Reklama

Reklama

Atlanta

(seriál)
Trailer 1
USA, (2016–2022), 20 h 31 min (Minutáž: 22–39 min)

Tvůrci:

Donald Glover

Hrají:

Donald Glover, Brian Tyree Henry, Lakeith Stanfield, Zazie Beetz, Harold 'House' Moore, Cranston Johnson, Emmett Hunter, Rick Holmes, Ashley John (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(4) / Epizody(41)

Seriál Atlanta se točí okolo Earnesta "Earna" Markse (Donald Glover), samotáře, který se vrací do své rodné Atlanty ve státě Georgia (přezdívané Broskvový stát) poté, co předčasně ukončil studium na Princetonu. Po svém návratu zjišťuje, že jeho bratranec Alfred se stal nejžhavější atlantskou rapovou novinkou. Seriál sleduje oba bratrance na jejich cestě vzhůru atlantskou rapovou scénou, která kvůli jejich zcela odlišným názorům na umění, komerci, úspěch a rasu nebude ani trochu jednoduchá. Earn je extrémně chytrý, všímavý a ztracený. Jako rozčarovaný mileniál má problémy najít své poslání nebo "značku" a má pocit, že jeho osud je pevně daný a nemůže nikdy zvítězit. Je si vědom toho, že Alfredova popularita získaná takřka přes noc na YouTube má potenciál a může se stát životní příležitostí pro oba dva – tedy pokud zvládne ukočírovat bratrancův přístup "nejprve jednej, pak přemýšlej" a zvykne si na jeho podivného kumpána Dariuse zmateného drogami a možná i psychickou poruchou. Jako Alfrédův manažer by se Earn mohl konečně pustit do něčeho, co by mohlo stát za vynaloženou energii. (Disney+)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (49)

H34D 

všechny recenze uživatele

Kde se vzal, tu se vzal tento zvláštní klenot, který se netřpytí silně, ale za to, když už se dostanete do cesty jeho odlesku, vypálí se vám hluboko do rohovky. Jsem spíše antifanda rapu, čímž chci říct, že téma seriálu není zdaleka tak důležité, jako jeho zpracování. Sledujeme vlastně docela všední život rappera a jeho rádoby manažera v černošském ghettu. I jejich všední život je však prošpikován drobnými absurditami, které se tvůrcům daří perfektně vystihnout a postavit do popředí. Je to právě realita a lidskost bez přetvářky, která dává seriálu kvalitní základy, na kterých skvěle vyniknou i jinak nenápadné kiksy. Myslím, že Donald Glover má moc dobrý cit pro to, aby si inteligentně, nebo až s určitou noblesou dělal legraci z běžných černošských stereotypů. 8/10 ()

LeitoSE 

všechny recenze uživatele

Tak pri tomto „komediálnom“ seriály som úplne stratený. Chápem narážkam, chápem aj vysmievaniu sa kultúre a stereotypom, ale za tie tri diely som sa ani raz nezasmial, pretože som tam jednoducho nič vtipné nenašiel. Dialógovo a herecky na úrovni, no oveľa viac som sa pobavil na plagáte k seriálu, než na seriály samotnom. Drop 3/10 - 40% ()

