Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Továrníkova dcera se po nehodě na horském výletě převlékne do vypůjčených šatů a je považována za majitelku hostince... Velmi nepovedený film. Jediná větší role Zdeny Kavkové, hvězdy němých filmů a manželky režiséra Svatopluka Innemanna, ve zvukové éře. Za okupace patřila herečka do malé skupiny filmařů, kteří aktivně spolupracovali s okupanty. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (16)

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že se jedná o film z počátku zvukové kinematografie, dávám mu tři hvězdičky. V tomto filmu především vystupuje v popředí předčasně zesnulý Josef Rovenský, v němž jsme záhy ztratili skvělého komika se svérázným, ale milým způsobem humoru (viz film Funebrák a řada dalších). I ten na kvalitě přidává. Svatopluk Innemann se záhy ve zvukovém filmu ztrácí, řízení mluveného projevu herců je u něho takřka amatérské. Lída Baarová zde prakticky začínala, sice s jistotou, ale i ona se ztrácela v afektované řeči, které se v pozdějších filmech jen zvolna zbavovala. Fanda Mrázek byl vždycky stejný a Mirko Eliáš ostatně taky. Do milovnické role se vůbec nehodil, vypadal o generaci starší než Lída. Film byl jistě natočen pro nádherné scenérie Vysokých Tater, které se tak přiblížili lidem, kteří toho v životě mnoho nenacestovali. A herecké hvězdy tu prožili příjemný relax. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Na tomhle dnes už jen velmi stěží obstojném, nelogickém a neuvěřitelně hloupém melodramatu, není co obdivovat a už vůbec ne působení pozdější kolaborantky Kavkové, Innemannovi manželky, která si ostatně zahrála ostatně jak bylo zvykem (a jak je zvykem stále) v několika jeho filmech. Jedna hvězdička patří tamní přírodě viz okolí Štrbského plesa a ta druhá za skutečnou lidskou maminku Ludmilu Babkovou (která vždy v podstatě hrála sama sebe), která se později obejvila ještě ve dvou filmech ve Švadlence opět se svou dcerou... ()

Reklama

troufalka 

všechny recenze uživatele

Film, který je mnohem zajímavější dobou vzniku a hereckýn obsazením než dějem. Technická kvalita je zhoršená ve zvuku i v obraze. Výrazný a nepřehlédnutelný je Ferrdy Víšek, který má Buriana okopírovaného k dokonalosti. Marvan dostává poměrně málo prostoru, stejně jako Theodor Pištěk, který je spíš takovým okořeněním. Lída Baarová oproti tomu dostává prostoru dost, ale neumí ho správně využít, působí spíš toporně. Zato si zahrála po boku své maminky Ludmily Babkové. K vidění jsou herci z éry němých filmů. Neužijeme si ani příliš horské atmosféry, většina děje se odehrává v interiérech. Převedení divadelního scénáře do filmové podoby se příliš nezdařilo, dnešního diváka toto dílko asi příliš nenadchne. ()

Skunkiee 

všechny recenze uživatele

Trochu přehnaná komedie která dnes funguje snad jen na LSD. jelikož jsem ho nepožil, bavil jsem se asi z poloviny. Film dost těží z groteskového humoru němé éry, jakoby si tvůrci se zvukem neuměli poradit. Zvlášť dialogy jsou místy dost debilní, ještě že to zachraňuje sexy Liduška Baarová a nádherná příroda Tater.Přemýšlet nad tím proč se chata na Popradském plesu jmenuje U divoké krásy a proč je na ní čerpací stanice, nebo nad tím proč hrdinové seběhnou od vodopádu Skok o 1000 metrů níž a 10 kilometrů dál během několika vteřin, asi nemá smysl. nejvíc mě ale irituje podivná postava domovníka či co to je, která naprosto bez návaznosti a nejmenší logiky KURVÍ celý film. Snaží se napodobovat Burianův humor a jeho žvatlání tak ubohým a trapným způsobem, že je to spíš k pláči. Film jako celek má smysl dnes už asi jen pro fajnšmekry, kteří mají zájem o staré české filmy. Přes všechna tato negativa bylo pro mě sledování tohoto snímku příjemným zážitkem, proto trochu v rozporu se sáhodlouhou kritikou filmu uděluji 4 hvězdičky. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Neskutečně svěží filmový zážitek roku 1932, to je Šenkýřka "U divoké krásy". Celá ta poetika odpovídá předchozí filmové sérii Skružného nebo podle Skružného (tentokrát byla předlohou Skružného divadelní hra Románek na horách z roku 1918), který od roku 1921 stabilně spolupracoval s Innemannem a Kavkovou-Innemannovou. Šenkýřka je takto de facto vyvrcholením jedné éry, která přirozeně překlenula němý a zvukový film. Novinkou v této zaběhnuté spolupráci je tehdejší začátečnice Lída Baarová, komik Fanda Mrázek a hudební skladatel Jára Beneš. A zatímco Baarová je skvělá ve své neotesanosti, hraje neskutečně barvitě a celkově je radost na ní pohledět, Fanda Mrázek s humorem sobě vlastním neodolatelně interpretuje slova Jarky Mottla Když tě něco bolí, tak vem' to holí. Jako zážitek je to naprostá paráda, z historického hlediska jsou pak nedocenitelné horské exteriéry a role Burianova imitátora Ferryho Víška a maminky Lídy Baarové Ludmily Babkové. Samozřejmě kopie vysílaná na CSFilm je z příšerného ořezu, který film ničí k nepoznání. ()

Zajímavosti (2)

  • Filmovanie prebiehalo na Štrbskom a Popradskom plese vo Vysokých Tatrách. (dyfur)

Reklama

Reklama