Tvůrci:
Bruce MillerHudba:
Adam TaylorHrají:
Elisabeth Moss, Alexis Bledel, O.T. Fagbenle, Joseph Fiennes, Max Minghella, Yvonne Strahovski, Samira Wiley, Amanda Brugel, Ever Carradine, Madeline Brewer (více)Série(6) / Epizody(66)
Obsahy(1)
Adaptace klasického románu spisovatelky Margaret Atwood Příběh služebnice vypráví o životě v dystopickém Gileádu, totalitní společnosti na půdě někdejších Spojených států. Republika Gileád, která se potýká s ekologickými katastrofami a ztrátou lidské plodnosti, je ovládána zvráceným fundamentalistickým režimem, který militantně volá po "návratu k tradičním hodnotám". Jako jedna z mála žen, které jsou ještě plodné, je Offred služebnicí v rodině Velitele. Ženy z této kasty jsou nuceny k sexuálnímu otroctví v rámci posledního zoufalého pokusu znovu zalidnit svět. V této děsivé společnosti musí Offred obezřetně manévrovat mezi Veliteli, jejich krutými Manželkami, hospodyněmi Martami i ostatními Služebnicemi – z nichž všech kdokoli může být špiónem Gileádu – a to s jediným cílem: přežít a najít dceru, která jí byla odebrána. (HBO Europe)
(více)Videa (25)
Recenze (288)
První sezona - pomalý rozjezd, dobře budovaná atmosféra, pohled do společnosti zajímavý a "odspodu". Především v posledních dílech je okrýváno stále více a zvrácenost principů, jejich popírání a opětovné přetvářky je až bolestivě realistickou podívanou. Bohužel částečně přetrvává pocit vykonstruovanosti a nesoudržnosti. Postupným zjišťováním "jak k tomu došlo" se pár bodů vysvětluje, ale i tak mi přijde, že svět Gileádu je nefunkční a neudržitelný. Jsem velice zvědav, jakým směrem půjde druhá sezona a doufám, že společnost bude vykreslena ještě lépe a dostane reálnější tvary než je pár ulic s domy, cestou kolem řeky do obchodu a výchovným střediskem. Elisabeth Moss ze sebe dostává opravdu hodně a její proměna mezi svobodnou ženou/služebnou/sexy provokatérkou je velice uvěřitelná. ()
Tomu říkám dokonalá filmařina. Od příběhu, přes zpracování a úžasně mrazivou atmosféru, až po výborné herecké výkony v čele s Elisabeth Moss. V další z jejích nezapomenutelných rolí je zkrátka famózní a rozhodně by si tu Emmy konečně zasloužila, když za Mad Men neproměnila ani jednu ze šesti nominací. Čekání na druhou řadu bude utrpení. 1. série - 100% ()
Jako ano je to skvělé téma, dokonalá myšlenka a perfektní originální nápad, ale ta forma, to bych blil. Proč je to tak šíleně nudně natočené, proč ta Offcosi musí pořád tak dlouho čumět až jednomu zešediví vlasy? Proč je téměř každý záběr točený z bezprostřední blízkosti od jejího obličeje. To není díl, aby nebyla scéna, kde by jsme neviděli její obličej jak se chystá úmorně dlouho něco říct. A co sakra ten rozhovor s Nickem v kuchyni? to bylo tak zdlouhavé, že mě vůbec nezajímalo jak to skončí. Opravdu jen díky tomuto tomu dávám tři hvězdy, ale tři skvělé hvězdy. Je to lepší než kdejaká pětihvězdičková věc, ale prostě kdyby to nebylo tak úmorně natáhnuté a zlouhavé, bylo by to na pět hvězd. V jednom směru dokonalé, ale v tom druhém úmorně otravné k posrání. ()
Z The Handmaid's Tale mám trochu rozporuplné dojmy. Hoci dystopický svet republiky Gileadu nepôsobí úplne nezmyselne, rozhodne nepôsobí ani uveriteľne. Je to aj vina tvorcov, ktorí dávkujú informácie o fungovaní tohto systému až príliš pozvoľna a miesto toho hrajú prím vnútorné monológy ústrednej postavy a dôraz je kladený na všadeprítomnú depresiu podporenú občasnými drsnejšími scénami. Samotné dianie navyše občas riedi aj zbytočne pomalé tempo a neustále detailné zábery na tvár utrápenej hlavnej hrdinky. Samotná látka je pritom dostatočne silná a zaujímavá, nie som však na sto percent presvedčený, že ide o ideálny spôsob ako spracovať podobný sociálny komentár. 70% ()
Seriál nemajúci obohranú zápletku. Páči sa mi, že sa príbeh delí na tri časové roviny. June ako už plnohodnotná služebnice, June sa len stáva služebnicí a June tesne predtým, než vznikli kasty. Bohužiaľ je tu minimum zásadných momentov. Dej dvoch sérii sa mohol kľudne zmáčknuť do jednej. Jednotlivé epizódy sa venujú skôr, než príbehovým posunom, vývoji postáv. A to je problém. Jednu dobu je vzťah June/Serena Waterford na úrovni A, potom B, znova A, nachvíľu C, potom B a znova A. Rovnaká nekonečná, ťažko uveriteľná horská dráha je aj vzťah June/Fred Waterford. Do toho sa Fred a Serena dokolečka striedajú v tom, kto je vlastne kápo a kto subina. Otravné. June navyše všetky epizódy sprevádza snahou predviesť všetky druhy grimás plaču. V tom plači a vzťahových šachových partiách jednoducho chýba vzrúšo, chýba dojem, že v ďalšej epizóde sa stane niečo skvelé. Problém mám vlastne s aj podstatou zápletky. Keď je na svete niekto strašne vzácny, cenený, jedna z milióna, tak nebýva otrokom. Prúser nie, ale vzhľadom na určité diery v logike a zbytočne venovaný čas vedľajším postavám, sa jednoznačne jedná o sklamanie s pachuťou feministicky zdvihnutého prstu. 3. séria pokračuje do svojej polovice v podobnom duchu. Potom však konečne niektoré postavy dosiahnu svoje dno a konečne dej prestane sledovať len emócie. Konečne začnete byť zvedavý čo a ako sa stane. Nevystrelilo to dojmy vyššie, ale rozhodne udržalo pozornosť a zvedavosť na ďalšiu sériu. 4. séria tak nejako uzatvára staré cesty a som zvedavý, akými novými sa vydá. Baví ma ten prerod June, ktorý hlavne v kontexte všetkého predtým dáva zmysel a je logický, uveriteľný. 5. séria je zameraná predovšetkým na osobnostný vývoj vedľajší postáv. Zásadné udalosti absentujú. Nemáte byť na čo a ani na koho zvedavý. Služebnice sa už definitívne utopila v slzách a nestabilných povahách. ()
Galerie (2 130)
Photo © Hulu
Zajímavosti (21)
- Když jsou Serena (Yvonne Strahovski) a Fred (Joseph Fiennes) v kině při jejich rozhovoru, lze v pozadí slyšet klasickou titulní znělku společnosti MGM s řevem lva. Společnost MGM je spolu se streamovací službou Hulu výrobce seriálu. (MakiMaki)
- Několika epizodami 1. a 2. série zaznívá melancholický chorál (většinou během menších emotivních obřadů). Jde o v originále zpivaný islandský chvalozpěv „Heyr, himna smiður“, jehož původ sahá do 12. století a který je považovaný za islandskou klasiku. (Klara.M.)
- V scénach, kde vidno obesencov, viseli iba dve falošné telá a ostatné dorobili digitálne. [Zdroj: Filmkult] (krasomama)
Reklama