Reklama

Reklama

Volný den Ferrise Buellera

  • USA Ferris Bueller's Day Off (více)
Trailer

Všechno, na co se jen bojíme pomyslet, Ferris udělá během jednoho dne... Předčasně zesnulý americký scenárista, režisér a producent John Hughes (1950-2009) se v polovině osmdesátých let prosadil jako tvůrce autorských komedií, v nichž přesně vystihl chování, mluvu, starosti i radosti tehdejších teenagerů. Asi nejlépe se mu to podařilo v dnes už klasické veselohře Volný den Ferrise Buellera (1986), kterou napsal údajně během šesti dnů a která líčí osudy geniálního záškoláka při jedné z jeho eskapád i marný boj ředitele školy Rooneyho přistihnout konečně nezbedníka při podvádění. Dokonale vypointovaný scénář a především přirozené herecké výkony nejen hlavních ale i vedlejších představitelů jsou největšími devizami filmu. V titulní úloze září Matthew Broderick (předtím se proslavil obdobnou postavou studenta, který pronikne do počítače Pentagonu, ve filmu Válečné hry), v jehož stínu se trochu ztrácejí Alan Ruck (Ferrisův nejlepší kamarád Cameron) i Mia Saraová (Ferrisova dívka Sloane). Svůj mimořádný smysl pro komické načasování tu v roli ředitele ukazuje Jeffrey Jones, nedoceněný herec charakterních rolí (např. císař Josef II. ve Formanově Amadeovi). I na menším prostoru se tu dobře uplatnila Jennifer Greyová jako Ferrisova trpící sestra Jeanie; její definitivní průlom mezi hereckou elitu nastal už v příštím roce v Hříšném tanci. Pozoruhodný výkon v jediné scéně na policejní stanici také předvádí tehdy prakticky neznámý Charlie Sheen, jenž tu hraje (jak jinak!!) mladíka zatčeného kvůli drogám. Snímek se stal diváckým hitem, při rozpočtu šest milionů dolarů vydělal při svém prvním uvedení v amerických a kanadských kinech víc jak desetinásobek této částky. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (173)

ABLABLABLA 

všechny recenze uživatele

Naprosto správňácká komedie. Poslední dobou velmi často sjíždím filmy od Johna Hughese zvláště jeho režijní skvosty, ke kterým si napsal scénář a nestačím se divit, jak jsou všechny výborné. V podstatě jsem začala Sixteen candles, na které jsem narazila úplně náhodou a pak zjistila, že natočil Breakfast club, o kterém se všude začalo zničehonic mluvit (Zdá se mi to nebo je to tak vždycky? Třeba v Go on v 17. episodě byla teď narážka na Sixteen candles, po tom, co jsem je viděla. A to samé s Breakfast club.) A pak jsem si pustila Strýčka Bucka a teď tohle a paráda. Všechno takové krásné oddechovky, kterou jsou ale prostě dokonalé, nic jim nechybí a není jim, co vytknout. Matthew Broderick tu válí - chytrolín, flákač, borec, oblíbenec žáků, rodičů, učitelů, vtipálek - tohle všechno v jedné postavě. Vypadá to na dokonalé stvoření. A dá se říci, že kromě něj, tu jediný ještě tak vyčníval asi Jeffrey Jones co by ředitele snažícího se milého Ferrise načapat. Zdá se, že se asi John Hughes zařadí do top 10 režisérů, ale komu udělá místo, to bude hodně těžké, ale zaslouží si to. ()

Defaultovna 

všechny recenze uživatele

Zábavný a naivnučký film, ktorý som zjavne mala vidieť tak pred pätnástimi rokmi, aby som si ho vedela vychutnať v jeho plnej kráse. Treba uznať, že film má slušné tempo a o humorné scénky tu núdza naozaj nie je. Najviac ma však dostala scéna s vystúpením na alegorickom voze a najmä absolútne trefný dialóg Sloane a Camerona: C: I don't know what I'm going to do. S: College. C: Yeah, but to do what? S: What are you interested in? C: Nothing. S: Me neither! ()

Reklama

neoBlast 

všechny recenze uživatele

Tak si to vyjasněme, nejsem fanouškem Johna Hughese, vlastně všechny jeho filmy, které jsem doposud viděl mě zklamaly. Reputace a kultovní aura obklopující všechny jeho snímky mi byla vždycky záhadou. S Ferrisem Buellerem jsme si sedli od první minuty. Seinfeldovský příběh, na první pohled, o ničem skvěle graduje a ve výborné finálové čtvrtině přesně umí zúročit dosavadní stopáž a cestu, kterou divák s postavami do té doby kráčel. Zrovna všechny zdejší postavy jsou krásně napsané a jejich královsky odsýpající dialogy doplňují jejich nejednoznačnost - však on Ferris Bueller je vlastně docela a-hole, který by si sympatie neměl, zdánlivě, zasloužit. Zkrátka výborná nostalgická komedie, která mi v mnohém připomněla některé pasáže z našich Pelíšků. Naštěstí si nemusíte pamatovat 80. léta v Illinois, stačí pamatovat své dětství. 85 % ()

Avathar 

všechny recenze uživatele

Charlie Sheen bol vo svojej malej roličke omnoho viac cool, zaujímavý a v pohode než ten blbeček Bueller, ktorého z nejakého dôvodu všetci milovali. Takže: Túto hyper-otravnú a nudnú sračku s absolútne NEZNESITEĽNÝM hlavným hrdinom (tento druh postáv fakt nenávidím do morku kostí) že natočil autor geniálneho Breakfast Club? No, tak s týmto kultom kamoš nebudem. Utrpenie. ()

Toren 

všechny recenze uživatele

9/10. Jak mi to mohlo tak dlouho unikat? I v dnešní době třeskutě originální a neotřelá komedie odehrávající se během jediného dne titulního hrdiny je prošpikovaná takovou porcí nápadů a unikátních scén, až se jen těžko věří, že tento počin vznikl před víc jak 30 lety. Deadpool čerpal inspiraci od skutečnýho frajera! Broderick tu je totiž fakt extratřída! ()

Galerie (170)

Zajímavosti (53)

  • Kvůli své roli feťáka, zadrženého na policejní stanici, se Charlie Sheen rozhodl více než dva dny nespat, aby před kamerou působil dostatečně odrovnaně. (darek kartac)
  • Ferrari Cameronova otce (Lyman Ward) není skutečné Ferrari, jelikož zapůjčení tohoto sporťáku by enormně zatížilo rozpočet filmu. Namísto toho byly vyrobeny tři repliky se sklolaminátovou karoserií. (darek kartac)

Reklama

Reklama