Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Co je to za soudní systém, kde kriminálníci zůstávají na svobodě? Mladý právník Arthur Kirkland (Al Pacino) se ptá, zda vůbec existuje SPRAVEDLNOST. Arthur je upřímný, idealistický právník, který se najednou dostává pod tlak, když má obhajovat významného soudce (John Forsythe). Ten je obviněn ze zbití a znásilnění mladé dívky. Arthur ví, že je vinen! Když dojde k soudnímu líčení, Arthur si musí vybrat mezi kariérou a ctí. Závěr soudního líčení je explozivní a nezapomenutelný. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (287)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

70. léta byla v Americe obdobím morálního neklidu, kdy se i kinematografie zásadně proměnila a narozdíl od předchozích dekád, kde kralovaly velkofilmy z dávné historie typu Kleopatry, přišla na řadu závažná společenská dramata a objevil se fenomén tzv. nezávislého filmu. Jewisonův snímek je příběhem mladého idealistického právníka, které frustruje byrokratičnost a zkorumpovanost soudní mašinérie, nemožnost se účinně domoci spravedlnosti, zejména pokud člověk nepatří ke společenské elitě. S jeho poselstvím se nedá než souhlasit, mám ale pocit, že je to kousek na můj vkus až příliš aktivistický a ve své snaze přímočarý. Nesnaží se diváka dovést k poznání, ale předkládá mu hotové pravdy. Na jedné straně stojí zosobněná ušlechtilost, na druhé straně jasně identifikovatelné absolutní zlo. Charaktery jsou prostě příliš černobílé a prostor pro diváka tady není. Celkový dojem: 75 %. Z hereckého obsazení vyčnívá, jak jinak, Al Pacino, který ztvárnil svého Arthura s vášnivým zaujetím. ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý pohled na prohnilivý soudní systém v němž se najde jeden právník, kterému jde o něco jiného než o peníze a prospěchářství, jde mu o spravedlnost pro všechny. Al Pacino bravůrně ztvárnil idealistického právníka Arthur Kirkland a předvedl svůj další životní výkon (nominace na Oscara budiž tomu důkazem). Ale ani ostatní herci se nenechali zahanbit a podávají též slušné výkony. Závěrečný proslov Pacina ze soudního líčení je něco nazapomenutelného...... ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

„Prisahám vernosť vlajke Spojených štátov amerických a republike, ktorú predstavuje (symbolizuje): jednému nedeliteľnému národu, pred Bohom, v slobode a spravodlivosti pre všetkých.“ Absurdnosť amerického justičného systému ako kriticko-satyrická mozaika práva a spravodlivosti, zločinu a korupcie v priamom zosobnení cez postavy. Spravodlivosť pre všetkých, spravodlivosť pre jednotlivca. Nespravodlivosť v prospech právneho víťazstva a morálnej prehry. Nebyť tak ostrého výsmechu a štipľavého humoru, jednalo by sa o viac menej klasickú drámu zo súdnej siene len s mierne silnejším psychologicko-depresívnejším vyznením. 39-ročný Al Pacino už vie, kam sa bude jeho herecká kariéra uberať, a prestavuje jeden zo svojich výkonov kategórie vysoký štandard. Miestami som nevedel, či sa mám smiať, alebo plakať. Len škoda otvoreného konca (tu sa naskytá otázka - mal by takýto proces vôbec koniec?). Scenár: Valerie Curtin, Barry Levinson. 80% ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Strhující obžaloba soudního systému, ve kterém spravedlnost už není slepá, ale zmrzačená, smrtelně zraněná a dokonávající. Hořký, občas hořce zábavný, pomalu gradující příběh idealistického právníka, který se do paměti zaryje nejen, ale především, jeho strhující úvodní řečí ve finále, kterou lze bez nadsázky označit za jeden vrcholných výkonů Al Pacinovy kariéry. ()

Happens 

všechny recenze uživatele

Jako na koni. Dokonalá mixáž komediálních prvků prolnutými dramatem (a la Serpico) bojujícím proti systému s čestnými a ryze čestnými pohnutkami mysli až po trochu mrazivý thriller jakožto ukázku toho, na jak tenkém ledě se vlastně pohybujeme. Jak málo stačí k tomu, aby jedinec skončil za mřížemi ()

Galerie (34)

Zajímavosti (10)

  • "And Justice For All" je i název alba metalové skupiny Metallica z roku 1988. (Comida)
  • Když právník Arthur Kirkland (Al Pacino) letí v helikoptéře se soudcem Francisem Rayfordem (Jack Warden), tak má na začátku scény na sobě semišové sako se čtyřmi knoflíky na rukávu, ale později během letu má manšestrové sako stejné barvy se třemi knoflíky na rukávu. (Kirman)
  • V jednej zo scén môžeme vidieť, ako Francis Rayford (Jack Warden) sedí na rímse budovy zákona. Počas jej natáčania mal pre prípad, keby sa pošmykol, na sebe bezpečnostný pás. (Spilvo)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

Reklama

Reklama