Režie:
Norman JewisonKamera:
Victor J. KemperHudba:
Dave GrusinHrají:
Al Pacino, Jack Warden, John Forsythe, Lee Strasberg, Jeffrey Tambor, Christine Lahti, Sam Levene, Thomas G. Waites, Craig T. Nelson, Dominic Chianese (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (287)
Přesně takový typ filmů mám rád. Staví proti sobě zákony a lidi, kteří se jimi musí řídit. Vhání je do nepředstavitelných, ale přesto velice reálných situací, kdy až nechcete věřit, že by se něco takového mohlo stát. Al Pacino úžasně sehrál roli snad jediného spravedlivého advokáta, který je nucen být součástí celé té mašinérie. Závěrečná řeč je pak v jeho podání nesmazatelným zážitkem a jednoznačným vrcholem filmu. ()
Presne viem čo chceli tvorcovia docieliť a čo povedať, len neviem či si pre zobrazenie "absurdnej (ne)pravdy v justícii" nezobrali na seba príliš veľa a občas to s tou akože symbolikou neprehnali (právnik hádžuci taniere, výlet helikoptérou,...)...Súhlasím s príliš veľkým množstvom (zbytočných) dejových odbočiek, tým film stráca na sile výpovede, ktorú nesporne má. Na druhej strane celým príbehom sa ako červená niť "vynie" úžasný Al - čo si budeme hovoriť v 70te roky boli podľa mňa jeho zlatým hereckým obdobím (predovšetkým záverečná scéna na súde je nezabudnutelná). Film, ktorý zaujme, má čo povedať aj dnes a bude mať čo povedať aj v budúcnosti... ()
Ano, Al Pacino exceluje, ale jinak dramaturgie filmu je naprosto špatná. Několik zcela zbytečných a zavádějících scén (např. vyjížďka s helikoptérou), linka s obhajobou a obviněním přísného soudce je stále přerušovaná, nenavazuje, takže stále sledujeme různé kraťičké miniscénky.... jen díky Al Pacinovi se na to dá koukat a hltat jeho talent. ()
A tady jasně vidíme, že k vykonávání spravedlnosti musíte mít nejen v pořádku psychiku, ale i žaludek... dost hrozné si uvědomit, kolik úsilí při studiu musí budoucí právníci a soudci vynaložit, aby se pak celý život mohli zaobírat takovým póvlem... Snímek samotný je zneklidňující, deprimující, napínavý a hodně emotivní... a přitom v mnoha situacích i vtipný, prostě takový, jaký má být, a ještě jej provází zvláštní, atmosférické kouzlo, prostě sedmdesátky zklamou málokdy a divák žasne, kam že se poděla témata o férových lidech a nedokonalostech systému, dnes se nekritizuje, ale bagatelizuje a k záštitě tvrzení se využívá klamavého pláštíku humanity, který se v příhodném povětří rád převrací naruby... Škoda, že Al Pacinovu dědovi už nemohlo zapálit, že ještě hrdější, než na vnuka - právníka, může být na vnuka - člověka. No a když už jsme u Ala, jeho famózní Arthur je tady alfou i omegou a já budu určitě zvědavá i na jeho další, starší kousky. Viděno v rámci Season Challenge Tour, týden s krimi /thrillerem sedmdesátých let jsem nemohla načít líp. ()
Neznám moc filmů, které jsou tak dokonale vyváženým mixem mrazivých momentů a neskutečně vtipných situací, aby u toho ještě stíhaly vyprávět neobvykle silný příběh, nenápadně dloubat do shnilosti prostředí, ve kterém se odehrávají, a servírovat excelentně zahraného hlavního hrdinu. ...A spravedlnost pro všechny je v tomhle ohledu mistrovským kouskem bez jediného slabého místa a je škoda, že tenhle film tak zapadl, protože se může směle postavit vedle ostatních Pacinových klenotů. P.S. Scéna s vrtulníkem je legendary! ()
Galerie (34)
Zajímavosti (10)
- V jednej zo scén môžeme vidieť, ako Francis Rayford (Jack Warden) sedí na rímse budovy zákona. Počas jej natáčania mal pre prípad, keby sa pošmykol, na sebe bezpečnostný pás. (Spilvo)
- Když právník Arthur Kirkland (Al Pacino) letí v helikoptéře se soudcem Francisem Rayfordem (Jack Warden), tak má na začátku scény na sobě semišové sako se čtyřmi knoflíky na rukávu, ale později během letu má manšestrové sako stejné barvy se třemi knoflíky na rukávu. (Kirman)
- Scéna, keď sú Francis Rayford (Jack Warden) a Arthur Kirkland (Al Pacino) na káve, sa nakrúcala dvadsaťšesťkrát. Warden údajne zjedol toľko sendvičov, až sa pozvracal. (Spilvo)
Reklama