Tvůrci:
Bruce MillerKamera:
Colin WatkinsonHudba:
Adam TaylorHrají:
Alexis Bledel, Yvonne Strahovski, Elisabeth Moss, Joseph Fiennes, Madeline Brewer, Samira Wiley, Max Minghella, Ann Dowd, Amanda Brugel, O.T. Fagbenle (více)Epizody(10)
-
Offred (S01E01)
-
Den porodu (S01E02)
-
Pozdě (S01E03)
-
Nedovol těm parchantům, aby tě zničili (S01E04)
-
Věrní (S01E05)
-
Místo pro ženu (S01E06)
-
Na druhé straně (S01E07)
-
Jezábel (S01E08)
-
Most (S01E09)
-
Noc (S01E10)
Recenze (51)
Dobrý materiál, ale bohužel naředěný do příliš mnoha dílů, kdy ty zdařilé převládají spíše v první polovině, kdy se jim daří děsit skrze zobraení života v moderní totalitě skrz existenci individuála. V druhé polovině už je z toho spíš osobní příběh, romance a moc vás už scénáristi nepřekvapí. Všechny negativní klišé dnešních seriálů jsou zde zastoupeny: zbytečně moc epizod způsobených ne tolik zajímavou vatou, otravné flashbacky, nic neřešící závěr série udělaný tak, aby se série dala v případě neúspěchu považovat za jakoby uzavřenou, ale zároveň otevřená lákavá témata do příští série pro případ úspěchů. The Handmaid's Tale nabízí spousta provokativních myšlenek ne tak úplně nepředstavitelných v dnešním světě a poukazuje na moc náboženství jako prostého nástroje na ovládnutí a vygumování stádních mozků, které si ani nevšímají, jak moc se mění kázání a mytologie, hlavně že jsou vždycky na tom správném místě. Ve spíše ateistické ČR si to možná moc neuvědomíme, ale na seriál z USA je to slušná rebelie a provokace. ()
Série výborně vykresluje ponížení a zoufalství de facto zotročených žen v totalitním státě, z něhož vidíme jen maličké střípky, o to působivěji se však celkový obraz Gileádu skládá. Dovedu si představit, že podobná "apokalyptická" událost (neplodnost většiny populace) by se sebevíc liberální společností opravdu udělala krátký, extremistický, fanaticky náboženský proces. Jen mě tedy napadlo, zda by se i v této alternativní přítomnosti nedala řešit třeba umělým oplodněním či dětmi ze zkumavky. Ale to zabíhám, 'Příběh služebnice' se svým hutným "šťouráním" v (milostných po)citech dostává postavám hluboko pod kůži, řemeslně skvěle vypadá a přes občas trochu poplatnou optiku (moderní songy v soundtracku) emotivně zaháčkovává. ()
1. série The Handmaid's Tale není seriál, co byste lehce sfoukli za tři dny. Každý jednotlivý díl je totiž zatěžkávací zkouška pro vaší emocionální hemisféru. Já osobně v jeho sledování dávala pauzy, protože každá minuta, každý záběr výrazu hlavní hrdinky se pokaždé vpil do toho mého a cítila jsem tu ohromnou depresivní tíhu celého scénáře. Námět je totiž víc než znepokojující a atmosféra tohoto dystopického pokřivénoho světa, ve kterém vládne bezmoc a nejistota je každým dalším dílem více skličující. Závěr příjemně vygradoval a z jednotlivé epizody ve mně stále zůstávají intenzivní pocity. Elisabeth Moss předvedla skvělý výkon. Vizuálně a obecně seriálově působí tento kousek přesvědčivě a draze. Taky chválím hudbu, jenž byla často hodně stylová a vždy dokonale sladěná s určitým okamžikem a vyvolala přesně takové pocity, jaké režisér zamýšlel. Dávám zatím rezervu kvůli druhé sérii, na kterou se moc těším, ale je to určitě hodně nadprůměrná záležitost. ()
Nepříjemné hrozby současné společnosti a americké hodnoty dostávají zase pořádně na frak. Ocitáme se v době, která má za sebou převrat „ochraňující“ tradiční hodnoty. Dětský pláč vymizel. S porodností to šlo strmě dolů a něžné pohlaví (pouze to plodné) je tak nucené projít převýchovou – stávají se z nich pokorné služebnice, které svým novým pánům roztáhnou nohy. Na plodné dny tak čekají i v případě Offred (původním jménem June). Právě ta nás prostřednictvím četných (a jízlivých) voiceoverů s detailními záběry tváře provází svými pocity a vzpomínkami na manžela a dceru. Solidně to bublalo pod povrchem, jenomže.. Námět moc fajn, zpracování už pokulhávalo. Potenciál byl pořádný. Po celou sérii jsem si přál méně mechaničnosti a rozvláčnosti a více živočišnosti. A právě emoce – ty mi nejvíc chyběly. Pozvánku na druhou sérii jsem tak bohužel zahodil. ()
Wow, tahle pobuřující témata, kdy divák nesmyslně kroutí hlavou a říká si, jak je to možný, ty já můžu. Čím větší zvrácenost a údiv, tím víc mé srdce plesá. Pověstný obličej Elisabeth Moss sice leze zezačátku na nervy, ale po čase jsem si zvykla a ta baba mi začíná být chvílemi celkem i sympatická. Protože kamera je fakticky úchvatná. Už jen kvůli ní neodtrhnete obličej od obrazovky. To nemluvím o tom všem okolo. Atmosféra na vás buší skrze obrazovku. Ani nevím, kdy jsem se naposledy takhle ani na chvíli neodtrhla od nějakého seriálu a dala půl série za den. ()
Galerie (341)
Photo © Hulu / George Kraychyk
Zajímavosti (2)
- Když jsou Serena (Yvonne Strahovski) a Fred (Joseph Fiennes) v kině při jejich rozhovoru, lze v pozadí slyšet klasickou titulní znělku společnosti MGM s řevem lva. Společnost MGM je spolu se streamovací službou Hulu výrobce seriálu. (MakiMaki)
- V epizodě si zahrála i autorka knižní předlohy, podle které je seriál natočen, Margaret Atwood. (morgos)
Reklama