Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cheryl dostane od tajemného muže lístky na film do nově opraveného gotického kina a vezme s sebou kámošku Kathy. Z diváků se tam ale postupně stávají vraždící monstra. (Netflix)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (186)

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, který stojí na straně příznivců hororového žánru, nikoliv přihlouplých filmových hrdinů, což dává najevo neustálým pomrkáváním a náznaky, pro ty, kdo již nějaký ten horor viděli. Vtipně byly vybrány oběti (arogantní černoch, rozhádaný pár, nevidomý muž), z nichž větší část sleduje horor bez patřičné úcty a následně jen s krajní neochotou přijímá roli aktivního účastníka absurdně ultra-drastického dění. Nedokázali si vychutnat film, tak si film vychutná je. K definitivnímu průniku zla do dosud normálního světa dochází symbolicky po protrhnutí promítacího plátna. Krom zapojení do cinefilních her s dvojí realitou se nabízí také ošemetnější výklad anti-náboženský (promítací kabina jako „místo“, kde lidé v nouzi hledají spásu – marně) anebo si zkrátka můžete užít výborné (ve smyslu nechutné) masky, punkový soundtrack a těžce brakový závěr. Hezky z pohodlí a bezpečí domova. Dokud se vám něco nezakousne do krku. 65% Zajímavé komentáře: Mr.Apache, kitano ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Strašidelné to sice není ani trochu (je samozřejmě otázkou, jestli mělo být a jestli to filmu vůbec vytýkat), děj je plný nelogičností a postavy se někdy chovají dementně až hrůza, a samotný závěr je megatrapný, ale je to prostě výborná sranda, která mi hodně sedla - soundtrack nemá chybu, stejně tak všechny ty masky dělané pěkně po staru, a celkově to je hodně zábavná jízda, která uteče jako nic. Dodávat k tomu cokoli dalšího netřeba, nota bene když už vše bylo řečeno v dokonalém textu z Festivalu otrlého diváka, který ČSFD ochotně vykradla, jak má ve zvyku. ()

Reklama

Sabrewulf 

všechny recenze uživatele

V dětství to byla jedna z mých srdcovek, ale po letech je z toho studená sprcha. Jasně, už tehdy jsem tak nějak podvědomě dokázal trošičku rozlišit to, že Démoni a Pátky 13tého nepatří mezi stejnou kvalitativní sortu jako třeba Věc nebo Moucha, ale pořád jsem teď očekával aspoň neškodné béčko. S hrůzou jsem zjistil, že to nemá daleko k braku. Začnu nejprve pozitivy. Masky a gore jsou parádní, o tom žádná. Ty démonské ksichty působí odporně a strašidelně pořád. Hudba taktéž suprová, nejen songy ale i původní theme. A do třetice - strašně moc mě fascinuje koncept, prostě ta základní dějová kostra nalákaných lidí do uzavřeného kina, ve kterém jede film v "real time" módu. Nic objevného, ale rozhodně ne tuctové. A za to jsou všechny ty hvězdy. Jenže pak je tu něco, co celý film totálně pohřbívá. --- Herci. Jako já nevyžaduju nutně v hororech výkony Džeků Nicholsnů a Toníků Hopkinsů, ale naprosto ochromen jsem zůstal při zjištění, že tady se hraje na úrovni filmů Bruna Matteiho. Pokud jste někdy viděli nějaký z jeho "skvostů", pak víte, že sledování herců v jeho filmech už přímo fyzicky bolí, či minimálně vyvolává salvy smíchu. A to je přesně tady -  typ hraní, kdy herci všechny úkony dělají jakoby na povel. Za zmínku stojí třeba hádka feťáků kvůli rozsypané droze. Za naprostý herecký koncert však považuju scénu, ve které hlavní hrdinové hledají jiný východ a narazí na místnost někde na půdě, kde jsou jen samé zdi. Statický záběr - chlapi stojí uprostřed scény, ženské rozeseté po okrajích. Beze střihu následuje toto: Hlavní hrdinka naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit, druhá ženská naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit, třetí ženská naběhne doprostřed a "na povel" začne hysterčit. Grandiózní. Celou tu ochotničinu pak ještě několikanásobně umocňuje naškrobený dabing/postsynchrony tolik typický pro osmdesátkové italské horory, kdy je ta angličtina pronášena s extrémně uhlazenou artikulací a bez jakýchkoliv ruchů jako echo apod. ("Dímns, instruments of ívl"). Těšil jsem se aspoň na kombo "motorka - katana - Accept", přičemž taková kombinace snad ani nejde pokazit a přece - namísto toho, aby scény byly uzpůsobené písničce, ve výsledku je to jen, jakoby jste si do libovolné akční scény v jakémkoliv filmu pustili libovolný nářez a čekali, jestli se něco z toho chytí. Navíc tam není ani žádná odezva ve stylu: seknutí - ruka pryč, seknutí - hlava pryč... Namísto toho jen máchání katanou zblízka. Ta scéna, na kterou jsem se prakticky celé roky těšil, mě zklamala neskutečně. Kdyby byl song alespoň celý, jenže on je nevhodně utnutý fade outem při kytarovém sóle, což je k danému dění na obrazovce tak brutálně mimo, až jsem se zařezával do křesla. Studem samozřejmě. Pak tu máme i hloupoučké chování postav, např. feťáci vlezou bočním vchodem do kina, dojdou k hlavnímu vchodu a když vidí, že se tam dělo něco nekalého, řeknou, že musí najít východ ven a jdou hledat všude možně, jen ne tam, odkud přišli. Film, jež by hrozně moc potřeboval remake, ale s tím, že se zachová stejná podoba bubáků (víme, jak dopadl Evil Dead). Normálně jde o parádně nechutnou podívanou, jakmile se ale začne mluvit/hrát, padá neskutečně na hubu (i v rámci nostalgie). P.S: Zařazení feťáků do děje jsem vůbec nepochopil, nemělo to tam vůbec žádný vliv, protože dveře kina se stejně dokázaly otevřít samy od sebe. P.S.2: Smáš évryfing! Smáš évryfing! Smáš évryfing! () (méně) (více)

