Reklama

Reklama

Mimo zákon

Trailer

Ve vězeňské cele se díky nečekaným okolnostem setkávají nezaměstnaný dýdžej Zack, příležitostný pasák Jack a excentricky popletený italský turista Roberto. Zack a Jack nemají žádné iluze, noc za mřížemi pro ně zůstává potvrzením toho, že život za moc nestojí. Nejvíce jim vadí jejich podivínský spoluvězeň. Roberto mluví lámanou angličtinou, a tak mu příliš nerozumějí. Ještě méně chápou jeho nekonečný optimismus, živený vírou v americký sen. Jejich spoluvězeň je dráždí do chvíle, kdy oba pochopí, že má plán, jak z věznice uniknout... Režisér Jim Jarmusch vzdává osobitou poctu vězeňským filmům a žánru noir, proto poučeně, s obdivem, paroduje konvence klasických kriminálních příběhů a jejich hrdinů. Hořko-směšný až absurdní příběh se odehrává v Louisianě, kdesi v okolí New Orleansu. Jeho důležitou součástí je „pomalu jdoucí" černobílá kamera Robbyho Mullera, stejně jako hudba Johna Lurieho a písně Toma Waitse. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (182)

bila.tecka 

všechny recenze uživatele

"Tady by kočku za ocas neroztočil." Takhle výstižně může popsat vězeňskou celu jen Jim Jarmusch :) Tři outsideři na útěku, mezi nimi poťouchlý exot Benigni. Černobílá minimalistická hříčka, předchůdce vážného Mrtvého muže. Ačkoliv je film komediálně laděný, docela vypovídá o povahách zúčastněných - Američani Zack a Jack jsou uremcaní břídilové, co si za většinu svých problémů mohou sami, Ital Roberto svým pozitivním přístupem válcuje i osud. "... cesty dvě a já, já zvolil tu, jíž málokdo se dá..." Robert Frost ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Na Jarmusche určitě dobré. Dialogy byly zajímavě napsané. Humor je založen na příjemném prznění angličtiny sympaťáka Roberta Benigniho. Celkově se film nese na vlně velice příjemné romantické atmosféry. Příběh o tom, jak dokáže osud spojit tři naprosto rozdílné lidi, mezi kterými se vyklube snad i cosi jako přátelství, nebyl určitě marný. Slabší tři kousky. ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Útek z väzenia na jarmuschovský spôsob tak, ako sme ho doposiaľ azda ešte vôbec nevideli, pripomínajúci mi klasické spracovanie v podobe Jazdy na tigrovi. Krásna fotogenická čiernobiela vizuálna stránka a autentický vulgárny slovník, tomu čoraz viac pridávali i na realistickosti, a to vskutku ďalej ani nehovoriac o naprosto vydarenom obsadení, o čo som sa mohol následne kvalitne oprieť v samotnej nadväznosti na močiarové prostredie, kam v podstate situoval príslušný príbeh práve tento nezávislý autor, ako východiskové riešenie nadchádzajúcej situácie; a mimochodom, na ktorého tituloch začínam byť i čoraz viacej závislým, keďže sa mi znovu úplne presne trafil do noty, pričom nebyť možno zopár nelogickostí v rámci naratívnej štruktúry, rozhodne by som išiel s výsledným hodnotením až kamsi na maximum, nakoľko dané dielo malo na to zväčša svoje predpoklady. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Keď Jarmush nezvláda, zachraňuje to Begnini. Keď ani on, začne nôtiť Tom Waits. Väčšinu času im to ale parádne ladí a musím skonštatovať, že -"som sa ani trochu nenudil pri filme Jima Jarmusha"- a to je čo povedať. Mrzí ma, že taký tandem, ako Jarmush a Begnini si to dali iba dvakrát a neskúsili nejakú poriadnu indie bláznivú komédiu. S tou nudou u Jarmushových filmov to že vraj znovu funguje, ale moje "hranice ovládania" sú obmedzené, tak radšej tomu budem iba veriť. ()

black.mao 

všechny recenze uživatele

Skvělý film o třech kumpánech které svede dohromady kriminál, a kteří na útěku z něj musí, i přes vzájemnou rozdílnost svých povah, stále táhnout za jeden provaz. DJ bez práce Zack a pasák Jack spolu raději nemluví, protože by si museli dát vzájemně na budku, ale italský imigrant Roberto je svojí dětskou prostotou vždy nějak zklidní. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (8)

  • Původní soundtrack napsal a nazpíval John Lurie za doprovodu malého jazzového ansámblu a vyšel jako LP na Crammed Discs (Made to Measure, Vol. 14, 1987). (classic)
  • Další skladby ze soundtracku: „Crying“, kterou napsali Roy Orbison a Joe Melson, první verše přednesl Tom Waits (Zack) sám v autě, když si představoval, že dělá dýdžeje, těsně předtím, než ho zastavila policie. „Jockey Full of Bourbon“, kterou napsal a nazpíval Tom Waits (z alba „Rain Dogs“, 1985), celá píseň hraje přes jinak bezzvučné sledovací záběry ulic neworleanské čtvrti. „It's Raining“, produkoval a napsal Allen Toussaint. Ve scéně se snídaní si Roberto vybere tuto píseň z jukeboxu a tančí na ni s Nicolettou. Závěrečnou píseň „Tango Till They're Sore“ napsal a nazpíval Tom Waits. (classic)

Reklama

Reklama