Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rok 1971. Čerstvý absolvent vojenské základní služby Stanislav Pekárek nastupuje jako řidič ČST. Brzy se otrká a vyráží na první exteriérové natáčení, kde získává přehled o názorech a fungování umělecké „sebranky“, ale i principech socialistické ekonomiky. Následné šmelení benzínových talonů se mu stává osudným. Státní bezpečnost na něj má háček a Pekárek podepisuje spolupráci. Má to i své výhody, sen o automobilu Volha je na dosah. (Česká televize)

(více)

Recenze (159)

a-ja odpad!

všechny recenze uživatele

Jo, za každým slovem vole, včetně chvíle, kdy jdu žádat o místo. Hnusný a uřvaný Melíškový fakt museli všichni padat k nohám, určitě. Atmosféru to nemá žádnou, Hádek přehrává, jak kdyby hrál o zlatou tělku, navíc je jeho postava fakt trapná. Ženský si sice v tý době malovaly výrazné oční linky, ale určitě nechodily zmalovaný jak levný kurvy. Střihy ze starých dokumetů trapný  - a tím, že si berou ´do huby´ televizní klenot Taková normální rodinka, to dojebali total, takže ani tu jednu hvězdu za občas dobrou dobovou hudbu. ()

kingik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Soudruzi zakázali uvědomělému Honzovi Hamrovi kamarádit se se Standou Pekárkem. Vždyť je to nestoudný floutek, co oplodnil soudružku umývačku nádobí, s inkognito estébáky hraje biliár o peníze v hospodě čtvrté kategorie a takový živel vozí umělecké pracovníky z ČST. No, jestli tento mladík nechce skončit s šíleným kádrovým posudkem a doma mu pak bude za trest nařízeno sledovat v nově  pořízené televizi všechny normalizační výplody sedmdesátkové doby, bude muset donášet. Podpis spolupráce s StB je pro něj jediným východiskem. Parodické vyznění není na škodu. Retro seriál s antihrdinou v hlavní roli chce totiž nabourat dosavadní upjatý obraz dob dávno minulých. Většina první epizody má základ v úsměvném vyznění, načež padají hlášky a vtipkuje se ostošest. A kdo hledá souvislý a dramaticky gradovaný děj, tak vlastně nic takového nenajde. Nějaký dramatický úsek/náznak nastoupí až na závěrečných pár minut, kdy se náš konsternovaný hrdina dostane do spárů dvojice tajných mužů své doby. Kryštof Hádek je pro roli jako zrozený. Umí vtisknout své postavě humornost i nadhled, zajímavě nejednoznačný postoj k složitě politicky orientované době, zároveň mu nečiní problémy být vyplašeným mladíkem, když na něj udeří obávaná instituce. Jeho existence v tlaku a tísni doby se neobešla bez dalších přihrávajících i zlehka přehrávajících herců. Klára Melíšková jako jeho máti určitě nepředstavuje vzor socialistické ženy. A vůbec většina žen plní roli sexuálních objektů, jejichž hlavním úkolem je na potkání roztahovat nohy. Televizní pracovníci nezřízeně popíjí cestou na místo natáčení, nečiní jim problém v reportáži o dělnické třídě použít kompars a také vedou protisocialistické řeči. A tak se Standovi Pekárkovi otevírají nové obzory. Bude buď muset smýšlet třídně a (u)vědomě(le) práskat na své spolupracovníky, nebo se navždy rozplyne jeho sen o luxusním vozidle své doby. Kariéra práskače se rozjíždí v kvalitní retro výpravě, s kvalitní hereckou osádkou a svébytným režijním přístupem Jana Pachla. 9/10 ()

