Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Neohrožení dobyvatelé vzduchu aneb z Londýna do Paříže za 25 hodin 11 minut. Ikaros byl první, kdo se pokusil odhodit zemskou tíži a volně jako pták vzlétnout ke slunci. A i přes jeho tragický konec tenhle sen lidstvo nikdy neopustil. Dnes, na samém počátku dvacátého století, se konečně tato odvěká touha naplňuje. Bachraté, nemotorné stroje mají sice ještě daleko k eleganci a výkonům stříbrných ptáků budoucnosti, nejsou příliš spolehlivé a následky ztroskotání mohou být víc než tragické, ti, kdo je sedlají, však na takové maličkosti nehledí. První aviatici jsou nadšenci a rekrutují se z celého světa. To si dobře uvědomuje vydavatel anglického deníku Daily Post lord Rawnsley, který vypsal odměnu deset tisíc liber pro vítěze leteckého závodu na trase Londýn-Paříž. Kromě cílů ryze pekuniárních, které jistě nejsou zanedbatelné (tato akce nepochybně významně zvýší odběr listu a to je i v roce 1910 velmi zajímavé), má celá věc i cíle řekněme daleko ušlechtilejší: zvýší se prestiž Anglie a celý svět se opět přesvědčí, že Británie neovládá jen moře. Neboť není pochyb o tom, že v tomto závodě všech závodů zvítězí domácí borec... Děj filmu režiséra Annakina je sice smyšlený, odpovídá ale přesně době, kdy celý svět žil pod dojmem prvních úspěchů v dobývání vzduchu. Závodu Londýn - Paříž se ve filmu účastní 13 strojů, z nich 6 představuje originální typy, jakými byly vedle Blériotových i stroje značky Avro, Demoiselle, Antoinette apod. Sedm dalších strojů bylo pro potřeby filmu zkonstruováno podle původních plánů. Na rozdíl od originálních strojů, které po jistých úpravách byly schopny letu, se ovšem tyto "atrapy" mohly pohybovat jen v závěsu na silných jeřábech. Filmu, který byl nominován na Oscara i Zlatý glóbus, je sice dnes už více než čtyřicet let, nicméně dosud neztratil nic ze svého půvabu a pohody. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (138)

Chegi 

všechny recenze uživatele

Moc pěkný film, takové kterých se v 60. letech točila spousta. Děj sice bezproblémů vydá na 90 minut, ale proč to nenatáhnout na 2,5 hod, ne?? :D Spádovost tak mírně trpí, zato filmová zručnost, nápad a nadšení se tomu upřít nedá. Ta pátá hvězda je za Gerta Fröbeho-tomu se říká role na tělo. Toho chlapa prostě miluju! ()

Enterprise 

všechny recenze uživatele

Neoficiální pocta všem průkopníkům a nadšencům stojícím u zrodu aviatiky nabízí úsměvný pohled na přípravy a průběh leteckého závodu Londýn – Paříž. Režisér Ken Annakin si šikovně pohrává s povahovými rysy pilotů, kteří reprezentují určitou charakteristickou národnostní povahu – americkou lehkovážnost, německé puntičkářství, italský vrozený smysl pro zmatky. Celé to vůbec nepůsobí jako prvoplánovaná klišovitost, a naopak to divákovi umožňuje, aby si mezi adepty bojujícími o zaslouženou slávu vybral svého oblíbeného hrdinu. Nakonec ani není důležité, kdo závod vyhrál, protože v tomto závodě neexistují poražení. Celková stopáž filmu balancuje trochu na hraně, ale v dnešní uspěchané době je potřeba i trochu zvolnit a vychutnat si dobře odvedenou práci. ()

Reklama

mac000 

všechny recenze uživatele

Báječní muži..., To je ale bláznivý svět, Velké závody a pár dalších 70mm spektáklů ze 60. let - to byly prostě filmy mého dětství. V podstatě jednoduchá komedie složená z epizod, v nichž účinkuje plejáda v té době známých herců z USA i Evropy. Ti vytvýřejí prototypy hrdinných aviatiků, kteří se pouštějí do dobrodružného leteckého závodu (když pomyslíme na technickou vybavenost létajících strojů té doby. Přidejme k tomu nádherné panoramatické letecké záběry a chytlavou hudbu podkreslující děj a máme dvě a půl hodiny filmové podívané, která se vryla do paměti (a neomrzí ani po x-tém shlédnutí, teď již bohužel jen na "maličké" televizní obrazovce) ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Očekávala jsem, že Báječní muži na létajících strojích kolem mě budou prolétávat s poněkud více bláznivější a údernější sílou humoru. Tato komedie však nenabízí žádné bláznivé eskapády a nebude vás nejspíš ani "trápit" zničujícími záchvaty smíchu. Humor je podáván prostřednictvím milých příhod, které Vám vykouzlí úsměvy na tváři. Takže, pokud očekáváte salvy úderné britské komiky, nejspíš budete zklamáni. Ani samotný příběh se během filmu příliš nikam nevyvíjí a vše v podstatě stojí na létajících strojích, lehké komice a dobových kostýmech. ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Nádherná dobrodružná komedie z nádherné doby s krásnou atmosférou, skvělými herci, vyšperkovaným scénářem, dlouhým tak akorát, aby to nezačalo nudit a neskutečnou výpravou. Přesně takovéto filmy mám rád - někam se jede, účastní se toho spousta lidí a všichni chtějí být první, tak se pokoušejí zneškodnit své soupeře. Když se navíc spolu sejdou komici jako Terry-Thomas, Alberto Sordi, Jean-Pierre Casssel a další, kdy každý má jiný druh humoru, každý je jiné národnosti, někdo hraje hodného, někdo ne a všichni se nádherně doplňují, je prostě krása se na ten film dívat. Já tomu opravdu nemám co vytknout, výborné postavy a vztahy mezi nimi, skvělé komické situace, herci, hudba, prostředí, vždyť už jsem to snad všechno psal. Viděl jsem Velké závody, viděl jsem Bláznivý svět, ale ze všech filmů tohoto žánru je tenhle ten nejlepší. Nádherná, odpočinková komedie, takhle vypadá dobrodružství. 100%. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (17)

  • Jde o poslední hraný film Reda Skeltona (neandrtálec). (Karlos80)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v meste Paríž vo Francúzsku a v mestách Dover, Fulmer a Guston vo Veľkej Británii. (dyfur)
  • Bylo vyrobeno asi dvacet letounů podle autentických plánů z období kolem roku 1910. Stroje byly pouze doplněny o výkonnější motory. Jedna replika stála zhruba pět tisíc liber. (Karlos80)

Reklama

Reklama