Obsahy(1)
Britský povídkový film, který by si neměl nechat ujít alespoň jednou za život žádný příznivec této kinematografie. 9 příběhů, které spojuje jediné - metro. Některé příběhy jsou vtipné, jiné smutné. (PX)
Recenze (18)
Prvni pulka ma slusne tempo a pribehy jsou jednoduche, ale vystizne. Druha polovina pribehu byla pojata vice artove a uz me tolik nepobavila, ale na druhou stranu neurazila. Prvnich cca 45 minut za 5 hvezd, druha pulka takove slabsi 3. ()
Historky z metra jsou obecně dost ujetý. Na druhou stranu jsou dost i poplatný době a prostředí, ve kterém se natáčely a svoje místo na scéně určitě mají. Pro mě ale průměr. A ten sotva. V podobném stylu se dá natočit třeba Trainspotting, ale to musíte být borec v podobě Dannyho Boyla. Tady na to ani jeden nedosáhl. ()
Docela zajímavý projektík, a tak trochu zastrčený. Nevím, zda byly "Historky z metra " natočeny přímo pro televizní vysílání, ale neškodily by ani v kině. Povídky jsou vůbec zajímavým vyjádřením jejich tvůrců - na velmi omezeném časovém prostoru pobavit nebo pozlobit diváka je docela fuška. A konstatuji, že tady jsem se opravdu bavila. Sice se jedná spíše o humor ostrovního ražení, takže frenetické salvy smíchu se neozývaly a asi ani nebudou, no a jistě jsou zde zastoupeny i příběhy smutnější (Můj táta lhář, Ptáček v hrsti...). Už první kratičká povídka a musím podotknou, že opravdu povedená, jasně vystihuje následující charakter vyprávění... Krátká stopáž je jeden z faktorů, které udrží diváka v bdělé pozornosti po celou dobu, kdy vám jakoby náhle propluje před zrakem soubor devíti odlišných příběhů, které spojuje jediné - metro. No a nakonec to nejlepší - zvučná jména v titulcích, jak na herecké i režisérské listině - opět každý pes jiná ves, a právě v tom tkví krása tohoto filmíku různorodé filmařské vyjádření. ()
Moje hodnocení jednotlivých povídek: 1. Pan dokonalý - **, 2. Nadrženec - *****, 3. Luční koník - ****, 4. Můj otec lhář - ***, 5. Kost - *, 6. Ústa - ***, 7. Vrabec v hrsti - **, 8. Poupě - ***, 9. Krádež - ***** ()
Malé originální etudy, ve zlomcích zachycující rozmanitostost lidských projevů v obřím mraveništi, zvaném metro, s širokým spektrem pozérů, provokatérů, otrapů, sebevrahů, dobrodruhů, ztracených dětí, hledačů nových lásek i naoko nezaujatých pozorovatelů s jejich zaujatými představami. Vtipné, vážnější, nechutné i lehce mrazivé povídky Mr Cool, Horny, Mouth, A Bird in the Hand, Rosebud a Steal Away, si pro svou převahu nad zbytkem neoslovujících "Historek z metra" ode mě vysluhují mírně nadprůměrné hodnocení. ()
Tak tohle šlo nějak mimo mě, bez ohledu na to, jací herci stáli před kamerou a jací herci-režiséři stáli za ní. Za pozornost stála tak jedna povídka, maximálně dvě, zbytek buď nuda nebo trapnost, případně obojí. Navíc jsem se těšil na Simona Pegga, jeho role tu však měla prostor po celých pět(!) vteřin :-) ()
Najviac sa mi páčila historka od Jude Lawa o vtáčikovi, bola síce kratučká, ale veľmi presná a výstižná. Sedela žiaľ na drvivú vačšinu populácie. Deduško bol úžasný. ()
