Režie:
Jan PachlScénář:
Jan PachlKamera:
Marek JandaHudba:
Michal PavlíčekHrají:
Kryštof Hádek, Tomáš Jeřábek, Aňa Geislerová, Klára Melíšková, Stanislav Majer, Eliška Křenková, Jiří Lábus, Jiří Dvořák, Bohumil Klepl, Martin Pechlát (více)VOD (1)
Epizody(5)
-
FOXTERIÉRY (E01)
-
HULIZA (E02)
-
TEL-EVÍZE (E03)
-
MAESTRO (E04)
-
BALBA (E05)
Obsahy(1)
Standa Pekárek má v životě tři přání: řídit volhu, jezdit pro redakci humoru a lidové zábavy a vozit Goťáka. Pětidílná minisérie Volha je adaptace stejnojmenného románu Karla Hynie napsaná neobyčejným, bizarním a přesně odposlechnutým jazykem. Lze ji vnímat jako svéráznou historii Československé televize s řadou neuvěřitelných, i když reálných „historek z natáčení“. Současně je však portrétem svého hlavního hrdiny – omezeného egocentrika, který vyniká ve vymýšlení drobných podvodů a triků – jak si nakrást benzín, zfalšovat počet ujetých kilometrů, podvést manželku, zbavit se konkurence. Logicky se pak stává rovněž spolupracovníkem StB (s krycím jménem Volha), který bez jakýchkoliv výčitek svědomí donáší na všechny své spolupracovníky a pasažéry. (Česká televize)
(více)Videa (3)
Recenze (248)
Budu lehce spoilerovat. Seriál jako takový byl fakt podařený a bavil jsem se. Vymazlené postavy, ať už hlavní Standa Pekárek v podání skvělého Kryštofa Hádka, tak i vedlejší. Celý seriál měl správné grády a fajn směsku humorných hlášek i scének k zamyšlení, jak se nám tu vlastně žilo. Jediné co mě mrzelo, byl poslední díl, který mi přišel takový trochu přehuštěný informacemi, až působil jako moc rychlé ukončení. Skoro si to zasloužilo rozdělit do 2 dílů. 1 ještě trošku zaměřit na komediální výjezd do Vídně a o tom jak to tam chlapi čecháčkovsky ochcávali. No a v posledním díle dát trochu prostoru k vysvětlení, jak se která z postav ke svému korýtku dostala. Hlavně STB hošani a taky lidi z opačné strany barikády. Tak to byl takový přepálený rychlý finiš. Škoda ho, protože jinak byl celý seriál skutečně parádní stylovka. Třesu šéfe. ()
Čekal jsem víc. 1) Minisérie je herecky dobře obsazená, herci vcelku přesvědčivě zobrazují příslušné postavy a charakterové typy. Stejně tak reálie, pokud si pamatuji, odpovídají době (s vyjímkou odbavení na hranicích při cestě do Vídně, tam bylo pár nesmyslů). Dobová atmosféra je výstižná. Scenárista a režisér 45letý Jan Pachl si dal záležet na hodnověrnosti prostředí, tím spíše, že poměry vzhledem ke svému věku sám nezažil._____ 2) O to více pak mrzí, že si neuhlídal i fabulační stránku. Jak píše komentátor Verbudrak (odpad): Problém tohoto seroše spočívá v tom, že se zde veškerá péče vyplýtvala na rekvizity... a na filmovou práci už tak nějak nezbylo. Především postrádám děj - zápletku, katarzi a takové věci. Seznam Hynieových vzpomínek zní atraktivně a lákavě, ale tvůrci jakoby zapomněli na to, že filmem sdílený zážitek musí mít jiné parametry, než obsahuje osobní vzpomínka. Celé to zní jako zajímavé vyprávění pamětníka, ale ne jako atraktivní film. Vidíme spíše jen popis stavu, jakési živé obrazy, jejichž úkolem je ukázat děj. Divák ho vidí, ale neprožívá._____ 3) Moc mě neuspokojuje ani režijní práce, hudba a dramaturgie - první a poslední díly byla dost nuda, zejména dost odbytý konec. Změna režimu nabízela spoustu zajímavých zvratů v osudech, které byly jenom naznačeny během několika minut._____ 4) Na rozdíl od zcela