Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (497)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Navzdory mnoha výtkám jsem se docela bavil - a vlastně si ten konec plný klišé přál. Cizinec ve vlaku má totiž bohužel sestupnou tendenci, po parádním začátku jak v zobrazování denní rutiny hlavního hrdiny, tak od nasednutí na osudný příměstský spoj úroveň klesá. Vůbec nejlepší thrillerové okamžiky jsou k vidění ve chvíli, kdy divák spolu s Neesonem tápe a neví, co za absurdní situaci se přímo před ním odehrává. Jenže postupem času se vytahují nejrůznější klišé, který jsou dobře známé z jiných thrillerů, a film pak už jen naplňuje šablonu. Škoda. O logických nesrovnalostech (zvlášť jedna, spojená s jednou smrtí - ale nechci spoilerovat, tudíž nebudu ani naznačovat) nebo blbostech ani nemluvě (fakt si filmaři myslí, že při rvačce může někdo prorazit hlavou okno ve vlaku a nemít ani škrábanec...?). Naopak vedle počáteční výborné atmosféry a nepolevujícího tempa se mi kupodivu líbil i Neeson. Sice opět má jen jedinej výraz ustaraného a utrápeného chlápka od vedle, ale do téhle role to docela sedí. A oceňuju i druhý plán, nenápadnou kritiku zkorumpovaného světa peněz, který nemilosrdně vyhazuje z práce lidi před důchodem, a pošklebování se zbohatlickejm arogantním kreténům ("Goldmane Sachsi, za celou střední třídu fuck you!"), a to jsem jinak zarytej fanda kapitalismu a nesnáším levičáky. Takže po zbytečně podceňovaných Mělčinách další zajímavej počin Collet-Serry, kterej mohl být taky daleko lepší, ale mně to ke spokojenosti docela stačí. Reálných 60 procent. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Pokud nevíš, co si Pán myslí o penězích, koukni na ty, kterým je dává." Vlakem jezdím pravidelně - dvakrát ročně. Takže kdybych já dostal úkol zjistit, kdo do toho vlaku nepatří, tak je to snadné - JÁ. Zjistím se, najdu se, odprásknu se a vyinkasuju za to balík. Je to snadné. Ale Michael to má složitější. Ono už to tak bývá u šedesátníků se dvěma hypotékami, u kterých se projeví touha mlátit černocha kytarou. Nicméně mě jeho pátrání po cizorodém elementu celkem bavilo. Tedy do té doby, než mi jeho souboj s Vševědoucí investorkou přestával dávat smysl. Ale já nepoznám ani kytaru pro leváka, takže věřit mé policejní intuici patrně není ten nejlepší nápad. ()

Reklama

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Zpočátku točil Collet-Serra filmy ze zajímavou zápletkou, které přes slibný potenciál a myšlenku nedokázal ukočírovat až do konce. Tentokrát si ovšem vzal vyloženě Den Blbec a snímek se mu začne rozpadat ještě hodně před polovinou stopáže. Na jednu stranu obdivuju jak tvrdošíjně se snaží dělat ze sympatického Liama akční ikonu, aniž by si byl ochotný přiznat že věk zastavit prostě nelze. Na druhou stranu to právě tohle začíná být docela otravné. Neeson si zaslouží po 3 dílech 96 hodin, Non Stopu nebo Nočním běžci už prostě jiný žánr. On už tenhle vlak s podivnými cestujícími opravdu vymlátit a zachránit nemá. Zkrátka do role One Action Hero už rozhodně nepasuje. Ale je to z velké části tím že si jej oblíbil (zasedl) ne zrovna moc dobrý režisér. A jeho kariéře to rozhodně neprospívá. 40% ()

SeBig 

všechny recenze uživatele

Už tu byl Nýzn v paříži, Nýzn v letadle..tentokrát tu máme Nýzna ve vlaku, kterej se zas snaží tomu přijit na kloub.. na konci tam skáče od výbuchu k výbuchu a celej ten napinavej thriller se změní v tupej akcnak.. co vlastně kurva ty tvurci chteli? Tupá akce mi samozřejmě nevadí, ale tak kdyz uz si to na neco hraje at to s tou pretvarkou vydrží až do konce ju? ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„VE VLAKU JE NĚKDO CIZÍ. STAČÍ HO NAJÍT. NIC VÍC...“ /// Liam Nesson a jeho Poirotovskej případ. Teda jakože pátrá a moc mu to chvilku nevodsejpá. Ovšem na rozdíl od Hercula umí použít nejen pěsti, ale i kytaru… Jedno je jistý – nemá cenu to všechno moc řešit. Logika je totiž nepřítelem nejen scénáristů, ale hlavně diváků. A čím víc budete hnidopišit, tím hůř pro všechny. Neeson překonává všechny Willisovi rekordy nesmrtelnosti… no a co…kdo by ho chtěl vidět chcípnout ve vlaku, že? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám na starost územní plán. 2.) Do práce vlakem. Z práce vlakem… a je to nuda... 3.) Thx za titule „samo133“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Kniha, kterou Joanna (Vera Farmiga) čte v poslední scéně filmu, je „Hrabě Monte Christo“, román o spravedlnosti, pomstě a uvěznění. (Trajektt)

Reklama

Reklama