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Brutální splatterpunkový snímek, který sice může odradit méně otrlého diváka množstvím silně nechutných scén, ale zato stojí na skvělém nápadu. Tvůrci umístli děj do kina, kde se promítá horror. Tento základní syžet je dále invenčně rozvíjen téměř surrealistickou formou, kdy se děj na plátně prolíná s dějem v hledišti kina. Vše je hojně kořeněno funkčním využitím heavy metalové muziky ve scénách líčících hromadnou paniku a zoufalý boj o přežití. Zvláště v tomto ohledu byli Démoni průkopnickou událostí (něco podobného se do té doby prakticky nedělalo). Za tímto účelem byly použity skladby kapel, patřících k tehdejší metalové špičce: např. Accept, Saxon, Mötley Crüe nebo Pretty Maids. Šlehačkou na dortu je pak působivá originální hudba Claudia Simmonetiho. Tvůrci, kterými byli tři výrazné postavy italského horroru (režiséři Lamberto Bava, Dario Argento a Michele Soavi) velmi dobře pracují s klaustrofobními prvky, a často využívají comicsovou a punkovou estetiku. Umělecký přesah tohoto horroru je zřejmý - neschopnost hrdinů opustit kino může odkazovat např. až k Buňuelovu Andělu zkázy. Snímek je neprávem polozapomenutou, i když kultovní a mladším publikem dnes znovu objevovanou záležitostí. V 80. letech patřil u nás ke zlatým hřebům nejedné videopárty: Když chtěl hostitel předvést divákům něco šokujícího, obvykle neomylně sáhl po Evil Dead či právě po Démonech. ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Argentem sice produkovaný, ale režijně bohužel zcela tuctový horor ze začátku hodně baví díky nápadu umístit rejdiště démonů do kina. Od poloviny bohužel sledujete jen skupinky lidí pobíhající sem tam a nechávající se masakrovat. Hrozící nudu naštěstí zahánějí scény typu "hlavní hrdina vezme motorku, projíždí se po kinosále a kosí příšery", bohužel jich není dost. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (15)

  • Tento film má dalších šest pokračování Demoni 2 (1986), The Ogre House (1988), Svatyně (1989), The Mask of the Demon (1989), The Black Cat (1989), Demons 3 (1991), The Schism (1991). (Chatterer)

Související novinky

Reklama

Reklama