Reklama

purekritik 

všechny recenze uživatele

Rekl bych ze overrated. Slibnej začátek, pak lepší díly střídaj slabší. Občas je to divně slepený a chybí ucelená dějová linie. Druhá série je takřka rozkouskovaná na jednotlivý díly a děj se často zaměřuje na konrétní charakter, kterej se ocitá v bizarní stituaci na bizarním místě. Zatímco první serie se soustředí na hood vs svět bílejch, v druhý je děj mnohdy situovanej mimo sousedství, do konrétních "bělošskejch teritorií". Serial teda hlavně ukazuje to, jak se dneska cejtí černoch z ghetta v majoritní bělošský společnosti, která mu primárně nerozumí a diskriminujeho. Sekundárně se řeší např. krize černošský identity. Ačkoli je ústředním duem vycházející rapová hvěza a její manažer, muzika je zde na vedlejší koleji a je spíše prostředkem, skrze kterej se protagonisti dostávaj do široký (bílý) společnosti. Takřka každej běloch je v seriálu vykreslenej jako trouba, což mi přislo trošku sorry ass, jinak je celkem vyváženej a neidealizuje čenochy apod. Seriál je vtipnej, ocenil bych zejména scénaristickou vynalézavost, občas je však celkovou kvalitou nebo obsahem nekonzistentní, některý trapný scény např. s Migos si mohl odpustit. 3,5*. Jeste bych dodal, že tvure serialu je Donald Glover aka rapper Childish Gambino. ()

Andrrew 

všechny recenze uživatele

Atlanta, seriálový debut všestranně nadaného umělce Donalnda Glovera, je odvážný a v mnoha ohledech velice pozoruhodný počin, pro který v současné audiovizi nenacházím srovnání. Dosud jsem se nesetkal se seriálem, který by mi dokázal zprostředkovat tak intenzivní psychickou, neřkuli fyzickou, zkušenost. Tolik příkoří, nenávisti a nespravedlnosti, se kterými se všechny ústřední postavy (Earn, Van, Alfred, Darius) na denní bázi potýkají aby člověk pohledal. Jakýkoliv úspěch, ať už jde o rozjetou uměleckou kariéru, finanční zabezpečení nebo vyšší společenskou pozici, je vykoupený ztrátou soukromí, příživnictvím ze stran fanoušků a přátel nebo popřením své vlastní (kulturní) identity. Fikční svět, který postavy obývají, se z jejich perspektivy jeví jako surrealný, absurdní, v mnoha ohledech naprosto vymknutý logickým a morálním principům. Ona surreálnost a absurdnost daného fikčního světa (jenž je povětšinou zobrazován realisticky, pomineme-li záměrné stylistické hříčky typu neviditelný automobil, afroamerický Justin Bieber apod.) pramení ze společenských podmínek, ve kterých jsou postavy nuceny žít. Každodenní systémové omezování, všudypřítomný rasismus, násilná apropriace afroamerické kultury, to vše je součástí každodenní reality jednotlivých postav, nemluvě o tom, že jsou jejich životy už od narození poznamenány traumatickou historií jejich předků (“Where are your ancestors from? Congo? Ivory Coast? South-eastern Bantu region?“ – “I Don’t know…This spooky thing called “slavery“ happened, and my entire ethnical identity was erased, so…“). Situace naprosto všední, ať už jde o návštěvu restaurace, baru nebo kina, se v rámci daného fikčního světa mohou v mžiku změnit v situace extrémní, mnohdy i život ohrožující. Všechny tyto okolnosti nezbytně ovlivňují jednání hlavních postav, které se pokouší najít si z tohoto absurdního životního kolotoče cestu ven. Velkou předností celého seriálu je, že se neuchyluje k stereotypním a zjednodušeným pohledům na konkrétní témata, kterými se zaobírá, a zároveň se nebojí nahlédnout ona témata i z druhé strany. Ne vždy jsou postavy afroamerického původu v roli oběti, mnohdy svého původu zneužívají pro svůj vlastní prospěch, a to nejen na úkor privilegovaných, ale i svých vlastních lidí (nejlépe patrné v epizodách: S01E09 – Den černé nezávislosti, S03E06 – Bílá móda). Najdou se i epizody, kdy se perspektiva kompletně otočí a dennodenní příkoří, diskriminaci a pocit ztráty pevné půdy pod nohama zakusí bílý muž (S03E04 – Velká odplata, S0304 – Běloch, co ze sebe dělá černocha). Struktura celého seriálu je spíše volná – epizody, ve kterých sledujeme osudy hlavních postav občas střídají epizody alegorické, rozvíjející ústřední témata a motivy (S02E01 – Tři pohlavky, S04E08 – Trdlo, co sedělo u dveří). Žánrová paleta je opravdu pestrá, komediální epizody s absurdním či sociálně-kritickým podtónem (kterých je valná většina) střídají epizody čistě komediální (S02E05 – Holičství), případně epizody s prvky folkového (S02E04 – Helen) či bytového (S02E06 – Teddy Perkins) horroru. Formální stránka je precizní a mnohdy velmi nápaditá (od obrazových kompozic až po soundtrack). Jediná věc, na kterou jsem si za celou dobu sledování nezvykl a které nepřikládám žádný stylotvorný význam jsou black-screen střihy/předěly, které se objevují téměř v každé epizodě a které vnímám jako formální kličku, zjednodušení, jak propojit jednotlivé scény a zachovat alespoň určitou kontinuitu vyprávění. Myslím, že Glover svůj záměr: “The thesis behind the show was to make people feel black. I want them to really experience racism, to really feel what it’s like to be black in America“ naplnil bezezbytku. Atlanta je vskutku bezútěšnou výpovědí o současném vztahu americké společnosti vůči valné většině občanů afroamerického původů. Seriál bych doporučil zejména těm, kteří mají tendenci tuto skutečnost neustálé zpochybňovat, zjednodušovat nebo snad úplně převracet. Škoda jen, že se do jejich konformní, zkreslené a pohodlné bubliny pravděpodobně nikdy nedostane. () (méně) (více)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Hodně originální záležitost. Atlanta střídá nálady, jako žádný jiný seriál. Nikdy nevíte zda dostanete komedii, komorní vztahové drama nebo třeba horor. Kromě nálad střídá i postavy takže někdy je díl o celé hlavní čtveřici a někdy se soustředí třeba i jen na jednoho z nich. První série je taková rozehřívací, drží se nejvíc při zemi, ale i tam je k mání skvělý absurdní humor. Druhá je podle mě vrchol. Totální pecka. Třetí je asi nejambicióznější a turné po Evropě mixuje s jakýmsi rasovým Black Mirror o úplně jiných postavách. Čtvrtá je fajn, ale vrchol už je za námi. Mno a nejlepší díly za mě jsou jak si jde Darius vyzvednout piano a pak jak se chce Paper Boi ostříhat. Plné hodnocení nedávám, protože ne všechny díly se mi úplně trefily do nálady. ()

