Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irena (J. Bohdalová) je majitelkou a šéfkou velké prosperující firmy. Když přežije těžkou autohavárii, změní jí to život. Rozhodne se firmu prodat a ze získaných milionů podporovat i zcela neznámé lidi, kteří se ocitli v těžkých životních situacích. Takový nečekaný zvrat v Irenině myšlení a její charitativní úmysly se nelíbí nejen jejímu synovi (O. Vetchý), ale především jeho silně materiálně založené manželce (T. Vilhelmová). Do této doby charakterní a matku milující Jaroslav se tak nečekaně ocitne mezi dvěma dominantními ženami a prožívá osudové dilema. Má se dívat na to, jak jeho matka rozdává miliony, které měly už brzy spadnout do klína jeho rodině, nebo proti ní zakročit, a to s rizikem, že jejich vztah zůstane navždy ztracený? (Česká televize)

(více)

Recenze (156)

adriane9 

všechny recenze uživatele

Tahanice o prachy mě nikdy nebavily, ani ve filmech ani v životě, navíc paní Bohdalové tahle role moc nesluší, já ji pořád vidím jako komičku a ujetou ženskou v tom má pro mě kouzlo. Ani ta psychologie postav si tu moc nesedla. Každopádně nutno pochválit opět suprový herecký výkon svině, v čemž Vilhelmová vynikla co vím už podruhé a taky ten konec. To bylo hodně silný kafe. ()

DonQ 

všechny recenze uživatele

Nebudu řešit chyby kolem práva a soudního jednání (byť je překvapující, že věc byla údajně konzultována s odborníky) a nebudu ani řešit bizarnost zásahu URNA ve vile. Film má především lidský rozměr, a ten do filmu zhmotnili skvěle. Skutečně chvílemi až mrazilo v zádech...především pozorování jak se obnažil charakter povedeného synáčka. Nemyslím si, že by pro Bohdalku byla tato role nějak naprosto zásadní v její kariéře, ale v rámci její velikosti jde o vkusnou jednohubku. ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Ale jo, me, celkem tradicne straveny nedelni vecer s CT uspokojil. Vdecny namet, ktery filmare nikdy neprestane lakat. Dej je sice bez zvratu a dle ocekavani..., je ovsem zajimave sledovat postavu syna (Vetchy), ktery na zaklade natlaku sve zeny (Vilhelmova) a znameho pravnika (Dulava) moralne selhava. Tema zajimave, herecke vykony dobre, jinak standartni a prumerne. ()

zdenny 

všechny recenze uživatele

Mně se ten film líbil. A to nejen pro skvělé dramatické výkony Jiřiny Bohdalové a Ondry Vetchého, ale i pro realističnost celého příběhu. Líbil se mi vstup hlavní hrdinky do tmy, kdy řekla zúčastněným "teď to bude tak a tak"". Prostě to tak chodí, když se mění majitel nebo šéf. Pro některé, kteří si myslí, že je to sci-fi, ano - když někdo nahlásí střelbu, nakluše vám do baráku komando zakuklenců. Co se týče stěžejní filosofie příběhu - skutečně lze z člověka udělat blázna. Stačí párkrát přitlačit, tu přibrat, tu ubrat a zanedlouho máme diagnózu jako víno. Ano, pravdou je, a taky bych si dělal nemalé starosti coby dědic impéria, kdyby má matka "zblbla" a začala cpát miliony do charit. Jenže otázkou je, zda to dělá z čirého altruismu či díky nastupující stařecké demenci. Tak, jak nám film ukázal, bych ale situaci neřešil. Film nám, možná nevědomky, ukázal jednu věc: že je nám jedno, co bude s našimi rodiči, teď přece žijeme my a proto si myslíme, že máme právo i na jimi vydělané peníze. A je jedno, že tímto chtěním ponižujeme důstojnost vlastních rodičů. ()

ibeh 

všechny recenze uživatele

"Bohdalka" nikdy nepatřila mezi mé oblíbené herečky, přesto jsem filmu dala tak 70 % za docela slušné drama, které se stupňovalo a dobře ukázalo, kam až dokáže dohnat lidi mamon. Jak se něčím podobným pokazí dříve dobře fungující rodinné vztahy. Syn Jarda zkrátka pod tlakem své ženy podělal, co mohl. A nedokážu si představit, jaký vztah bych měla dále k rodičům, kteří by takhle vyváděli. Psychologicky i herecky by mohl být film dotaženější, ale na české Tv docela slušné. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • Irena (Jiřina Bohdalová) odříkává na poradě šest základních fází plánování, jsou to: Zaprvé nadšení, zadruhé vystřízlivění, zatřetí zděšení, začtvrté hledání viníků, zapáté potrestání nevinných, zašesté vyznamenání nezúčastněných. Text nevymyslel autor scénáře, ale nejspíše lidová tvořivost. Ještě v dobách hlubokého socialismu koloval republikou jako ilegální samizdat. (sator)
  • Jako scenárista musel Zdeněk Zelenka sladit vývoj filmového příběhu s právní procedurou, která se týká zbavení svéprávnosti, takže byl vděčný za rady exministra zdravotnictví Ivana Davida i advokáta Tomáše Sokola. (rakovnik)
  • Filmovalo se i v restauraci LA BOCA v Praze v Truhlářské ulici. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama