Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Děj filmu, sahající do dnešní reality, se začíná odvíjet od chvíle rušných listopadových událostí roku 1989. Dvě mladé ženy - Slovenka Nona (D. Horváthová) a Moravanka Ester (D. Veškrnová) se setkávají na jednom z veřejných mítinků. Zdánlivě protichůdné charaktery se postupně sblíží. Obě chtějí realizovat své ženství, vdát se a mít děti, což se v přepolitizované době zdá být takřka nemožné. V snaze zapomenout na svou minulost, poznamenanou politikou, ve strachu z bídy (hlavně Nona, která čeká dítě), se společně vrhnou na nejistou cestu podnikání. Jejich touha zbohatnout je dostává do různých komických i dramatických situací. A tak kupují a prodávají svaté i hříšné obrázky, videokamery, máslo, granáty a nakonec i své tělo. Mnohokrát padnou na úplné dno zoufalství, ale vždy v sobě najdou dost síly, aby začaly od začátku. Jejich cesty se rozšíří z Bratislavy i přes hranice do Vídně a do Prahy. Jsou okrádané, ale i samy kradou. Když se jim podaří získat první milion, objeví se v jejich bohatě zařízeném bytě emigrant Robert (J. Kukura), bývalý Nonin snoubenec. Dobrodružná cesta podnikání tak dostává složitější podobu, přítomnost muže destruktivně působí na nerozlučné přátelství obou žen...

Jakubisko, věrný svému vidění světa, opět magicky spojuje fantazii se skutečností. A tak jeho nový film je plný horkého i bezstarostného humoru, erotických vzpomínek a bizarních příhod, které jsou neoddělitelným sledem tragikomické reality a fikce. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (51)

ancientone 

všechny recenze uživatele

Nahodilosť chaos, kvalitatívna kolísavosť a neusporiadaná štruktúra filmu sa dajú ospravedlniť tým, že presne vystihujú "zeitgeist" danej doby. Vzaté z toho istého uhlu pohľadu však pochybujem, že tak divoká doba bola tak útrapným prešľapovaním na mieste, akým Jakubiskova snímka väčšinu stopáže rozhodne je. ......... Niekoľko pôsobivých, naozaj výpovedných obrazov vyčnieva nad kopou tuhej, mdlej a otrepanej symboliky, zbytočných scén, vaty. Jakubisko hovorí priveľa a veľakrát bezúčelne a nadužívane, čo aj divoký chaos (ktorý by mohol byť výpovedný a produktívny) premieňa na stojaté vody nedostatku autorskej sebaregulácie. ()

diodoros 

všechny recenze uživatele

Typická tragikomédia v Jakubiskovom štýle - množstvo satiry, hlášiek, uletených scén, realistické vzťahy medzi postavami, mierne surrealistická atmosféra, niaka tá typická Jakubiskova erotika a hlavne umelecký dej na zamyslenie. Film o páde komunistov v Československu, krátkodobom uvoľnení a slobode, prenikaní nových "hodnôt" zo Západu, o veľkých nádejach a následnom sklamaní, jednak politickom (keď pri moci aj tak zostali ľudia zo starého režimu a k moci sa dostali noví ľudia, ktorí sa cestou starého režimu pustili, sklamanie Slovákov z ich postavenia v štáte a ich pokračujúce protesty, celková kritika a výsmech z celej politickej situácie), jednak životnom, ktoré zobrazuje príbeh dvoch ohrdnutých a oklamaných žien snažiacich sa prežiť v novom režime a zisťujúcich, že poctivou cestou to nepôjde... Typický Jakubiskov film, ktorý nie je pre všetkých (ako vidno z tunajšieho hodnotenia), ale pre diváka, ktorý Jakubiska pozná a vie, čo môže čakať je to slušná realistická satirická tragikomédia. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pred pozeraním filmu ma zaujímalo, ako sa jakubisková poetika a výrazná filmová reč vyrovná s rannou kapitalistickou atmosférou našej metropoly a spoločnosti a nakoľko mi bude pripadať jeho snaha o výpoveď o tejto prapodivnej dobe "trápna" po dvadsiatich rokoch. Takže v prvom prípade som nebol v žiadnom prípade zhrozený, ako mnohí, ale bohužiaľ pre režiséra toto spojenie nemá takmer žiaden komerčný potenciál. No a ten druhý prípad, čiže zostarnutie filmu, som cítil podstatne menej, ako v mnohých českých prípadoch typu Nahota na prodej atď. Samozrejme nesmiem opomenúť ani našu Fontánu číslo dva, ktorá je omnoho trápnejšia. Také trochu undergroundovejšie a nevyjasnenejšie slovenské Thelma a Louisa. Prečo nie. "Teraz je tá správna doba na emigráciu." "Keď je nešťastný američan, nemá kam emigrovať...." Síce tendenčné, ale predsa len v niektorých prípadoch trefné. No a herečky ma vôbec neiritovali. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Kdyby to nebyl Jakubisko, tak bych se nad tím pravděpodobně vůbec neměl tendenci zamýšlet a asi bych to totálně zatratil. On to ale Jakubisko je. A já si proto pokládám různý otázky a snažím se to pochopit. A vychází mi z toho, že ústřední trojice nemá nárok na sympatie a tím pádem na ně nemá nárok ani film jako takový. Jakubisko si bezcharakterní lidi nevycucal z prstu- jsme to opravdu my. Máme nad tím ale jásat? Má se nám to líbit, že se v zájmu záchrany holé existence uchýlíme kde k čemu, že ve vztahu přistoupíme na nemyslitelné kompromisy, jen aby mělo “dítě otce”..? Ten film je to pověstný zrcadlo, který nám někdo nastavil. Je to ale zrcadlo ze zrcadlového bludiště- činí nás výhradně ošklivými, není šance, aby nás zobrazilo v dobrém světle. ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Na svojom prvom aute - veteránovi - majú zlé dievčatá Nona (Deana Horváthová-Jakubisková) a Ester (Dagmar Veškrnová-Havlová) značku BAD-43-63. (Autogram)
  • Filmovalo sa v Bratislave, Prahe, Viedni a v Uherčiciach pri Morave. (dyfur)

Související novinky

MFF KV nabízí velkou nabídku filmů

MFF KV nabízí velkou nabídku filmů

22.06.2019

Letošní ročník MFF Karlovy Vary se koná od 28. června do 7.července a opět přináší atraktivní nabídku filmových titulů. Zahajovacím filmem bude snímek Po svatbě, který doprovodí tvůrčí delegace –… (více)

Reklama

Reklama