Režie:
Terrence MalickScénář:
Terrence MalickKamera:
Jörg WidmerHudba:
James Newton HowardHrají:
August Diehl, Valerie Pachner, Maria Simon, Karin Neuhäuser, Tobias Moretti, Ulrich Matthes, Matthias Schoenaerts, Franz Rogowski, Karl Markovics (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Franz žije poklidný život v rakouských horách se svou ženou a třemi dcerami. Blížící se válka a nacistické běsnění je tady pouze vzdálený příběh. Řeší se tady jiné problémy, například jestli bude hodně úrody a kdy zaprší, jaká bude zima. Ale i tady dá o sobě Hitler vědět, když si pro Franze přijdou a naverbují ho do války. Projde výcvikem, je nasazen a po čase opět propuštěn domů. Prošel si systémem, pochopil, o čem je a zjistil, že Německo nerazí dobrou cestu. Je agresivní a páchá zlo. Boje jsou k ničemu, plodí zlo a lidi za to platí životem. Pochopí, že tudy jít nemůže a odmítne slíbit věrnost Adolfu Hitlerovi. Jako sedlák, Němec a otec od rodiny není ihned odvlečen a popraven. Daří se mu před systémem ukrýt v normálním životě s rodinou a pracovat. Vesnice a její vedení mu ale dává najevo, že s takovým postojem se daleko nedostane, je pro ně více než nepřítel. Je zrádce. Lidé si proto začnou před rodinou uplivávat a život je těžší. Všechno se dá ale přežít, když je rodina pospolu. Pak ale přijde znovu povolání do přijímače a všechno teď bude jinak. Franz nechce utíkat, nechce dezertovat. Chce ale dát jasně najevo, že jeho se boje netýkají, nikdy by nikomu nevzal život. To se ale neodpouští. Je zajat a zavřen do žaláře... (TV Prima)
(více)Videa (3)
Recenze (153)
Film by sme mohli opísať buď ako tragický príbeh lásky, alebo ako ódu na vieru a princípy. Terrence Malick je mätúci, brilantný a umelecký filmár. Jeho vizuálny štýl je celkom unikátny, a tu sledujeme jeho hľadanie zmyslu života a jeho skúmanie viery...ale na môj vkus má až moc pomalé tempo, i keď určitých prípadoch je film pohlcujúci. Ale myslím si, že by tento film nemal mať tak dlhú stopáž, trojhodinová je až moc. K postavám niečo cítite. Ale film nie je až tak dobre spracovaný. A zápas protagonistu o jeho duši je zdĺhavý, no zároveň pôsobí akosi ľahko a nie dôsledne. Ale dĺžka je moja najväčšia výčitka. Dvojhodinový film by bol lepší. 6,5/10 ()
Jestli se o nějakém režisérovi dá mluvit jako o básníkovi, tak je to Malick. Je jedno, jestli se pohybuje na bojištích Druhé světové války, nebo v nedávno objeveném Novém světě, pokaždé svým filmům dokáže vtisknout ojedinělou poetičnost podpořenou nádhernými exteriéry, které dokáže bezezbytku využít. Nicméně tohle je z mého pohledu Malickův dosavadní vrchol. Vnitřní boj, který hlavní hrdina svádí, vliv jeho konečného rozhodnutí na rodinu a samotný konec, to vše je podáno natolik sugestivně, že má člověk tendence dýchat tím nejtišším možným způsobem, aby vyprávění nějak nenarušil. Postavy jsou podané tak, jak je napsal sám život a k hlavním hrdinům si divák najde cestu na samotném začátku a není to jen díky výbornému podání Augusta Diehla a Valerie Pachner. A nakonec tu je nádherné prostředí Jižního Tyrolska, které sice zavání kýčem, ale v tomto případě mu filmaři dokázali vtisknout neopakovatelné kouzlo. jediná výtka tak míří k faktu, že film nebyl natočen v němčině. Ale to vem čert. Asi si nevzpomenu, kdy naposledy mě něco takhle rozložilo. 100% ()
