Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1971. Čerstvý absolvent vojenské základní služby Stanislav Pekárek nastupuje jako řidič ČST. Brzy se otrká a vyráží na první exteriérové natáčení, kde získává přehled o názorech a fungování umělecké „sebranky“, ale i principech socialistické ekonomiky. Následné šmelení benzínových talonů se mu stává osudným. Státní bezpečnost na něj má háček a Pekárek podepisuje spolupráci. Má to i své výhody, sen o automobilu Volha je na dosah. (Česká televize)

(více)

Recenze (158)

Binne 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Češi jsou velmi špatní na jakékoli moderní filmy všech žánrů. Co nám jde povětšinou relativně dobře jsou dobové snímky popisující naší vlastní historii, lehce depresivní filmy nebo filmy z doby před rokem 89. První díl minisérie "Volha" je poměrně překvapením z hlediska hereckých výkonů. Přijde mi, že herci přehrávají podstatně méně, než v minisérii "Devadesátky", kde to bylo místy nesnesitelné. Scénář je relativně jednoduchý a smysluplný, karty jsou přesně rozdány a každá scéna mapuje charakter hlavního představitele - Stanislava Pekárka. Jediné, co mi upřímně velmi vadilo a kazí to celkový dojem je kamera, která je velmi kýčovitá. Vyvolává retrospektivní dojem pomocí archivních záběrů, zrnitého efektu apod. v závěru to působí lacině. Poměrně trefný je znázorněný charakter doby, kdy národní zábavou byl sex a alkohol (protože co jiného se dalo dělat?), nicméně opět je příběh silně přetažený za vlasy. Je ovšem sympatické, že se tvůrci snaží ukázat veškeré aspekty tehdejší doby (všudypřítomnou šmelinu, zcela normální a společensky přijatelnou nevěru, sex ale i proces před potratem, přístup funkcionářů a prospěchářské smýšlení). ()

j.sorensen 

všechny recenze uživatele

Neurazí ani nenadchne, voe sem přestal vnímat po 10 minutách. Ale co mě zaráží, že v posledních x filmech a seriálech, nám autoři vnucují fakt, že tady byl snad každej druhej estébák. Ano, bylo jich hodně, ale určitě jich bylo víc mezi komediantama, než jejich řidičema. A geislerka mi ani nevadí, divný... ()

Reklama

Rockerman

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Hodnotit budu až na konci, ale zdá se, že režisér Pachl dobře vystihnul dobu začínající normalizace, která se stala druhou nejtemnější dobou za vlády komunistů a v mnohém byla ještě horší, než v padesátých letech (to je ta top doba). V padesátých letech se sice hojně zavíralo a popravovalo, ale tehdy se tak dělo z větší části proto, že spousta lidí uvěřila v ten komunistický nesmysl a ty soudní procesy brali jako nutnost očištění od nenáviděné buržoazie. V sedmdesátých letech už v komunistický ráj na zemi nevěřil nikdo a věznění, šikanování a fízlování lidí se dělo jen z kariéristického důvodu. První díl solidní, uvidíme jak se nám agent Volha projeví dále. ()

topi80 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Rozumím. V době, kdy současný režim začíná stále více připomínat ten normalizační (a v nejedné věci už ho dokáže svou absurdností i překonávat), je potřeba natočit seriál, který na nás udělá bububu, ukáže nám 70. léta přesně tak, jak je žádáno, aby si ti, kdo je nezažili, mysleli, že vypadala, a přivede nás k uvědomění, v jakém to ráji dnes žijeme a jaké světlé zítřky nás čekají. Ukáže nám Československou televizi (předchůdkyni dnes neméně režimně uvědomělé České televize) jako rejdiště jednoho disidenta vedle druhého, kteří na komunisty nadávali od rána do večera, jenom těch pár zlých soudruhů jim ten jejich masivní odboj kazilo. Především mládeži tedy ukážeme přesně taková 70. léta, jak chceme, aby si myslela, že skutečně vypadala (v naději, že si nepustí žádný skutečný film z téže doby). Scénář je jedna velký nesmyslná slátanina. Hlavní hrdina říká na potkání každému "woe", a to i budoucímu šéfovi na pohovoru, kde žádá o práci. Navíc, "woe" opravdu nikdo neříkal, říkalo se "vole" a i to se říkalo v partě stejně naladěných. Jestli někdo říká "woe" dneska, to nevím, nikdy jsem to neslyšel, ale určitě by to bylo dobré poznávací znamení, že dotyčný je ultradement. Což si ale myslím především o autorovi tohoto díla. A takových pitomostí dokázali tvůrci dát už do prvního dílu seriálu nepřeberné množství. Kde naopak seriál boduje, to je dokonalá retrostylizace, která ještě mnohonásobně převyšuje Vyprávěj. Vidíme nejen opravdu vymazlené interiéry, ale též exteriéry (třeba starou benzinovou pumpu), vozový park, který je tentokrát i správně oprýskaný, a v neposlední řadě dobové oblečení. Na poli tohoto dokumentárního pásma, které nás vizuálně zavede do dob minulých (byť hodně stylizovaně) nám po obrazovce běhají i nějaké postavy a dělají úplně nesmyslné úkony a vedou ještě nesmyslnější dialogy. Na druhou stranu, pár situací bylo opravdu zábavných. Odstrašující je "herecký výkon" nesnesitelně přehrávajícího Kryštofa Hádka, který asi každého, koho retro až tak nefascinuje, donutil sáhnout po ovladači. Celkově vzato, kdyby se to udělalo jako absurdní komedie s hlavním hrdinou idiotem, bez zbytečného vychovávání a moralizováním, mohlo to fungovat. Přesto ale jsem zvědavý i na další díl. ()

Wolfsmadchen 

všechny recenze uživatele

Pamětnice nejsem, na sametovou revoluci jsem koukala ještě z kočárku, ale moje maminka samozřejmě pamatuje. U seriálu Vyprávěj si spolu s jejím výkladem užíváme zajímavé příběhy. Volhu jsme protrpěly celý první díl a tím náš zájem o seriál hasne. Zbytečně mnoho vulgarit a příliš mnoho společenského marasmu, bez špetky něčeho hezkého. To opravdu nemáme zapotřebí. ()

Galerie (54)

Zajímavosti (1)

  • V závěrečných titulcích je jako Stavný z OPBH uveden Jiří Bálek, správně má být Jiří Bábek. (JSy)

Reklama

Reklama