Reklama

Reklama

VOD (1)

Některé dny jsou důležitější než jiné... Stává se, že některý den vydá za mnoho jiných. Dnes musí Henry Hackett (Michael Keaton), redaktor newyorského bulvárního plátku, učinit několik zcela zásadních rozhodnutí. Jeho žena, novinářka v pokročilém stupni těhotenství, má před sebou své vlastní naléhavé uzávěrky. Henryho šéfová (Glen Closeová), vedoucí redaktorka, dospívá k životní krizi. Její nadřízený (Robert Duvall) se právě dozvídá, že je vážně nemocný. K tomu všemu jsou jejich noviny právě na horké stopě případu, který by mohl odhalit jeden velký skandál a osvobodit dva chlapce, nevinně obviněné z vraždy. Musí se však stihnout uzávěrka! S tikajícími hodinami roste napětí všech, nervy pracují na plné obrátky a někde uprostřed tohoto chaosu nastávají okamžiky, které změní životy těchto lidí navždy. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (59)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

To byla krásná doba. kdy noviny neprodávala tříhlavá kuřata, mrtví novorozenci v popelnicích, do mimomanželské štěrbiny zasouvající politici či dopující sportovci. Tak to byla pochvala tématu a tím veškerá pozitiva končí. Starostí s těhotnou manželkou jsem si totiž užil celkem dost, nevině obviněných černochů jsem viděl nejeden zástup a stres kolem vydání nového čísla ke svému životu nepotřebuji. Proto Noviny považuji za zajímavý pokus, který u mě naprosto selhal svým sterilním zpracováním. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Ron Howard natočil nezvyčajný príbeh z novinárského prostredia na ktorom je najprekvapujúcejšie, že sa vôbec nenudíte. Od začiatku až po koniec sa stále niečo deje a to niečo sa deje s takou razantnosťou, že vám film nenechá ani vydýchnuť. Okrem iného sa dozviete aj priebeh ako to v takom novinovom vydavateľstve vyzerá. K tomu všetkému sú tu skvelý herci, ktorý krásne balancujú medzi rivalskou vtipnosťou a osobnou drámou. Keatonov urapkaný hlavný hrdina, Duvallov pohodový šéf , Closeovej mrcha, Tomei - ina kráska a Quaidov buddy from next door, vytvorili skvelú mozaiku, ktorá sa počas filmu preplieta , mení a do konca neviete na čom vlastne ste. o to je koniec taký pekný. LENŽE. akokoľvek je film skvelý je to stále len skvelý priemer, ktorý uspokojí nenáročných, pobaví náročných ale pri ďalšom pozretí prípadu pelikán vám film vyšumí z hlavy. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Příjemná nedělní oddechovka. Ron Howard buď ovládá brilantně životopisy nebo si odpočine u takových pohodiček jako je právě film Noviny. Aneb ze života novinářů, kteří nemají jednoduchý, jak život v soukromí, tak v práci. Celé je to mimochodem v takovém tom poctivém a spravedlivém americkém duchu. Je tu dobrý Američan, špatný Američan, oba mají nějaké poselství a vše končí comebackem. No a do toho hraje taková ta devadesátková americká hudba jako podkres. Jo, tuhle atmosféru v amerických filmech fakt mám děsně rád. U ní se dobře odpočívá. Hlavní hrdinové jsou totiž neuvěřitelní pohodáři a tady jim k tomu ještě pomáhá krásná kulisa v podobě New Yorku. Co víc chtít… ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Inteligentná a svižná štúdia prostredia od hitmakera Rona Howarda (Čistá duša, Rivali, Apollo 13). Jeden deň v redakcii newyorského bulvárneho plátku z pohľadu redaktora (Michael Keaton), ktorý musí okrem práce riešiť aj problémy v osobnom živote. Veľmi príjemná, vtipná, ale aj napínavá oddychovka s vynikajúcim obsadením. Okrem Keatona si vo filme zahrali Glenn Close, Rober Duvall, Randy Quaid alebo Jason Robarts. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Předvídatelná a umělá záležitost od režiséra, který je sice profík, ale jako takový sází na jistotu a originální, provokativní nebo experimentální film od něj v žádném případě nečekám. Jako komedie to u mě nefunguje, spíš jako pokus o zachycení dramatické atmosféry jednoho pracovního dne v redakci newyorkských novin. Bohužel scénárista i režisér si tenhle svět idealizují v duchu takových těch typicky amerických tezí o žurnalistice jako nejsilnějším pilíři demokracie. Ty zdánlivě nejemotivnější dialogy a činy mi tam šustí papírem a ani za mák jim nevěřím. Samozřejmě zvítězí pravda a spravedlnost, ale je to taková americká limonáda natočená příjemným způsobem, nenutící k přemýšlení a na hony vzdálená realitě. Ona ta americká žurnalistika je vcelku servilnější než např. britská, celkově krotčí, protože závislá na vlivných inzerentech a politických elitách. A to se s tlakem internetu a přesunem potenciálních čtenářů k blogerům a internetovým zpravodajstvím jenom zhoršuje. Jedna z klíčových scén, rvačky Michaela Keatona na straně dobra a Glenn Close na straně zla, mi nepřišla ani tak vtipná, jako spíš křečovitá. Nezachránila to ani přítomnost mé oblíbené Marisy Tomei. Celkový dojem: 45 %. ()

Galerie (28)

Zajímavosti (4)

  • Při psaní postavy těhotné manželky Henryho Hacketta (Marisa Tomei) otěhotněly obě manželky scenáristů bratrů Koeppových. (kenny.h)
  • Šéfredaktorka Alicia Clark (Glenn Close) byla v původním scénáři muž Alan. Ron Howard požádal scenáristy o změnu, aby redakci nedominovali pouze muži. Zároveň chtěl vykreslit vnímání mocné ženy v mužské pozici jejím okolím. (kenny.h)
  • Postava Henryho Hacketta (Michael Keaton) byla inspirována Richardem Espositem, uznávaným americkým novinářem, mimo jiné držitelem 5 ocenění Emmy. Americký novinář a publicista Michael James McAlary, držitel Pulitzerovy ceny, byl inspirací pro postavu Michaela McDougala (Randy Quaid). (kenny.h)

Reklama

Reklama