Galerie (122)

Související novinky

Pan a paní Smithovi mají nové tváře

Pan a paní Smithovi mají nové tváře

15.02.2021

Studio Amazon se rozhodlo oživit populární akční komedii Mr. & Mrs. Smith z roku 2005, v níž si tehdy zahráli Angelina Jolie a Brad Pitt. Nově se však příběh zpracuje do seriálu, v němž si hlavní… (více)

Nejlepší seriály posledních deseti let?

Nejlepší seriály posledních deseti let?

01.11.2019

Konec roku se pomalu ale jistě blíží a s ním pochopitelně brzy dorazí i nejrůznější filmové a seriálové žebříčky. Ty nás teď ale nezajímají. Místo toho se podíváme na žebříček, který se ohlíží rovnou… (více)

Režisér Atlanty a temné sci-fi

Režisér Atlanty a temné sci-fi

15.06.2018

Režisér klipu This is America a několika epizod seriálu Atlanta Hiro Murai se chystá na svůj filmový debut. Tím by mělo být temné sci-fi Man Alive podle scénáře Davida Roberta Mitchella (Neutečeš).… (více)

Deadpool si našel parťačku

Deadpool si našel parťačku

10.03.2017

Pokračování Deadpoola, které natočí David Leitch (John Wick), stále nemá datum premiéry. Studio 20th Century ale určitě touží po příštím roce, takže se co nejrychleji píše a obsazuje, aby se mohlo… (více)

Reklama

Reklama