lživých (ale krásných) Pelíšků či seriálu Vyprávěj, kdy milosrdná paměť otupila hořkost zážitků a ponechala jen milé neurčité a především dnes už nebolestivé vzpomínky, poskytuje Volha realistický vhled do poměrů. Tak nějak to fakt bylo, mohu potvrdit._____ 5) 40letý Kryštof Hádek odvedl, jak je u něj dobrým zvykem, fantastický výkon při stylizaci své postavy. Jeho Pekárek má své, chtělo by se říci, až kladné stránky. Jeho názorový svět se teprve postupně utváří v souladu s jeho zážitky. I on potřebuje trochu dozrát, aby byl vzorovou ukázkou dobového šmejda, do jakého plně dorostl v posledním díle._____ 6) Co říci? Najedl jsem se, ale moc jsem si nepochutnal._____ 7) Výstižný koment: Marigold****, rikitiki*****._____ 8) Sapér Vodička říká Švejkovi, že se sejdou po válce U Kalicha. Já říkám vám: sejdeme se U Klokoně. ()
První díl jsem překousla jen tak ze zvědavosti. Nechtělo se mi věřit, že to takhle chodilo, že tohle už bylo fakt hodně za hranou. No, pár známých včetně rodinných příslušníků mi ale potvrdili, že to takhle skutečně bylo včetně té kontroly podprsenek. Hádkovi už Pekárka nikdo neodpáře. Stvořil skutečně hnusnou figuru. ()
Viděl jsem první díl při tv premiéře a stačilo. Někdy si říkám, že kdyby nebylo komunismu, neměla ba česká televize co točit. Záměrně přehnané, prestrelene a hozené do absurdity, což bohužel spousta lidí vzala vážně, hlavně v diskuzích po prvním díle. Jasně, že se dřív (hlavně některým) nežilo nejlíp, ale aby při potratové komisi řvali, že nemá souložit s chlapama...to je jen jeden příklad nepovedené nadsázky za všechny. Mimochodem, všimli jste si, kolik lidí v těchto seriálech nadává otevřeně na minulý režim...nahlas, bez obav a podobně? Pomalu to vypadá, že celý národ byl proti. 😂 A nejvíc mi bylo líto toho dítěte... který rodič ho pro to natáčení půjčil? Z toho nadávání a řevu muselo mít solidní šok...tomu říkám tv zvěrstvo. Pobavila mě jen závěrečná Hádkova reakce. Je smutné, že tohle vzniká z koncesionářských poplatků. A ano, vulgárnost je zbytečná...s tímhle chováním by se totiž tenhle týpek nestal ani řidičem ještěrky, natož řidičem televize. ()
Éra normalizace v pětidílné zkratce. Poměrně věrné zobrazení toho husákovsko-brežněvovského marasmu. Veřejnoprávní televize konečně začala splácet resty tkvějící v tupém následování ostalgických nálad a natočila Anti-Vyprávěj - konečně přestala točit o šedavém bezčasí normalizace v ostalgických pastelových barvách! Škoda jen, že tvůrci nenašli odvahu natočit Volhu ne jako retro komedii, ale coby temné normalizační drama typu Pout... PS: Standa ,,Třesu, šéfe" Pekárek je dokonalý prototyp oportunisty (z dramatického hlediska antihrdiny), tedy jeden ze základních typů českého národního povahopisu...a že takovýhle Standů tahle země měla a má... ()
Galerie (297)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
![Volha - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/167/396/167396472_921cbf.jpg)
Zajímavosti (34)
- Dramaturg a střihač Petr Pauer strávil téměř dva roky hledáním archivních filmových a zpravodajských materiálů, které v příběhu kombinují záběry natočené štábem režiséra Jana Pachla. (Česká televize)
- V závěrečných titulcích je jako Stavný z OPBH uveden Jiří Bálek, správně má být Jiří Bábek. (JSy)
- Příslušníci Státní bezpečnosti jezdí v seriálu automobilem značky Lancia Beta. (HonzaBez)
Reklama