Reklama

Reklama

New York. Řeklo by se, že je jenom jeden. Světová metropole, centrum světového obchodu, politiky, ale také vzdělání, kultury a zábavy. Film Povídky z New Yorku ovšem dokazuje, že existuje tolik podob tohoto města, kolika očima se na něj podíváme. V tomto případě očima tří výrazných režisérských osobností. Tři příběhy, tři různé pohledy, tři odlišné autorské rukopisy. V úvodní povídce, nazvané Lekce, sledujeme očima Martina Scorseseho uznávaného malíře, který se potýká nejen s tvůrčí posedlostí, ale také se svým rozháraným osobním životem. Francis Ford Coppola se ve své povídce Život bez Zoe dívá na New York okouzlenýma dětskýma očima, zatímco Woody Allen zůstává v závěrečném segmentu Oidipus dnes věrný svému oblíbenému typu neurotického hrdiny s nevyřešeným vztahem nejen ke své matce. Tři příběhy, každý úplně jiný, tři kamínky do fascinující mozaiky jménem New York. (Česká televize)

(více)

Recenze (181)

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak Woody Allen svojim nemenej slávnym kolegom ukázal, ako sa majú točiť filmy z New Yorku, jeho poviedka bola suverénne najlepšia. Niežeby tie predchádzajúce dve boli vyslovene zlé, to nie, ale suma sumárum, boli to len také taľafatky o ničom s veľmi nevýrazným rozuzlením. Zato tá Allenova mala šmrnc, jeho zmysel pre humor, skvelý námet na ktorom sa dalo budovať a perfektné rozuzlenie. Skrátka dal do nej kus seba presne tak, ako to mám u neho rád. 70/100 ()

claudel 

všechny recenze uživatele

První povídka celkem dobrá, druhá příšerná a třetí vynikající. Všechna čest Martinu Scorsesemu a Francisi Fordu Coppolovi, ale Woody opět dokázal, že je nedostižitelný. A kdo jiný by natočil příběh hrdiny, kterého pronásleduje přízrak vlastní matky. Díky Woodymu vykazují Povídky z New Yorku kvalitu. ()

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Najsilnejšia poviedka je tá od Scorseseho. Rosanna Aquette je bohyňa a celé to prostredie high society v hlavnej úlohe s talentovaným introvertom Noltem funguje. Potom príde Coppola s detským príbehom, ktorý by mi nemohol byť viac ukradnutý. Hlavná hrdinka je doslova neznesiteľná. Allen naproti tomu prináša typický príbeh, ktorý má mnoho úsmevných miest ale je to skrátka Allen. Neprináša to nič nové. Scorsese - 70%, Coppola - 30% a Allen 60% ()

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Tři naprosto odlišné povídky dávají dohromady poněkud nevyvážený celek. Nejvíc se mi líbila úvodní Scorseseho část, která zaujme obrazově i herecky, ale bohužel skončí právě ve chvíli, kdy děj začínal nabírat tempo. Prostřední Coppolova fantazie je taková pohádka pro děti a v závěrečném příběhu nám Woody Allen, jehož styl jsem nikdy moc nemusel, servíruje dost ujetou satiru o muži pronásledovaném vlastní matkou. Nemohu popřít, že jsem se chvílemi bavil, ale pokud tři režisérští velikáni chtěli natočit společný projekt, možná mohli jednotlivé povídky mezi sebou nějak víc propojit, nebo se alespoň držet jednoho žánru (jako to dělají Tarantino a Rodriguez). Takhle film jako celek moc nefunguje a těžko si bude hledat cílovou skupinu diváků, tedy kromě těch, které nenalákají slavná jména tvůrců. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Na prvý pohľad sa zdá, že by malo ísť o ten najultimátnejší poviedkový film v histórii, keďže jednotlivé stredometrážne dielka nakrútili práve tieto tri super osobnosti filmu. Ale akoby si spoločne ani neprebrali, kto bude o čom točiť a nejaký producent tieto tri príbehy spojil za sebou a bez ich vedomia vypustil do sveta. Nolteho postava je pre mňa absolútne nepochopiteľná, ako známy umelec má zrejme dosť možností a on je vyšinutý z jednej ženy, Coppolova poviedka ma nemala čím osloviť, čo je ale skôr môj problém. No a ešte že tu je Allen, jeho historka ma bavila najviac a skrátka je to ten najtypickejší Allen, akého si viete predstaviť. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (14)

  • Kresby Nicka Nolteho jsou ve skutečnosti práce umělce Chucka Connellyho. (HellFire)
  • Jessie Keosian, která hraje tetu Ceil v části režírované Woody Allenem "Oidipus dnes,“ byla jeho středoškolskou učitelkou biologie. (HellFire)
  • Michael Powell pomáhal s hlavním problémem příběhu Woodyho Allena "Oidipus dnes." (HellFire)

Reklama

Reklama