Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dozvědět se pravdu znamená navždy ztratit iluze. Mladá novinářka Marta najde na Nový rok v předzahrádce hlavu svého bratra, zabalenou v igelitové tašce. Strašlivý nález ji vtáhne do příběhu, ve kterém se mocní představitelé státu neštítí žádného zločinu, jen aby si upevnili pozici neomezených vládců. První rok mladé slovenské republiky je důvodem oslavy pro řadu lidí – například krále podsvětí Efendiho nebo pro Prezidenta. Jen Předseda nemá důvod se radovat. Kdysi pomohl do funkce Prezidentovi, jenže ten teď odmítne jmenovat ministrem Předsedova syna. Jak tedy hlavu státu přinutit, aby poslouchala? O několik měsíců později Prezidentova syna za bílého dne zmlátí organizovaná skupina útočníků a odvleče jej do zahraničí… Slovenský film režisérky Mariany Čengel-Solčanské je politickým thrillerem, natočeným podle skutečných událostí, jež v polovině 90. let otřásly republikou a jež mají dodnes neblahý vliv na slovenskou společnost i tamní politickou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (263)

sulimo 

všechny recenze uživatele

Zajímavé a silné téma o divokém evropském východě v devadesátkách. Sice filmu hodně ubírá na kvalitě mizerný zpracování a dementní obsazení, ale i tak to stojí za ten čas, už jenom pro zjištění, že na Slovensku v 90. letech by chtěl žít leda ten, kdo ví, že tam žít nikdy nemusí. Jako bonus je pak skvělý pozorovat, jak se tvůrci snaží obsazovat hlavnim aktérům fyzicky podobný herce, ale do role Mečiara obsadí Maroše Kramára, sice jsou oba podobně prkenný, ale jinak z toho byl maximálně facepalm, až to plesklo. ()

M.a.t.t. 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý podľa všeobecných predpokladov tiahne hlavne silná téma. Vzhľadom k osobe režisérky a scenáristky v jednej osobe to nie je vôbec prekvapivá informácia a to, že ide o najlepšie dielo v jej doterajšej kariére, nie je samo o sebe nijak zvlášť veľkým úspechom. Pozitívne je aspoň to, že vie, o čom chce rozprávať, aj keď tak činí pomerne kostrbatým spôsobom. Určite nepomáha, že dej miestami kŕčovito skáče z jednej scény do scény, kde postavy náhle menia svoje elementárne motivácie a divák sa dozvedá niektoré dôležité informácie až vtedy, keď sa zápletka potrebuje posunúť. K tomu treba prirátať i občas za uši ťahajúce dialógy, či niektoré diskutabilné herecké výkony, a to nielen u politických predobrazov. Napriek tomu skutočne nejde o vyloženú prehru - neustále prelínanie s náboženskými motívmi má niečo seba, technická stránka (hudba, kamera) je prevažne bezproblémová a režisérka si dokonca v jednom momente spomenie na to, ako má vyzerať skutočne dobre nakrútená scéna. Stačí to na kvalitný film? Jednoznačne nie, ale i napriek tomu nemožno Únosu upierať určitý význam. Pod taktovkou niekoho talentovanejšieho však mohol dopadnúť oveľa lepšie a možno by mu nechýbala ani pridaná hodnota. ()

Reklama

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Upřímně: nevyznala jsem se v tom. Slovenské politické reálie jsou mi většinou neznámé a film mi je ani nedokázal vysvětlit. V přehršli postav a motivů se nepoučený divák nemá šanci vyznat. Postava propojující novinářky a její příběh je přehlídkou klišé a nepříliš věrohodných náhod. Ale za odvahu natočit film na ještě stále velmi aktuální téma bratrům Slovákům tleskám. ()

chelseaman22

všechny recenze uživatele

Jedinou chybou tohoto filmu je, že se bere přespříliš vážně. Snaží se vštípit divákovi do hlavy, že celá slovenská vláda je v područí Rittigů, Janoušků a dalších podobných násosků s valutami v kapsách. Tomu by se ještě dalo uvěřit, avšak forma zpracování je značně chaotická a neumožňuje divákovi si ujasnit, kdo vlastně pro koho kope. Ale výhodou je bezesporu to, že se jedná o první film, kde Slovenská demokratická republika je přirovnána k Tokiu ovládanému Yakuzou. 64% ()

kaposlav 

všechny recenze uživatele

Ťažko hodnotiteľné a vlastne čo mám hodnotiť? Na slovenské pomery dosť dobré a bravúrne sa vyhli používaniu mien aktérov, čo stvárňovali reálne postavy. Dobre vieme, že to je podľa skutočnej udalosti, alebo si to aspoň máme myslieť, že to takto bolo. Určite to ale takto nebolo :/. Históriu píšu víťazi, alebo tí, čo sú pri kormidle a čo sa mohlo, a malo vo filme použiť niekto isto dôsledne reguloval, alebo ináč povedané cenzuroval podľa potreby sponzora/sponzorov :) Žeby film na objednávku? Pozorný divák si všimne, že na niekoho sa kydalo hlava nehlava, aj bez dôkazov a na iného ani prd, aj keď nemá za nechtami čisto. Film isto splní účel a táto upravená pravda s podtónom antipropagandy, sa stane oficiálnou pravdou. Vlastne už aj stala....tak to chodí...Ujo Mečiar bol zlý mafiózo a ostatní sú lietadla. Milí kresťania myslíte si, že keby sa všetci držali toho vášho motta "Nech hodí kameňom prvý ten kto je bez viny" bol by to Kováč, čo by sa zohol pre kameň s čistým svedomím? Vadí mi ta manipulácia filmu s pravdou a preto šup dole jedna hviezdička. Ako neznalec slovenskej politiky a ako ten, čo chce podporiť slovenskú kinematografiu by som udelil 4*, ale to sa nestane. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Róbert Remiáš (David Hartl) podľa oficiálnych informácii havaroval v Bratislave na križovatke Karloveskej a Botanickej ulici po zlyhaní súčiastky plynového prívodu. Na kraji ulice je možné nájsť kríž ako spomienku na túto udalosť s ironickým popisom "tu sa stal skutok, ktorý sa (ne)stal", odkazujúcim na Mečiarove vyjadrenie sa verejnosti. Úder kyticou počas príhovoru, aký Vladimírovi Mečiarovi adresovala matka Róberta Remiáša (Ingrid Timková), sa stal i v skutočnosti. (Jumar)
  • V ranných fázach sa scenár pripravoval podľa predlohy knihy "Popol všetkých zrovná" Dominika Dána z roku 2007. Postupne ale vypadol detektív Richard Krauz, nasledovali ďalšie zásahy do predlohy, až vznikol úplne iný príbeh a ten tvorcovia prispôsobili skutočným udalostiam. (giaruj)
  • Tvorcovia filmu nemohli použiť skutočné mená, inak by sa vystavili žalobám od skutočných páchateľov, oslovovaní sú prevažne funkciami. Logá politických strán boli pre účely filmu rovnako zmenené. (Lucjen)

Reklama

Reklama