Reklama

Mlle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Já bych řekla, že se nám tu ve druhém a dalších dílech může rozvinout slušný příběh bezpáteřního primitiva, který bude pro kus žvance, vlastní poklepané ramínko a nějaký ten jednorázový sex pod poličkou s Broňama schopen naprosto čehokoliv. Ale souhlasím s tím, že čekat na takové zajímavé rozuzlování je zatím spíše utrpením. V seriálu se skutečně nenachází nikdo, komu bych jako divák mohla fandit nebo s kým bych chtěla spoluprožívat jeho pocity. On taky moc žádné pocity zatím nikdo neprojevil a asi je nemá ani v rejstříku. Smutný fakt nicméně je, že jsem jakožto dítě v prestižním souboru České filharmonie zažila jak firemní a zájezdové řidiče tak lidi od filmu (tehdy TV) a obé bylo opravdu podobně nechutné a nezáživné, jak je v seriálu zatím vyobrazeno. Jedna z hlavních přednostní tohohle podivného režimu, proslulého především nevýhodami, byla, že když člověk chtěl, podobným lidem se mohl bezproblémově vyhnout. Byl to tehdy mimo jiné i jeden z důvodů, proč se chodily studovat vysoké školy… Aby se člověk s nevzdělatelnými burany nemusel setkávat v práci. Představte si tu siauci, že vás škola dostane mezi úplně jiný typ lidí a s podobnými „Hádky“ se už nikdy v životě nepotkáte. Za komunismu nejen možné, ale samozřejmé (ne že by vás to spolehlivě ochránilo před jinými problémy na pracovištích… ). Dnes před podobnými blbečky ve firmách nemožno uniknout, jejich voe/voe (tehdy i mezi burany naprosto okrajová záležitost, nutno podotknout!!!) zní často z manažerských pozic… Ještě bych se zastavila u té detailní reportáže z kyretáže – co nám tím básník chtěl říci? Tohle si možná tvůrci mohli opravdu odpustit, působí to už jako lovení seznací a snaha šokovat za každou cenu. ()

EllienPM 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Perfektní. Otevřenost socialismu, dávkovaná měrou vrchovatou v odpovídajícím, uvěřitelném a propracovaném retro-dokumentárním podání. Šukalo se všude, v závodních jídelnách, skladech, šatnách. Dneska? Žádná závodní kuchařka s rozepnutou zástěrou - dneska si prostě žvanec nechávají posílat anonymním kurýrem do ofisů a místo do výstřihů čuměj do mobilů. Tohle retro bude čím dál hodnotnější, a přitom to není tak dávno... Nesouložte s chlapama - není to náhodou navádění k lesbismu? Marie Ludvíková, Eliška Křenková a Aneta Krejčíková jen završují bezvadné obsazení. Těším se dál. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S těmito retro filmy ve stylu Vyprávěj se setkávám docela rád. Není to ani tak kvůli uslzeným vzpomínkám na zaprděný socialismus, ale spíše kvůli připomínání si míst či věcí, které mne jako dítě Dr. Husáka obklopovaly. A jelikož si ještě dost pamatuji, je docela náročné mne takovým počinem nadchnout, protože nacpat do ulice Spartaka, Svodvácu a Carevnu dnes díky klubům veteránistů zvládne i nešikovnej režisér, ale udělat dobově vybavený byt či dokonce pracovnu STB nebo nějaký podnik je už kumšt. Přeci jen od těch dob uteklo šedesát let a ty krámy tehdejší dobové výbavy bytů a kanceláří či oblečení doma nikdo neshovává. Ačkoliv tu byla značná snaha dát tomu dobovej feeling, přesto bylo vidět, že si sami tvůrci nebyli jistí dostatkem artefaktů a tak je seroš doplněn původními černo-bílými záběry. Já nevím jak vás, ale mně tohle vždycky rušilo. Je to prostě nesourodá směs uměle nalepená an sebe a to že je z té doby absolutně nehraje roli. Možná kdyby seroš nebyl barevný... Pak by to tam možná zapadlo. Herecké výkony jsou fajn, Hádek s páčem a kotletama je docela úlet .-). Ale jsou tam lepší dobové typy .-). Nevím jak v ČST, ale docela pochybuji, že by se na jiných pracovištích tak intenzivně souložilo jak nám film předhazuje. Stejně tak všudy přítomná propaganda v podobě různých transparentů a cedulí... Přišlo mi tam toho skoro moc. A všeho moc škodí. Trochu to prostě smrdí tím, že nám tvůrci udělali seroš ze socíku podle knihy a aby to bylo echt, to socialistické tam dost koncentrovali. Až tak moc, že je to skoro na hraně. Když už ke konci divák začne zívat, vstupuje do hry STB a je to smutné, ale až ta tomu dodala jakousi šťávu. Právě díky těm dvěma kafkám jsem koukal na další díl. Dávám zatím za 3 šťouchy tágem. * * * ()

Galerie (54)

Zajímavosti (1)

  • V závěrečných titulcích je jako Stavný z OPBH uveden Jiří Bálek, správně má být Jiří Bábek. (JSy)

Reklama

Reklama