Reklama

Reklama

VOD (1)

Když všichni jsou prohnilí, je pro ně zločin jediná naděje na změnu. Lupič-gentleman německého původu, známý jako Doktor, se specializuje na vloupání ve velkém stylu. Po návratu z vězení hodlá se svojí bandou uskutečnit loupež v hodnotě jednoho milionu dolarů. Brilantní plán se jim podaří uskutečnit. Udržet uloupené peníze v tajnosti je mnohem těžší úkol. Členové bandy se snaží jeden druhého navzájem využívat a také za sebou zamést stopy... Kriminální film Johna Hustona je přepisem stejnojmenného detektivního příběhu spisovatele a scenáristy W. R. Burnetta. Jeho děj se odehrává v Chicagu ve 40. letech. Herec Sterling Hayden se představí v úloze lupiče Dixe Handleye, James Whitmore jako jeho zločinecký kolega Gus Minissi. V malinké roličce se v příběhu doslova mihne Marilyn Monroe, která ztvárnila roli Angely Phinleové. Hudbu k filmu napsal známý skladatel maďarského původu Miklós Rózsa. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

William Riley Burnett je sice autor základního kamene žánru gangsterek, Malého Caesara, ale o dvě dekády později je už podepsán jen pod obyčejným surovým heistovým noirem. Huston natočil Asfaltovou džungli jako rutinní mrtvý film plný sterilních záběrů a ztracených existencích. Všechny postavy jsou černobílými žánrovými šablonami, jejich představitelé hrají naprosto bez emocí a i proto je taková radost sledovat těch několik málo scén s MM, která svou autentičností dokáže probudit i mrtvého. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Moja fascinacia noir filmami 40. a 50. rokov opat pokracuje, tentokrat padla volba na The Asphalt Jungle. Vyborny krimi film o kradezi vacsieho mnozstva klenotov- presne to je tento film. prvu polhodinu sleduje divak len pripravy na vykradnutie klenotnictva, samotne vykradnutie zaberie tiez urcitu minutaz. A divak moze zlodejov pekne sledovat, a pekne si skladat logicku skladacku pocas samotnej kradeze. jeden krok pekne nasleduje za druhym, su pekne premyslene a prepracovane. Vidno, ze si tvorcovia dali s filmom dostatok prace. Klasicke noir prvky : temne charaktery, temne nasvietenie sceny, tmava kamera, drsne a cynicke dialogy- to vsetko je aj v Asphalt Jungle. Na konci filmu nasleduje klasicky noir : rad podvodov, klamstiev a systematickeho zahmlievania. Z hercov vyzdvihujem hlavne vyborneho Sterling Haydena, ale aj zvysok odviedol vybornu pracu. Ucast Normy Jean /Marilyn Monroe/ som mal na haku. Vyborny noir to vsak rozhodne je. 92 % ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nikoho jsem neviděl, protože já tady nejsem." Tak já jsem taky nic neviděl, protože jsem tam taky nebyl, žádnýho poldu jsem neuplácel a ta částka taky nesouhlasí. Jinak si musím povzdechnout něco ve smyslu, jak se to krásně kradlo, když byla soupeřem průchodná zeď, jedna fotobuňka a trochu železa. To snad každej geniální plán musel vyjít a pak už jen zbývalo čekat, zda-li rozkmitané policejní pěsti dokáží něco vyšetřit. Na můj vkus se to celé zkrátka bralo příliš vážně, žádnej vtípek pro odlehčení jsem nepotkal a na konci mi bylo zcela jedno, zda se padouši budou válet v Karibiku nebo policejní šéf dostane metál. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Poctivej noárek se vším, co do něj patří. Přidejte výtečný dabing brněnského studia ČT s hvězdami typu Ladislava Lakomého, a dál neváhejte. Info pro dabingforum: Česká televize uvádí americký film Asfaltová džungle. Hrají v českém znění: Jaroslav Kuneš, Zdeněk Junák, Ladislav Lakomý, Drahomíra Kočová, Jan Grygar, Ladislav Běhůnek, Zdeněk Dvořák (to je chyba, podle hlasu je to na tisíc procent Jiří Dvořák), Jiří Brož a další. České znění: Zvuk Rudolf Večeřa, Asistentka režie Božena Kubíková, Výroba Ivana Kroupová a Alexandra Čapčuchová, Dramaturgie Ladislav Kadlec a Hana Kašparovská, Překlad Pavel Doležal, Dialogy Miroslav Skala, Režie českého znění Aleš Jarý. Vyrobila Tvůrčí skupina převz... (dál záznam chybí). ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Asfaltovou džungli jsem zhlédl v rámci televizního cyklu noirových filmů, ačkoliv k typickému zástupci žánru má hodně daleko. Spíše jde o klasické heist movie s několika noirovými prvky. Počátkem 50. let šlo nejen v rámci žánru o zřejmý nadprůměr, dnes už vyčnívá jen několik čtyřhvězdičkových scén, jako je ta s gramofonovou deskou, kdy jediný song a krátké okouzlení dívčím půvabem rozhodne o dalším osudu jednoho velkého hráče. Nejlepší dojem jsem měl z postav zkorumpovaného požitkářského právníka Emmericha a prohnaného Doca, strůjce loupeže. Jejich představitelé se s rolemi popasovali znamenitě. Naopak Marilyn Monroe opakovaně dokazuje, že byla jen hezkou tvářičkou, za kterou scházel herecký kumšt. Největší prostor dostala bohužel sentimentální a melodramatická postava zlodějíčka Dixe, který se pokouší vrátit ke svým kořenům na farmě v Kentucky a pověsit zločinecké řemeslo na hřebík. Podle mého to není ku prospěchu věci, stejně jako závěrečný moralistní výstup vysoce postaveného policisty. Skutečný noir by byl mnohem cyničtější a místo slzopudné tragiky by pracoval s pocitem hořké deziluze. Co se ale Hustonovi povedlo výborně, je komplexní zachycení sociálních skupin, které se v té době podílely na americkém podsvětí - od řadových nýmandů přes zkorumpované policisty až k šéfům a postavám v pozadí. Celkový dojem: 65 %. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (19)

  • Roku 2008 film vybrala knihovna amerického Kongresu k archivaci jak dílo pozoruhodné z kulturního, historického a estetického hlediska. (Rosalinda)
  • Dielo je istým priekopníkom, lebo ustanovilo naratívne konvencie tzv. caper filmu, teda subžánru kriminálneho filmu, ktorého centrom je odvážne zorganizovaná lúpež. Huston zaviedol štruktúru o troch dejstvách. V prvom sledujeme nábor lupičov, v druhom prípravu a samotnú lúpež. Vo finálnom dejstve dôsledky lúpeže, ktoré končia smrťou či potrestaním lúpežníkov, mnohokrát pod vplyvom ľudskej slabosti. (Biopler)
  • Jack Warden v tomto filmu debutoval. (Pumiiix)

Reklama

Reklama