Poslední recenze (110)
Ninja Kamui (2024) (seriál)
Viac-menej je to skôr dlhšie promo na novozaložené animačné štúdio. Po technickej stránke na vysokej úrovni, so zaujímavým nápadom, no obsahovo bohužiaľ prázdnejšie. Pomohlo by skrátenie o tretinu a lepšie vykreslenie postáv. Veľké pozítivum avšak vidím v tom, že anime bolo koprodukované s američanmi a vychádzalo tým pádom súbežne v Japonsku aj USA, čo vytvára japonskej tvorbe jednoduchšie cestu na celosvetový trh do budúcna. 13/13 - 60%
Sósó no Frieren (2023) (seriál)
Úvodná epizóda dokonale vystihuje celkovú atmosféru a priebeh, akým sa anime ďalej uberá. Prvýkrát v živote som videl seriál, v ktorom mi nevadilo, že dej a samotná zápletka sú odsunuté na vedľajšiu (poslednú) koľaj v prospech dokonalého vykreslenia scény a emócií, ktoré postavy práve zažívajú. Na tému nesmrteľnosti verzus pominuteľnosti ľudského života mal veľmi dobrý nábeh už Fumetsu no Anata e, dokým sa v ďalšej sérii, vcelku ironicky, nezačal strácať vo vlastnej bezcieľnosti. Frieren má zatiaľ našťastie nabehnuté na to zapísať sa ako jeden z najunikátnejších projektov súčastnosti, či už postavami, témou, hudbou, animáciou, alebo prebudenými emóciami, ktoré vo vás ostanú po pozretí každej epizódy. P.S. YOASOBI a milet FTW. 28/28 - 100%
Shiguang Dailiren (2021) (seriál)
Veľmi inteligentný a originálny sci-fi thriller. Prvá séria je epizodiálna a pomaly buduje napätie a pravidlá, na ktorých funguje cestovanie v čase tohto sveta, aby vyvrcholila v jednom z najšialenejších cliffangerov, aké som kedy videl. Druhá séria už ponúka uzavrený dej jedného prípadu, no budovanie napätia a dej je spracovaný podobným, ak nie lepším spôsobom. Všetky postavy sú sympatické a ľahko obľubiteľné, animácia je na vysokej úrovni očakávateľnej od Haoliners a hudba je vybraná, že sedí jak riť na šerbeľ. Tu sa naozaj nedá nájsť niečo podstatné, čo by sa dalo vytknúť. 24/24 - 100%