Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Neohrožení dobyvatelé vzduchu aneb z Londýna do Paříže za 25 hodin 11 minut. Ikaros byl první, kdo se pokusil odhodit zemskou tíži a volně jako pták vzlétnout ke slunci. A i přes jeho tragický konec tenhle sen lidstvo nikdy neopustil. Dnes, na samém počátku dvacátého století, se konečně tato odvěká touha naplňuje. Bachraté, nemotorné stroje mají sice ještě daleko k eleganci a výkonům stříbrných ptáků budoucnosti, nejsou příliš spolehlivé a následky ztroskotání mohou být víc než tragické, ti, kdo je sedlají, však na takové maličkosti nehledí. První aviatici jsou nadšenci a rekrutují se z celého světa. To si dobře uvědomuje vydavatel anglického deníku Daily Post lord Rawnsley, který vypsal odměnu deset tisíc liber pro vítěze leteckého závodu na trase Londýn-Paříž. Kromě cílů ryze pekuniárních, které jistě nejsou zanedbatelné (tato akce nepochybně významně zvýší odběr listu a to je i v roce 1910 velmi zajímavé), má celá věc i cíle řekněme daleko ušlechtilejší: zvýší se prestiž Anglie a celý svět se opět přesvědčí, že Británie neovládá jen moře. Neboť není pochyb o tom, že v tomto závodě všech závodů zvítězí domácí borec... Děj filmu režiséra Annakina je sice smyšlený, odpovídá ale přesně době, kdy celý svět žil pod dojmem prvních úspěchů v dobývání vzduchu. Závodu Londýn - Paříž se ve filmu účastní 13 strojů, z nich 6 představuje originální typy, jakými byly vedle Blériotových i stroje značky Avro, Demoiselle, Antoinette apod. Sedm dalších strojů bylo pro potřeby filmu zkonstruováno podle původních plánů. Na rozdíl od originálních strojů, které po jistých úpravách byly schopny letu, se ovšem tyto "atrapy" mohly pohybovat jen v závěsu na silných jeřábech. Filmu, který byl nominován na Oscara i Zlatý glóbus, je sice dnes už více než čtyřicet let, nicméně dosud neztratil nic ze svého půvabu a pohody. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (138)

p.a.douch 

všechny recenze uživatele

Pohodová, zábavná komedie z dob dávno minulých, kdy letectví bylo v plenkách. Režisér Ken Anakin spolupracoval i na scénáři. Mezinárodní obsazení bylo perfektní a všichni představitelé (Alberto Sordi, Gert Fröbe, Terry-Thomas, Yûjirô Ishihara, Stuart Whitman, Benny Hill a mnoho dalších) se překonávali. Na tento film se vždy rád podívám.85 %. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Noční můra Kamila Fily. Stereotypní, až xenofobní zobrazení evropských národů, které mezi sebou ještě soutěží! Jak neevropounionské. Jinak jde o solidní rodinný good-feeling film, který má sice přebujelou romantickou linku, a humor je na můj vkus moc často vyráběn padáním do močůvky, ale za ty dvě hodiny vám z tváře nezmizí úsměv, a občas vás dostane nějaká ta hláška (He is not supposed to carry passangers). ()

Reklama

Mr. Kodama 

všechny recenze uživatele

Báječné. Repliky dávných strojů v plné síle plachtí nebem. Stačilo by jen pozorovat letecké záběry filmu a mistrné umění aviatické na strojích z počátku století. Kousky na které by se neodvážil leckterý dnešní pilot s moderním strojem jsou prokládány triky ala Karel Zeman. Vtipné je i satirické ztvárnění jednotlivých národů. Mohl bych film velebit dlouho, ale raději se podívejte sami. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Strašná a veľká nuda, že pozerať sa na to viac ako 2 hodiny, nie je nič príjemné + pridáva sa ešte blbý a nezáživný strih s množstvom debilných postáv, kde aspoň Gordon Jacskon sa tu mihne v niekoľkých scénach, tak niečo, ako - tak, pozitívne, ak poznáte, kto je on ? , inak som neprišiel na chuť tejto nezvyčajnej komédii o začiatkoch v lietaní, kde sa koná súťaž o prekonaní vzdialenosti z Londýna do Paríža s medzinárodným obsadením... Od režiséra Annakina mám isto radšej, vojnový Najdlhší deň, ako toto, zvláštne, vykonštruované 60. - kové dielko. Už nikdy viac by som si to nezopakoval !!! ()

mac000 

všechny recenze uživatele

Báječní muži..., To je ale bláznivý svět, Velké závody a pár dalších 70mm spektáklů ze 60. let - to byly prostě filmy mého dětství. V podstatě jednoduchá komedie složená z epizod, v nichž účinkuje plejáda v té době známých herců z USA i Evropy. Ti vytvýřejí prototypy hrdinných aviatiků, kteří se pouštějí do dobrodružného leteckého závodu (když pomyslíme na technickou vybavenost létajících strojů té doby. Přidejme k tomu nádherné panoramatické letecké záběry a chytlavou hudbu podkreslující děj a máme dvě a půl hodiny filmové podívané, která se vryla do paměti (a neomrzí ani po x-tém shlédnutí, teď již bohužel jen na "maličké" televizní obrazovce) ()

Galerie (70)

Zajímavosti (17)

  • Ve filmu se objeví dvě dochovaná letadla. První z nich je jednomístný Deperdussin z roku 1910, které roluje po dráze v Brookley. Druhé je jednomístný Blackburn typu D z roku 1912, kterého si rovněž můžete všimnout v Brookley a v Doveru, kde je jedním z letadel, které se vyhýbají německému dvoumístnému letounu, který přišel o ocasní část. V blackburnu letí Mac Dougall, kterého si zahrál Gordon Jackson. (TheSantiago)
  • Natáčanie filmu prebiehalo v meste Paríž vo Francúzsku a v mestách Dover, Fulmer a Guston vo Veľkej Británii. (dyfur)
  • Ve scéně, kdy Sir Percy (Terry-Thomas) přistane na vlaku, jsou v pozadí několikrát vidět betonové chladící věže elektrárny, které nemají na scéně vzhledem k časovému zařazení snímku co dělat. (Stejšn)

Reklama

Reklama