Reklama

Reklama

VOD (1)

Když všichni jsou prohnilí, je pro ně zločin jediná naděje na změnu. Lupič-gentleman německého původu, známý jako Doktor, se specializuje na vloupání ve velkém stylu. Po návratu z vězení hodlá se svojí bandou uskutečnit loupež v hodnotě jednoho milionu dolarů. Brilantní plán se jim podaří uskutečnit. Udržet uloupené peníze v tajnosti je mnohem těžší úkol. Členové bandy se snaží jeden druhého navzájem využívat a také za sebou zamést stopy... Kriminální film Johna Hustona je přepisem stejnojmenného detektivního příběhu spisovatele a scenáristy W. R. Burnetta. Jeho děj se odehrává v Chicagu ve 40. letech. Herec Sterling Hayden se představí v úloze lupiče Dixe Handleye, James Whitmore jako jeho zločinecký kolega Gus Minissi. V malinké roličce se v příběhu doslova mihne Marilyn Monroe, která ztvárnila roli Angely Phinleové. Hudbu k filmu napsal známý skladatel maďarského původu Miklós Rózsa. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

Topco 

všechny recenze uživatele

Noir, ktorý položil základy heist filmu a čiastočne tak ide o predobraz kultového Rififi či Melvilleových krimi... Keď jediným východiskom je zločin. Jeden sníva o uháňaní mexických dievčat, ďalší o odvrátení bankrotu a iný zasa o vrátení sa na rodinnú farmu a jej obnovení. Ciele sú rôzne, prostriedok rovnaký. Skvelý výstižný názov, rovnako dramaturgický obluk. Možno by som uvítal viac exteriérových scén, ale vývoj príbehu predsa len zvádzal k interiérom, kde sa dobre pracovalo s viacerými obrazovými plánmi. Po cca 10 rokoch som údel hrdinov precítil hlbšie, hlavne Sterlingov koniec ma celkom dojal. 4,5* ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Muži na pokraji nervového zhroucení. Dluhy, temná minulost a mizerné vyhlídky. Policajti berou úplatky, ženy prášky na spaní (ve velkém). Zločin představuje jediné východisko. Dobro nemá šanci, všichni jsou prohnilí. V podstatě nám nezbývá, než to přijmout za fakt a začít držet pěsti zločincům. I konec, v intencích „našeho“ světa spravedlivý, dává pocítit trpkost. Huston natočil proklatě temný, humoru prostý heist movie. Akce proběhne zhruba v polovině děje a Asfaltová džungle po ní, narozdíl od žánrových sourozenců, neztrácí na napínavosti. Situace se poněkud vyhrotí, aktéři strhávají masky a odhalují svá citlivá místa. Proměny rolí podle toho, kdo je zrovna na koni, mne bavily více než samotná loupež. Nikdo není nad věcí, nad každým je někdo. Těch postav je možná příliš, každá na druhou stranu stojí na jiném stupni složitě provázaného zločinného světa. „Organický“ název tím dává dokonalý smysl, porazíte jeden strom a zhroutí se celý (krimi)systém. 80% ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Asfaltovou džungli jsem zhlédl v rámci televizního cyklu noirových filmů, ačkoliv k typickému zástupci žánru má hodně daleko. Spíše jde o klasické heist movie s několika noirovými prvky. Počátkem 50. let šlo nejen v rámci žánru o zřejmý nadprůměr, dnes už vyčnívá jen několik čtyřhvězdičkových scén, jako je ta s gramofonovou deskou, kdy jediný song a krátké okouzlení dívčím půvabem rozhodne o dalším osudu jednoho velkého hráče. Nejlepší dojem jsem měl z postav zkorumpovaného požitkářského právníka Emmericha a prohnaného Doca, strůjce loupeže. Jejich představitelé se s rolemi popasovali znamenitě. Naopak Marilyn Monroe opakovaně dokazuje, že byla jen hezkou tvářičkou, za kterou scházel herecký kumšt. Největší prostor dostala bohužel sentimentální a melodramatická postava zlodějíčka Dixe, který se pokouší vrátit ke svým kořenům na farmě v Kentucky a pověsit zločinecké řemeslo na hřebík. Podle mého to není ku prospěchu věci, stejně jako závěrečný moralistní výstup vysoce postaveného policisty. Skutečný noir by byl mnohem cyničtější a místo slzopudné tragiky by pracoval s pocitem hořké deziluze. Co se ale Hustonovi povedlo výborně, je komplexní zachycení sociálních skupin, které se v té době podílely na americkém podsvětí - od řadových nýmandů přes zkorumpované policisty až k šéfům a postavám v pozadí. Celkový dojem: 65 %. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Moja fascinacia noir filmami 40. a 50. rokov opat pokracuje, tentokrat padla volba na The Asphalt Jungle. Vyborny krimi film o kradezi vacsieho mnozstva klenotov- presne to je tento film. prvu polhodinu sleduje divak len pripravy na vykradnutie klenotnictva, samotne vykradnutie zaberie tiez urcitu minutaz. A divak moze zlodejov pekne sledovat, a pekne si skladat logicku skladacku pocas samotnej kradeze. jeden krok pekne nasleduje za druhym, su pekne premyslene a prepracovane. Vidno, ze si tvorcovia dali s filmom dostatok prace. Klasicke noir prvky : temne charaktery, temne nasvietenie sceny, tmava kamera, drsne a cynicke dialogy- to vsetko je aj v Asphalt Jungle. Na konci filmu nasleduje klasicky noir : rad podvodov, klamstiev a systematickeho zahmlievania. Z hercov vyzdvihujem hlavne vyborneho Sterling Haydena, ale aj zvysok odviedol vybornu pracu. Ucast Normy Jean /Marilyn Monroe/ som mal na haku. Vyborny noir to vsak rozhodne je. 92 % ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Žiaden veľký zážitok sa nekonal. Celý film mi pripadal príliš neodlíšiteľný od iných, ktoré som videl predtým. Okrem toho bol príliš zostarnutý a pri niektorých scénach a hereckých výkonoch som sa cítil trápne. Ani pri najlepšej vôli nemôžem dať viac ako tri hviezdičky a aj tie sú najmä za filmárske remeslo a nie za celkový dojem. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (18)

  • Jack Warden v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)
  • Marilyn Monroe svoj výkon v tomto filme považovala za jeden zo svojich najlepších v jej kariére. (westerns)
  • Dix Handley (Sterling Hayden) sa pred koncom filmu vracia na farmu v automobile typu Plymouth Coupe z roku 1939. (westerns)

Reklama

Reklama