Jak lépe podat hrůzy války a propagandu nacistického Německa, než-li skrze čistotu a poetiku Malickova vyprávění. Avšak na Terrence Malicka se člověk musí naladit, aby chápal a nenudil se. Protože Malick vypráví jinak. Obrazy a hesly. Vyprávění je na vedlejší koleji. A dosud mi to u jeho filmů dost vyhovovalo. Strom života, Nebeské dny či Nový svět to jsou nádherné filmy, ať už po vizuální stránce, tak i díky jejich myšlence. A Hidden life na tom není jinak. Předkládá nádherné obrazy alpských vesnic z každodenního života a postupně ukazuje nárůst vlivu nacistické propagandy. Zfanatizování lidí, udávání a nutnost bojovat za jinou věc zcela (ne)dobrovolně. Je to nádherné dílo, ve druhé polovině pak emocionálně zdrcující. Ale mám k tomu dvě výtky. Tou první je, že délka se bohužel neobejde bez hluchých míst. A tou druhou pak absence Emmanuela Lubezkiho, kdy jeho učenec není vůbec špatným. Přednáší krásné obrazy, ale někdy je to poněkud divné a věřím, že by byl Lubezki konzistnějším. Přesto je to krásný film, kdy pokud se dokážete navést na na Malickovu vlnu poetiky, nebudete litovat. 7/10. ()
"Jeden podpis a ste slobodný" "Ale ja som slobodný." Nádherný filmový zážitok. Pre niekoho možno zdĺhavý, no ja som si užívala každú minútu. V každej chvíli ticha bolo doslova cítiť a počuť myšlienky hlavných postáv, či už pri sledovaní Fanny (Valerie Pachner) pri práci na statku alebo dumanie Franza (August Diehl) v base. Takýto hĺbavý morálny boj len zriedka vidieť vo vojnových filmoch. Aj napriek absencií všeho druhu násilia, krviprelievania a fyzického utrpenia typického pre tieto filmy, bolo utrpenie mysle a duše možno ešte väčšie ako to fyzické. Zrodil sa hrdina (a tiež hrdinka!), o ktorom sme ani nemali počuť, pretože jeho príbeh nemal mať žiaden zmysel. Klobúk dolu a burácajúci potlesk pre pána Howarda za zimomriavkovú a emocionálne silnú hudbu, pre pána Widmera za kameru, ktorá má preniesla z obývačky priamo do filmu, pre pána Malicka za úžasné režijné aj scénaristické spracovanie skutočného príbehu, a pre obsadenie filmu, pretože ich emócia bola tá, ktorá sa preniesla aj na mňa. Tak sa to robí. A... "Raz sa dozvieme, aký to všetko malo význam." ()
(5.5/10). Jak píšou ostatní kolegové.. Na tento film musíte být připravení a já zřejmě nebyl.. Ať už jde o přepálenou stopáž, a nebo o dlouhé táhlé záběry v tichu.. Ale i přes tuto skutečnost jsem film ani náhodou nepustil k ledu, přistoupil na jeho hru a po několika pauzách jsem to dokoukal.. Výsledek? Velice citlivé a jemné zachycení hrůz, které II. světová válka přinesla. To nejlepší co tento film nabízí je bez pochyby hudba, která je naprosto úchvatná a její jemné tóny skvěle vyplňují většinu času převládající ticho. Nesmím také opomenout nádherné prostředí ve kterém byl film natočen a také mi přijde fér vzpomenout autentické zachycení farmářů a jejich každodenního chleba. ()
Galerie (34)
Zajímavosti (29)
- Franzova (August Diehl) spálňa vo filme je skutočná Franzova spálňa a vyzerá presne identicky, ako v roku 1940. Fanine (Valerie Pachner) výšivky, ktoré vidíme, sú jej skutočné a visia v izbe dodnes. (Real Tom Hardy)
- Na konci posledného natáčacieho dňa nastal 15. minútový aplauz od hercov a štábu venovaný im navzájom. (Real Tom Hardy)
- První film Terrence Malicka od Nového světa (2005), který má lineární děj. (Borrtex)
Reklama