Poviedkový film, ktorý tvoria niekoľkominútové mikropoviedky odohrávajúce sa v metre. Je dosť ťažké vystavať niečo zmysluplné na ploche pár minút, ale zopár vydarených vtipných etúd sa tu nájde. Samostatné hodnotenie epizódiek: 1. Pán dokonalý - hviezdne obsadená nuda. 3/10. 2. Nadržanec - jednoduchý nápad, dynamické tempo, vtipný priebeh. Až mi bolo toho chudáka aj ľúto. Ale zasmial som sa na ňom. Jednoznačne najlepšia poviedka. 8/10. 3. Lúčny koník - naťahovaná poviedka so slabou pointou. 5/10. 4. Môj otec klamár - Ďalšia priemerná poviedka na konci ktorej som si povedal: to bolo všetko? 5/10. 5. Kosť - Príliš poetické a pre mňa WTF. 2/10, 6. Ústa - Hnus. 1/10. , 7. Vrabec v hrsti - Divné ale celkom milé. 5/10. 8. Púčik - Ďalšia nenápaditá nuda. 4/10. 9. Krádež - Dobrá poviedka, ale pointu som odhadol hneď, takže ma to zase až tak nedostalo. 6/10. Celkovo som z toho sklamaný. Z deviatich poviedok stoja za zhliadnutie len dve. Zvyšok napriek krátkej stopáži nudí. ()
Komu ušlo, môže ľutovať. Nedozvie sa prečo sú rifle VEX také vzácne. A ja vám to neprezradím ;-) ()
Málo známý povídkový film, kde je cítit anglický rukopis, ten se zkrátka nezapře. Jednotlivé povídky jsou skvěle udělané, každá začíná titulkama, které jsou různě graficky ztvárněné na různých místech a to nemá absolutně chybu, to se musí vidět! A povídky jsou super, hlavně ty veselejšího charakteru (Nadrženec, Ústa, Kost), nebo i ty vážnější (Můj otec lhář, Vrabec v hrsti, Krádež). Film jsem kdysi viděl na ČT2 a po dlouhé době až teď znovu a zážitek byl opět dokonalý! Perfektní film, kde jednotlivé povídky režírují různí režiséři, včetně známých herců (Jude Law, Ewan McGregor). ()
Poslední povídka je naprosto parádní. ()
+2* Do pazour se mi na doporučení dostal tento povídkový film a i když jsem od něj moc nečekal, tak mě stejně zklamal. Typický britský humor se objevuje jen ve dvou, třech povídkách a ostatní jsou plné takové zvláštní undergroundové poetiky, která mě spíš míjela. První nadrženou povídkou to mělo dobře nakročeno a možná i kvůli ní jsem to vydržel do konce, protože jsem čekal, že se ještě něco podobného objeví, ale bohužel. Nemůžu říct, že nestojí za pozornost, ale je to prostě typická silná dvojhvězdička (dle mých kategorií), která mi téměř nic nepřinesla. A hlavně nečekejte víc podle hvězdných jmen, protože ti nejznámější jsou tu jen jako režiséři a nebo mají v povídce nějaký ten štěk. [ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 0 /// ATMOSFÉRA: 1 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()
Me to proste nebavilo..povidky mi prisly nudne a bez napadu.. ()
Pro mě velmi nudné a skoro o ničem. Vtipné jen v pár momentech. Omyl. ()
Maximálně originální příběhy z nenáviděných dopravních prostředků. Každá povídka má svoji vlastní poetiku, vtip a nenudí až do poslední vteřiny. Třešní pak jest poslední povídka, která místo otřepaných filozofických teorií, co nás čeká po životě, přináší krásný audiovizuální proud melancholické energie. A pocity mají větší sílu, nežli věhlasné myšlenky, protože když cítíme něco opravdového, nepoužíváme zkázu prokletého lidstva, mozek. ()
Tak toto rozhodně ano. Přesto, že tam hrají zvučná jména, film je skoro underground ;) ()
Mám moc ráda záměnu rolí - mám tím na mysli, že je vážně skvělý nápad nechat režírovat herce. Každá historka je svá a jedinečná stylem i pojetím. Někdo bere režii více akčně a klipovitě (Bob Hoskins - první historka se slečnou která vzrušuje všechny přítomné pány) někdo více komorně (Ewan McGregor - historka se ztracenou tramvajenkou a nalezenou inspirací). Film netrpí nudou ani nepospolitostí - metro je totiž skvělý spojovák. Vedle maďarských Revizorů je to další film, na který čas od času vzpomenu při jízdě pražskou podzemkou. ()
Reklama