Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dozvědět se pravdu znamená navždy ztratit iluze. Mladá novinářka Marta najde na Nový rok v předzahrádce hlavu svého bratra, zabalenou v igelitové tašce. Strašlivý nález ji vtáhne do příběhu, ve kterém se mocní představitelé státu neštítí žádného zločinu, jen aby si upevnili pozici neomezených vládců. První rok mladé slovenské republiky je důvodem oslavy pro řadu lidí – například krále podsvětí Efendiho nebo pro Prezidenta. Jen Předseda nemá důvod se radovat. Kdysi pomohl do funkce Prezidentovi, jenže ten teď odmítne jmenovat ministrem Předsedova syna. Jak tedy hlavu státu přinutit, aby poslouchala? O několik měsíců později Prezidentova syna za bílého dne zmlátí organizovaná skupina útočníků a odvleče jej do zahraničí… Slovenský film režisérky Mariany Čengel-Solčanské je politickým thrillerem, natočeným podle skutečných událostí, jež v polovině 90. let otřásly republikou a jež mají dodnes neblahý vliv na slovenskou společnost i tamní politickou scénu. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (263)

Sany33 

všechny recenze uživatele

Keď musíte celý film manželke vysvetľovať udalosti, ktoré sa dejú na plátne a hovoriť jej kto je kto. To je asi podnet toho čo vo mne nahlodalo pochyby o tom že nezainteresovaný divák, ktorý nevie o danom období na Slovensku ani hovno, bude mať zrejme veľký problém pochopiť dej. Všetci vedia o pozadí špinavej hry mafie a politikov v 90. rokoch minulého storočia ale nikto nebol natoľko odvážny aby sa do toho oprel formou celovečerného filmu. Myslím si že senilita veľkého bána premiéra Mečiara dovoľuje vykúkanie rôžkou pre väčšinu meinstreemových tvorcov. A konečne sa aj staršia generácia ktorá tohoto fenoména našej histórie milovala sa dozvedela čo to bolo za sviňu. Pre mňa bol film priemerný s priemernými hereckými výkonmi ale pre nezainteresovaného diváka to je úplný nezmysel a zlátanina akcie a vaty a pre to sa v tomto smere odzrkadľuje aj moje hodnotenie. 25% ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Scenár sa pripravoval dlhé roky čo je úplne logické, lebo téma zasahuje do spoločensko-politickej traumy spred 20-tich rokov. Znalosti vtedajších pomerov a skutkov sú pre diváka, sledujúceho tento film, veľkou pomôckou, Azda sa mi podarí stretnúť diváka, ktorý udalosti nepozná alebo ho nezaujímali, aby mi vedel povedať, či bol pre neho film dostatočne zrozumiteľný. Napriek dlhému vývoju filmu sa nemôžem ubrániť dojmu, že balansuje na hranici doku-drámy, čoho sa tvorcovia chceli vyvarovať, ale nepodarilo sa to. Určite je to aj tým, že režisérka nemá skúsenosti s podobnou tématikou, nehovoriac o politickom thrillery. Taktiež mám výhrady voči preexponovanému slovníku plnému vulgarizmov, myslím, že samotná téma je dostatočne drsná, že to nebolo potrebné. Z tohto pohľadu je prehnané hovorené slovo u niektorých hercov, ktorým vďaka slangom a nedobrej artikulácii nebolo niekedy rozumieť. Bohužiaľ, tento fenomén sa udomácńuje a platí aj pre iné slovenské ( aj české ) filmy. Našťastie pozivíva filmu prevažujú, niektoré scény sú natočené veľmi profesionálne, úplne ma dostala celá sekvencia Robového atentátu. Celkovo bola kamera na dobrej úrovni, hudba navodzovala temnú atmosféru, strih umne dynamický. Herecké obsadenie na jednotku, najviac však dominovali démonicky skvelí Dano Heriban a Milan Ondrík. Z Ondríka rastie veľká hviezda, v každom náročnejšom filme presviedča o svojom talente ( Eva Nová ). Snímok Únos je v celkovom ponínaní nadpriemerný film a jeho odvaha je pre našu spoločnosť veľmi potrebná. ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Za Hanákovu slovenštinu bych naopak hvězdičku ubral, překvapením pro mě byl Maroš Kramár, s kamenným skichtem a zdviženým obočím odehrál hlavního polistopadového politického slovenského mafiána bravurně. Po obrazové stránce vynikající, ale dějově je ten film tak rozbředlý, že subjektivně má tak dvě a půl hodiny. Je pomalý, chtělo by to alespoň nějakou akci. A proč by vlastně nemohl mít 75 minut? Nebo z něj udělat minisérii. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Téma skvělé, zpracování průměrné...průměrná režie i scénář, mizanscéna jakžtakž, i když si to devadesátkové bratislavské retro dovedu představit ještě mnohem autentičtější, silně problematický je ovšem casting - vůbec nechápu, jak postavu Vladimíra Mečiara může dostat Maroš Kramár, který (mimo to, že prakticky vůbec neumí hrát a zvládne maximálně part krále v nějaké pohádce) není s Mečiarem ani trochu typově podobný (v jeho roli bych si dovedl představit kupříkladu Andreje Hryce), dokonce do své role nezahrnul nic s typicky mečiarovské dikce, ani verbálního či neverbálního projevu...postava Ivana Lexy má alespoň ty jeho autentické brýle...rozhodně nejsilněji působí herecký projev Milana Mikulčíka v postavě sveřepého kriminalisty... ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Nejsem úplný mimoň, který by se nezajímal o dění v okolních zemích, ale takový přehled, abych se dokázal orientovat v tomhle filmu tedy nemám. První polovina je tedy prakticky nesledovatelná, pak mi došlo, že bude lepší to brát jen jako politický thriller a bylo to lepší. Řemeslně dobře odvedené, herecky ovšem slabé a dějově zajímavé opravdu jen lokálně. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Náklady na film boli približne 1,35 milióna eur, z čoho dve tretiny pokryl Audiovizuálny fond a príspevky z RTVS a jednu tretinu rozpočtu dofinancovali súkromní podnikatelia. (Sufferer)
  • Róbert Remiáš (David Hartl) podľa oficiálnych informácii havaroval v Bratislave na križovatke Karloveskej a Botanickej ulici po zlyhaní súčiastky plynového prívodu. Na kraji ulice je možné nájsť kríž ako spomienku na túto udalosť s ironickým popisom "tu sa stal skutok, ktorý sa (ne)stal", odkazujúcim na Mečiarove vyjadrenie sa verejnosti. Úder kyticou počas príhovoru, aký Vladimírovi Mečiarovi adresovala matka Róberta Remiáša (Ingrid Timková), sa stal i v skutočnosti. (Jumar)
  • Tvorcovia Únosu majú prvenstvo v tom, že veľkú a pritom stále živú politickú kauzu ešte žiadni filmári pred nimi do kín nepriniesli. Pustili sa do nej napriek tomu, že právnici ich vyzývali k opatrnosti. „Nakrútiť Únos bolo peklo, nemal som veľa spriaznených duší,“ hovorí producent Milan Stráňava. „Až som začal pochybovať, či má oň niekto záujem. Audiovizuálny fond bol dlho jediný, kto k Únosu pristupoval ako k filmu a nezaoberal sa ním ideologicky. Ostatní partneri sa pripojili až neskôr a aj to veľmi opatrne.“ (Raccoon.city)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno