý vytĺkol tiež nejaký ten majland ( ibaže počas 50 ročného premietania ), sa ostatné adaptácie veľmi chváliť nemohli. Totižto tento PETER PAN a o nasledujúcich 12 rokov neskôr uvedený PAN, sú jednými z najväčších finančných katastrof nového tisícročia. Prečo? Je mi to rovnakou záhadou, ako vám, ktorí tieto snímky obdivujete. Non-stop dobrodružstvo, trochu viac zabalené do CGI ako je nutné, ale predsa len kúzelné a dojímavé. ()

mm13 

všechny recenze uživatele

P.J. Hogan nie je neviem aký režisér. A to je o to väčšia škoda, o čo je scenár k tejto adaptácii odvážnejší. Nie dokonalý, aby sme tomu najzodpovednejšiemu zase nekrivdili, ale niekto s väčším citom pre vedenie príbehu by aj z takého bez problémov vykresal dokonalosť samu! Takto sme ostali kdesi v polovici cesty... Keďže sa tu ale nadáva až príliš, tak prilepšujem. ()

easaque 

všechny recenze uživatele

-4* nedávno jsem viděl film o stvořiteli Petra Pana, tak jsem si řekl, že bych si měl zkouknout něco i o samotném díle (které je o dospívání či naopak jejímu bránění), které se mi číst nechce. Tak jsem si tu našel disneyovský animovaný muzikál a mnohem mladší hraný rodinný film. Sice na CSFD má starší kousek vyšší hodnocení, tak mě moc nebavil - vlastně skoro vůbec. Zub času za to podle mě nemůže, ale nejspíš forma a přílišná infantilnost a zkratkovitost, která se chvilkami blížila groteskám na způsob Tom & Jerryho. Myslím, že dětským divákům by byla přijatelnější a bližší hraná verze, která vyvolává mnohem víc fantazii a je celistvější. Dokonce se mi líbila natolik, že jí dám 4 hvězdičky, abych jí pomohl zvednout rating, i když ke konci dost tlačí na pilu po sentimentální stránce. Rodiče budou možná skřípat zuby, ale děti by si užít měli, pokud nejsou už příliš rozmazlené ;-) [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 1 /// NÁLADA: 2 /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Galerie (33)

Zajímavosti (37)

  • Režísér P.J. Hogan nedovolil představitelům podívat se na natočené scény, protože měl strach, že by to mělo vliv na jejich výkon. (wendy221)
  • Jméno Rachel Hurd-Wood se neobjevuje na žádném filmovém plakátu. Důvodem je fakt, že není v seznamu hlavních rolí, přestože její postava jednou z ústředních je. (JARDAHONDA)
  • Na návrhu Zvoněnčina (Ludivine Sagnier) kostýmu se podílela i samotná Ludivine Sagnier a Janet Patterson. Každý den pak zabralo jeho oblékání 55 minut. (JARDAHONDA)

Související novinky

Pražský filmový orchestr se vrací

Pražský filmový orchestr se vrací

16.10.2011

Příznivci filmové hudby budou mít již brzy další příležitost k nevšednímu zážitku. Ve středu 23. listopadu v 19:30 se v pražském Rudolfinu uskuteční další koncert Pražského filmového orchestru, který… (více)

Reklama

Reklama