Reklama

Reklama

VOD (1)

Když všichni jsou prohnilí, je pro ně zločin jediná naděje na změnu. Lupič-gentleman německého původu, známý jako Doktor, se specializuje na vloupání ve velkém stylu. Po návratu z vězení hodlá se svojí bandou uskutečnit loupež v hodnotě jednoho milionu dolarů. Brilantní plán se jim podaří uskutečnit. Udržet uloupené peníze v tajnosti je mnohem těžší úkol. Členové bandy se snaží jeden druhého navzájem využívat a také za sebou zamést stopy... Kriminální film Johna Hustona je přepisem stejnojmenného detektivního příběhu spisovatele a scenáristy W. R. Burnetta. Jeho děj se odehrává v Chicagu ve 40. letech. Herec Sterling Hayden se představí v úloze lupiče Dixe Handleye, James Whitmore jako jeho zločinecký kolega Gus Minissi. V malinké roličce se v příběhu doslova mihne Marilyn Monroe, která ztvárnila roli Angely Phinleové. Hudbu k filmu napsal známý skladatel maďarského původu Miklós Rózsa. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (73)

lamps 

všechny recenze uživatele

Standardně nadstandardní John Huston. Asfaltová džungle se sice nemůže chlubit natolik vyšperkovanými charaktery jako kupříkladu Poklad na Sierra Madre a scénář nás dnes svým ohraným schématem už jen stěží nějak překvapí, ale přesto se jedná o film-noir neoddiskutovatelných kvalit, s poctivě vystavěnou atmosférou prohnilých zločineckých duší a s natolik sympatickými antihrdiny, že jim i v jejich zoufalém boji proti neúplatnému osudu budeme rádi držet palce. Právě pocit bezvýchodnosti je hlavní dominantou filmu, Huston si v něm libuje a rozplétá jednotlivé zvraty a intriky přesně tak, aby příběh s očekávaným završením nevyšuměl do prázdna, nýbrž zanechal i nějakou emocionální stopu. Nemohu říci, že se to podařilo na sto procent, ale moje lačné divácké buňky byly každopádně dostatečně nasyceny, datum spotřeby stále značí velmi trvanlivé zboží... 80% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Nikoho jsem neviděl, protože já tady nejsem." Tak já jsem taky nic neviděl, protože jsem tam taky nebyl, žádnýho poldu jsem neuplácel a ta částka taky nesouhlasí. Jinak si musím povzdechnout něco ve smyslu, jak se to krásně kradlo, když byla soupeřem průchodná zeď, jedna fotobuňka a trochu železa. To snad každej geniální plán musel vyjít a pak už jen zbývalo čekat, zda-li rozkmitané policejní pěsti dokáží něco vyšetřit. Na můj vkus se to celé zkrátka bralo příliš vážně, žádnej vtípek pro odlehčení jsem nepotkal a na konci mi bylo zcela jedno, zda se padouši budou válet v Karibiku nebo policejní šéf dostane metál. ()

Reklama

movie 

všechny recenze uživatele

Líbil se mi ten úvod kdy se Sterling Hayden schovává před policii ve vylidněném Chicagu a do toho bouří Rozsova hudba, která svojí mrazivou náladou poznamená celý zbytek snímku. ASFALTOVÁ DŽUNGLE je klasický noir o jedné loupeži a následných událostech. Hayden je výborný a mnohem mnohem lepší než v později natočeném a žánrově přibuzném THE KILLING a scéna loupeže je mrazivá, ale do absolutní dokonalosti ji pak dotáhnul Dassin ve svém RIFIFI. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Asfaltovou džungli jsem zhlédl v rámci televizního cyklu noirových filmů, ačkoliv k typickému zástupci žánru má hodně daleko. Spíše jde o klasické heist movie s několika noirovými prvky. Počátkem 50. let šlo nejen v rámci žánru o zřejmý nadprůměr, dnes už vyčnívá jen několik čtyřhvězdičkových scén, jako je ta s gramofonovou deskou, kdy jediný song a krátké okouzlení dívčím půvabem rozhodne o dalším osudu jednoho velkého hráče. Nejlepší dojem jsem měl z postav zkorumpovaného požitkářského právníka Emmericha a prohnaného Doca, strůjce loupeže. Jejich představitelé se s rolemi popasovali znamenitě. Naopak Marilyn Monroe opakovaně dokazuje, že byla jen hezkou tvářičkou, za kterou scházel herecký kumšt. Největší prostor dostala bohužel sentimentální a melodramatická postava zlodějíčka Dixe, který se pokouší vrátit ke svým kořenům na farmě v Kentucky a pověsit zločinecké řemeslo na hřebík. Podle mého to není ku prospěchu věci, stejně jako závěrečný moralistní výstup vysoce postaveného policisty. Skutečný noir by byl mnohem cyničtější a místo slzopudné tragiky by pracoval s pocitem hořké deziluze. Co se ale Hustonovi povedlo výborně, je komplexní zachycení sociálních skupin, které se v té době podílely na americkém podsvětí - od řadových nýmandů přes zkorumpované policisty až k šéfům a postavám v pozadí. Celkový dojem: 65 %. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

John Huston dokázal skvěle zachytit temnou atmosféru světa zločinu, vytváří vrstvy zločinnosti, které zde jsou zastoupeny jednotlivými postavami. Marylin Monroe je zde krásně nevinná a možná je jen dobře, že se objevuje pouze ve vedlejší roli. Herci však celkově skvěle natočený snímek táhnou. Jen to tempo je někdy nesmírně pomalé. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (19)

  • Ve snímku si i zahrála menší roli i vycházející hvězda Marylin Monroe, na pozdějších plakátech se tak často objevovala právě ona, ačkoliv rozhodně není hlavní postavou příběhu. (SeanBean)
  • Cena: MFF Benátky 1950: nejlepší herec (Jaffe). [LFŠ 2010] (Krouťák)

Reklama

Reklama