Reklama

Reklama

Zabíjení

  • Česko Velká kořist (více)
Trailer

Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (280)

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Nebýt otravné a naprosto nesednoucí hudební složky, tak to bylo bez závažnějších výhrad. Dějově chytré, atmosférou chladné, vyzněním cynické. Jen bych rád pochopil proč byl zasvěcen barman, když jeho úlohu pronesení balíčku mohl s klidem sehrát i George. Takhle zbytečně zvyšovat riziko, to do toho dokonalému plánu příliš nezapadalo. PS: Tak po pročtení diskuze koukám, že nejsem sám koho to zarazilo. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

36. LETNÍ FILMOVÁ ŠKOLA UHERSKÉ HRADIŠTĚ 2010 - INVENTURA - Filmová čítanka - film noir (The Killing / THE KILLING / Zabíjení) - Nikdy jsem žánr Film-Noir nevyhledával, proto pro mne příjemné překvapení, že se mi na filmovce docela i líbily, nebo to dělala hlavně ta festivalová atmosféra?... - 28. 7. 2010 - kino Reduta - Velký sál - Uherské Hradiště - 85% ()

Reklama

Satan 

všechny recenze uživatele

Hodinku a čtvrt trvající výlet do noir gangsterky, která je obroušená jako diamant o všechny možné kýče a zaběhnuté systémy. Již zde Kubrick ukazuje, jak je jeho režie brilantní. Paralelní děj ozvláštněn o hlas vypravěče, který dává divákovi nový, dramatičtější rozměr – to jsou hlavní rysy této lahůdky. Kamera jakbysmet a hlavní téma filmu (do puntíku naplánovaná loupež) výborně graduje a samotné provedení zabere téměř čtvrtinu filmu. Ovšem ten konec, kdy dva detektivové jdou vstříc kameře, to je laskominka. Jedná se o nadčasovou detektivku, ze které se čerpá i dnes po 50 letech. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Zabíjení je plně vyspělý snímek, který se vrací do času noiru. Je poměrně krátký a uběhne velmi rychle. Děj je našlapaný, takže ani nestihnete koukat jak čas ubíhá. Kubrickova genialita se projevila již v počátku. Pro nás šachisty pouze připomínám, že Kubrick jako vášnivý šachista zde vzdal hold své oblíbené kratochvíli a dokonce zmiňuje budoucího mistra světa Fischera, jemuž tehdy bylo pouhých 14 let. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Noirový heist o ne úplně sympatické partičce a jejích velkých přípravách na vlastně nepříliš zajímavou loupež, při níž má být zabit pouze jeden dostihový kůň, ale dle očekávání se to zvrtne a mrtvol bude mnohem víc. Bohužel až v závěru a odbude se to tak bleskově, že radši nemrkejte, ať to nepropásnete. Bez legračního vypravěčova monologu a průběžného uvádění časových údajů bych se klidně obešel, ale nějaké napětí se tu místy najde a herecky je to taky slušné. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (23)

  • Stanley Kubrick a producent James B. Harris založili před natáčením společnost Harris-Kubrick Pictures. Společně koupili práva na novelu Lionela Whitea "The Snatch" za 10 tisíc amerických dolarů, avšak asociace výrobců a distributorů filmů MPPDA nedovolila natočit film o únosech dětí. Došlo tedy k výměně práv na knihu "Clean Break", podle které byl poté film natočen. Novela "The Snatch" se pak dočkala zfilmování v roce 1968 jako Noc následujícího dne (1968) s Marlonem Brandem v hlavní roli. (gogos)
  • Zkušební promítání dopadlo bídně – divákům se nelíbilo hlavně nelineární vyprávění. Stanley Kubrick byl přinucen film sestříhat do srozumitelnější podoby, ve skutečnosti jej udělal ještě víc matoucím. Nakonec byla uvedena původní verze, které je zásluhou její formy vyprávění přičítán velký vliv na Gaunery (1992) Quentina Tarantina. (Matty)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama